Στις παγίδες που μπορεί να κρύβει η επιλογή ενός χώρου στάθμευσης – είτε με αγορά είτε μέσω ενοικίασης, ειδικά για τους κατοίκους πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου που βιώνουν την ίδια ταλαιπωρία σε επανάληψη κάθε φορά που επιστρέφουν σπίτι – ρίχνουν φως οι άνθρωποι της μεσιτικής αγοράς. Σύμβουλοι του real estate, με πολυετή πείρα στον χώρο τους, μιλούν στα «ΝΕΑ» για τις… σκοτεινές πτυχές μιας απόφασης που ενώ φαινομενικά μοιάζει απλή, μπορεί τελικά να αποβεί εξαιρετικά περίπλοκη.
«Αν η θέση στάθμευσης υφίσταται νόμιμα με πολεοδομική άδεια, ο πολίτης δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Αν όμως πρόκειται για θέση πιλοτής που είναι παρακολούθημα του διαμερίσματος, τότε αυτή η θέση δεν μεταβιβάζεται» εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Ιωάννης Χρυσάκης, ιδιοκτήτης της Millenium Real Estate στην Κυψέλη. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος δεν διαθέτει αυτοκίνητο και επιθυμεί να εκμεταλλευτεί τον διαθέσιμο ανοιχτό χώρο στάθμευσης νοικιάζοντάς τον σε κάποιον γείτονα, ο ενοικιαστής καλό είναι να γνωρίζει ότι την αποκλειστική χρήση της πιλοτής έχουν οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων. Οσοι, μάλιστα, χωρίς να έχουν διαμέρισμα, έσπευσαν να αγοράσουν μια τέτοια θέση, θα πρέπει να διερευνήσουν αν αυτή η αγορά θεωρείται σήμερα νόμιμη.
Μετατροπή ισογείων
Η μετατροπή ισόγειων καταστημάτων που παραμένουν για καιρό με τα ρολά τους κατεβασμένα σε πάρκινγκ είναι μία τάση που παρατηρείται πλέον έντονα: «Αν κάποιος σκέφτεται να αγοράσει ένα ισόγειο κατάστημα και θελήσει να κάνει αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε θέση στάθμευσης, θα πρέπει να προσέξει να μην έχει υπόγεια. Το πάτωμα του καταστήματος πρέπει να εδράζεται στο έδαφος. Αν έχει από κάτω υπόγειο, θα πρέπει να τοποθετηθεί μια μεταλλική κατασκευή στο ταβάνι του υπογείου που θα το υποστηρίζει».
Οσον αφορά τις διάφορες περιοχές της Αθήνας, το Κολωνάκι κρατά τα σκήπτρα ως η γειτονιά με τη μεγαλύτερη ζήτηση και τις υψηλότερες τιμές. «Για την Αθήνα, το Κολωνάκι έχει μεγάλη ζήτηση και είναι σε όλα πιο ακριβό, είτε μισθώσεις είτε αγοράσεις – και σωστά – γιατί είναι το κέντρο βάρους στο real estate. Για την αγορά κλειστής θέσης οι τιμές ξεκινούν από 50.000-60.000 ευρώ. Για μίσθωση θα πρέπει κανείς να υπολογίζει ένα ποσό από 500-700 ευρώ τον μήνα, ειδικά αν η θέση είναι μεγάλη για όχημα SUV. Περιοχές με μεγάλη ζήτηση είναι και το Παγκράτι, τα Εξάρχεια, οι Αμπελόκηποι και η Κυψέλη. Προ κρίσης, μια κλειστή θέση στάθμευσης υπογείου στην Κυψέλη, σε μια νεόδμητη οικοδομή, κόστιζε γύρω στις 15.000 ευρώ για αγορά. Σήμερα η ίδια θέση κοστίζει 7.000 ευρώ» εξηγεί ο έμπειρος μεσίτης.
Παρατηρώντας συνεχώς τις διακυμάνσεις της αγοράς, ο πρόεδρος της E-Real Estates Θεμιστοκλής Μπάκας επισημαίνει: «Θεωρούμε ότι λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του Δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς». Οπότε, η συμβουλή των ειδικών είναι ότι όσο πιο γρήγορα κλείσουν μια τέτοια συμφωνία τόσο πιο συμφέρουσα θα είναι για την τσέπη τους.