Τις πρώτες προτεραιότητες της νέας διοίκησης της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) για τις επιχειρήσεις όπου το Δημόσιο έχει συμμετοχές στο μετοχικό τους κεφάλαιο παρουσιάζει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος.
Ο Γρηγόρης Δημητριάδης στην πρώτη του συνέντευξη αποκαλύπτει το στρατηγικό πλάνο του Υπερταμείου, που εστιάζεται στο τρίπτυχο «βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, ψηφιακός και ενεργειακός μετασχηματισμός».
Αναγγέλλει επίσης το σχέδιο για την αναβάθμιση της Διώρυγας Κορίνθου με σκοπό την ανάδειξή της και ως πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών.
ΕΡ.: Κύριε Δημητριάδη, αναλάβατε πρόσφατα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Θα θέλατε να μας δώσετε μια συνοπτική εικόνα της ΕΕΣΥΠ;
Η ΕΕΣΥΠ, ευρύτερα γνωστή ως Υπερταμείο, είναι μια εταιρεία συμμετοχών που έχει ως στόχο – με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια – να βελτιώσει και να εκσυγχρονίσει σημαντικές δημόσιες επιχειρήσεις, αναβαθμίζοντας παράλληλα τις υπηρεσίες που αυτές προσφέρουν στον καθημερινό πολίτη. Για να φέρω ένα απτό παράδειγμα, ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται τα ΕΛΤΑ, η ΕΥΔΑΠ, οι Συγκοινωνίες Αθηνών κ.ά. που έρχονται σε καθημερινή επαφή με καταναλωτές-πολίτες.
Η αποστολή του Υπερταμείου είναι άμεσα συνυφασμένη με την ευημερία και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, στηρίζει την εθνική οικονομία και τις επενδύσεις και συμβάλλει στη διεθνή αξιοπιστία της χώρας. Είναι, δε, σημαντικό να πούμε ότι οι «καλές επιδόσεις» του Υπερταμείου και των θυγατρικών του συμβάλλουν στη μείωση του δημόσιου χρέους της χώρας, αλλά και στην επανεπένδυση στην ελληνική αγορά.
ΕΡ.: Η ΕΕΣΥΠ έχει υπό την ομπρέλα της δημόσιες εταιρείες που εδώ και χρόνια έχουν αφήσει αρνητικό αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών. Ποια η στρατηγική σας; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
Είναι γεγονός πως πολλές από τις εταιρείες που πλέον ανήκουν στο Υπερταμείο έχουν προβλήματα που χρονίζουν, γεγονός που προκαλεί συχνά δυσκολία και δυσαρέσκεια στην καθημερινότητα του πολίτη. Αυτά τα θέματα είναι μεγάλα και πολύπλοκα και για να προχωρήσουμε σε σταδιακή επίλυση κάποιων εξ αυτών στοχεύουμε στο να μετατρέψουμε τον ρόλο μας σε έναν μέτοχο με ιδιαίτερα ενεργό ρόλο. Στόχος μας είναι να φέρουμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Ηδη τον τελευταίο ενάμιση μήνα με εντατική προσπάθεια, σε συνεργασία με τη διοίκηση της θυγατρικής μας ΕΥΔΑΠ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επιλύθηκε το θέμα της τιμής του ακατέργαστου νερού μέσα από συμφωνία της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο – ένα θέμα που ήταν σε εκκρεμότητα επί σειρά ετών. Το αποτέλεσμα αυτό έχει άμεση θετική επίπτωση στους πολίτες, καθώς εξασφαλίζει το κόστος της τιμής του νερού σε πολύ οικονομικά επίπεδα για όλους για τα επόμενα 20 χρόνια. Παράλληλα, μέσα από αυτή τη συμφωνία-πλαίσιο η εταιρεία μπορεί να προχωρήσει με νέα πνοή στα σχέδιά της, που περιλαμβάνουν την αναδιοργάνωσή της, αλλά και το αναπτυξιακό της σχέδιο με σημαντικές επενδύσεις στην αναβάθμιση του δικτύου της κ.ά.
ΕΡ.: Οι μεγάλες αλλαγές, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ενεργειακή μετάβαση, υπάρχουν στα αναπτυξιακά πλάνα των δημόσιων εταιρειών;
Ολες οι θυγατρικές μας έχουν στο πλάνο τους την ψηφιακή μετάβαση ως βασικό άξονα μετασχηματισμού. Ηδη τα ΕΛΤΑ έχουν δρομολογήσει ένα πλάνο τριετίας υλοποίησης σημαντικού ψηφιακού μετασχηματισμού που θα έχει ως αποτέλεσμα στο μέλλον να προσφέρουν πολύ αναβαθμισμένες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά lockers, καθώς και ηλεκτρονικές υπηρεσίες courier. Παράλληλα το ίδιο ισχύει και για την ενεργειακή μετάβαση όπως αυτή έρχεται ως ζητούμενο από το European Green Deal, το οποίο εντάσσεται στη συνολική στρατηγική μας για επιχειρησιακή λειτουργία των εταιρειών μας με ESG (Environmental, Social & Governance) φιλοσοφία και κριτήρια.
ΕΡ.: Ενα από τα πρώτα προβλήματα που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε είναι το κλείσιμο της Διώρυγας της Κορίνθου. Ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις στις θαλάσσιες μεταφορές και ποιες οι πρωτοβουλίες σας για την επαναλειτουργία της;
Πρώτα από όλα είναι σημαντικό να σας αναφέρω ότι η Διώρυγα της Κορίνθου έχει να ενισχυθεί από τη δεκαετία του 1950 και ως εκ τούτου κατά καιρούς υπάρχουν καταπτώσεις σε διάφορα σημεία, τα οποία επιλύονται με προσπάθεια των εργαζομένων. Είναι πολύ μεγάλο το όραμά μας για τη Διώρυγα, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στη νεότερη ιστορία του τόπου μας και θεωρούμε ότι μελλοντικά μπορεί να γίνει ένας μοναδικός προορισμός που θα προσελκύει χιλιάδες τουρίστες από όλον τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού, π.χ. τη Διώρυγα Παναμά, η δική μας Διώρυγα ξεχωρίζει για την ομορφιά του εξωτερικού φυσικού περιβάλλοντος.
Ως εκ τούτου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών που έχει τη μελέτη και εποπτεία του έργου, και το υπουργείο Ανάπτυξης, που θα αναλάβει τη σχετική δαπάνη, θα γίνει πλήρης αποκατάσταση της Διώρυγας όχι μόνο στο σημείο που υπάρχουν οι καταπτώσεις αυτή τη στιγμή, αλλά στο σύνολό της.
Είναι ιδανική στιγμή να γίνει αυτή η επένδυση στη Διώρυγα σε αυτή τη χρονική περίοδο που η κίνηση των μετακινήσεων συνολικά είναι μειωμένη λόγω κορωνοϊού. Αντιμετωπίζουμε αυτό το έργο μακροπρόθεσμα καθώς θα έχει πολλαπλά θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της περιοχής, στην οικονομία της χώρας και στην δημιουργία υπεραξίας για την ίδια την εταιρία (Α.Ε.ΔΙ.Κ).Για αυτό και δεσμευτήκαμε με διασφαλίσεις απέναντι στους εργαζομένους ως προς τις αμοιβές τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια τους.