Πέρυσι, τέτοιον καιρό (στις 3 Ιουνίου για την ακρίβεια που είναι η και η Παγκόσμια ημέρα Ποδηλάτου) ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης είχε ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει γρήγορα δύο ποδηλατόδρομους στην Αθήνα. Ο ένας απ’ αυτούς ήταν ο Κηφισιά-Γκάζι, ο λεγόμενος Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας.
Δυστυχώς στον έναν χρόνο που πέρασε από τότε δεν έχει κατασκευαστεί ούτε ένα μέτρο απ’ αυτόν τον πολύ σημαντικό ποδηλατόδρομο. Παραμένει «αραχνιασμένος» μολονότι σίγουρα θα είχε τη δυναμική να αλλάξει συνήθειες μετακίνησης στις πόλεις.
Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο ο Σύλλογος Αστικών Ποδηλατών ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα διοργανώνει μία μεγάλη ποδηλατοβόλτα την Παρασκευή 4 Ιουνίου, 7μ.μ.που θα ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ Κηφισιά και θα τερματίσει στην Περιφέρεια Αττικής, στη λεωφόρο Συγγρού και Λεμπέση. Είναι μια εύκολη διαδρομή με πολύ κατηφόρα 20 χιλιομέτρων. Η ποδηλατοβόλτα θα περάσει σχεδόν απ’ όλους τους δρόμους που είναι σχεδιασμένο να περνάει ο Βόρειος ποδηλατικός άξονας.
Ο στόχος της ΠοδηλΑΤΤΙΚΗΣ Κοινότητας είναι προφανής: Να κινητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας να ξεκινήσουν το έργο του ποδηλατόδρομου Κηφισιά-Γκάζι. Και βέβαια να καθιερώσει από τώρα και στις συνειδήσεις των πολιτών πόσο σημαντικό θα ήταν να υπήρχε αυτή η ποδηλατική διαδρομή.
Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο παρελθόν ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά-Γκάζι, δηλαδή το βόρειο τμήμα δηλαδή του μεγάλου ποδηλατικού άξονα Κηφισιά – Φαληρικός Όρμος, έχει τη δυναμική να αλλάξει συνήθειες μετακίνησης στην πόλη.
Γιατί;
Θα περνάει από 5 πολύ μεγάλους Δήμους της Αττικής (Αθηναίων, Ν.Ιωνίας, Ηρακλείου, Αμαρουσίου, Κηφισιάς).
Θα διέρχεται από γειτονιές της Αθήνας πολυπληθείς και πυκνοκατοικημένες, όπως η Κυψέλη και τα Πατήσια.
Θα περνάει κοντά από σταθμούς του ΗΣΑΠ και Μετρό για όσους θέλουν να συνδυάσουν τη μετακίνηση των μέσων σταθερής τροχιάς και το ποδήλατο.
Έχει ένα μήκος 16,7 χιλιομέτρων, σχεδόν διπλάσιο δηλαδή από το νότιο κομμάτι.
Θα περνάει από την καρδιά της Πρωτεύουσας.
Και βέβαια θα ενωθεί με το νότιο κομμάτι, τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Κηφισιά που λειτουργεί από το τέλος του 2015.
Θεωρείται απίθανο με την κατασκευή αυτού του έργου που θα ενωθεί με τον ποδηλατόδρομο Γκάζι – Φάληρο, να μην ενθαρρυνθούν πολίτες κάθε ηλικίας να περιορίσουν τη χρήση ι.χ. και να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Κάτοικοι πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, όπως της Κυψέλης, των Πατησίων – και όχι μόνο – θα μπορούν εύκολα και με ασφάλεια να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για να πάνε στη δουλειά τους και γενικά για τις μετακινήσεις τους.
Νέα καθυστέρηση
Η διάρκεια των έργων για τον Βόρειο Ποδηλατικό Άξονα υπολογίζεται σε 18 με 20 μήνες. Και λέγαμε πέρυσι ότι αν όλα πήγαιναν καλά θα μπορούσε να ήταν έτοιμος το 2022. Άλλα βέβαια πέρυσι δεν έγινε τίποτα και τώρα πάμε για το 2024. Δυστυχώς…
O ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά με μία «πεταλιά»:
-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.
-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα
-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί
-Θα περνάει από βασικές οδούς του Κέντρου της Αθήνας από την Αθηνάς, την Αγ.Μελετίου, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου αλλά και από γειτονιές της Κυψέλης και των Άνω Πατησίων, από την Αγ.Ζώνης, την Κιθαιρώνος, την Ταϋγέτου, την Αγίας Λαύρας.
-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.
-Θα περνάει από 5 πολυπληθείς Δήμους: Αθηναίων, Ν.Ιωνίας, Ηρακλείου Αττικής, Αμαρουσίου, Κηφισιάς.
-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.
-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).
-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων
-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.
-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.