Το SUV έχουν αποκτήσει ένα δυναμικό και ποικιλόμορφο , εξαιτίας των επιλογών, κοινό, που δύσκολα, όπως φανερώνουν και οι αναλύσεις – πωλήσεις ρεκόρ της αγοράς, θα τα εγκαταλείψει τα επόμενα χρόνια. Οπότε, ο εμπλουτισμός της συγκεκριμένης κατηγορίας με ακόμη πιο ενδιαφέροντα μοντέλα είναι επιβεβλημένος με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να δημιουργούν υποκατηγορίες, με σαφή προσανατολισμό τα μικρά crossover, SUV, με τολμηρή σχεδίαση, περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά και κινητήρες που θα «παίζουν» σε όλα τα πεδία – βενζίνης, ήπια υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Οι αριθμοί δικαιολογούν εξίσου το αμείωτο ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για την συγκεκριμένη κατηγορία. Ειδικότερα, πέρσι, μπορεί ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως να μειώθηκε κατά 15,3% στα 63,4 εκατομμύρια , όμως ,τα SUV συνεχίζουν να κατέχουν την μερίδα του λέοντος, με μερίδιο αγοράς άνω του 38%, επί του συνόλου του όγκου των πωληθέντων οχημάτων.
Οπότε η επένδυση με κωδικό …SUV συνεχίζεται με τελευταίο δείγμα γραφής το νέο VW Taigo, που , συστήθηκε μέσω σκίτσων από την γερμανική φίρμα, αλλά, δίνει μια ισχυρή γεύση από τα συστατικά του. Είναι ουσιαστικά, ένα μικρό, SUV με κουπέ στοιχεία που φανερώνονται ιδίως στο πίσω τελείωμα της οροφής, μήκους που δεν θα ξεπερνάει τα 4 μέτρα, και χώρους έξυπνα σχεδιασμένα για μια τετραμελή οικογένεια.
Το εφαλτήριο μοτέρ θα είναι το δημοφιλές τρικύλινδρο 1,0 λίτρου , σε εκδόσεις από 95 έως 115 ίππους. Επίσης, θα υπάρχει και έκδοση , 1,5 λίτρου, τεχνολογίας TSI με ισχύ 150 ίππους. Στο εσωτερικό του θα υπάρχουν όλα τα τεχνολογικά στοιχεία , με την οθόνη αφής και την συνδεσιμότητα που πλαισιώνει το νέο Polo. Η κίνηση θα μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και δε θα υπάρξει προοπτική για τετρακίνητη έκδοση. Το νέο μοντέλο πιθανόν να το δούμε έως τα τέλη του 2021 και στην Ευρώπη, εκτός από την αμερικανική αγορά.
Πάντως, στον κόσμο των μικρών SUV θα κινηθεί και η Toyota η οποία επιθυμεί να συνεργαστεί με την Tesla, ώστε στο εγγύς μέλλον, όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, να λανσάρει ένα λιλιπούτειο SUV που θα κινείται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρα. Πιθανόν, η Toyota να παρέχει την πλατφόρμα του οχήματος, ενώ, η Tesla να προμηθεύει το ηλεκτρικό πακέτο – ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία κ.α. – και το λογισμικό. Το λανσάρισμα του δεν έχει οριστικοποιηθεί, ενώ, η δύο φίρμες δεν έχουν κάνει επίσημες ανακοινώσεις για το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Να σημειωθεί, ότι, πριν από μια δεκαετία, η Toyota είχε αγοράσει μετοχές της Tesla αξίας 50 εκατομμυριών δολαρίων, ενώ, είχαν συνεργαστεί και στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού Rav4.
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep , το Wrangler Magneto που βασίζεται σε ένα 3θυρο Wrangler Rubicon, που θα μπορεί να συνδυάζει τις εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, χωρίς να εξαρτιέται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα κινείται από ένα ηλεκτροκινητήρα με 285 ίππους και 370Nm ροπής. Θα είναι ένα όχημα μηδενικών ρύπων, με τα 0-100χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6,8δλ.
Η Toyota ποντάρει στο δημοφιλές Yaris Cross, που κλέβει την παράσταση με την περιπετειώδη εμφάνιση του και την έκδοση Adventure. Η έκδοση Adventure έχει ενδυμασία ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου, με ενισχυμένες ποδιές , ράγες οροφής στάνταρ και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά έως το φθινόπωρο.