Την 1η Μαρτίου, το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ έκρινε με ομόφωνη απόφασή του, ότι η άδεια της ΕΔΕΜ πρέπει να ακυρωθεί και παρέπεμψε την υπόθεση στην Ολομέλεια. Στα τέλη Μαρτίου, ακολούθησε η Ανοιχτή Επιστολή 170 σημαντικών Ελλήνων δημιουργών προς το Υπουργείο Πολιτισμού, με την οποία ζητούσαν πρόσβαση στο πόρισμα ελέγχου της Ernst & Young στην ΕΥΕΔ, δεδομένου ότι η υπηρεσία αυτή διαχειρίστηκε τα περιουσιακά δικαιώματα στα έργα τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα της Έκθεσης της ΕΥ δεν έχει δοθεί ακόμα στους έχοντες έννομο συμφέρον δημιουργούς και δικαιούχους, πρώην μέλη της ΕΥΕΔ ενώ εκείνοι επιμένουν ότι θα εξαντλήσουν όλες τις νόμιμες οδούς προκειμένου να το λάβουν και για χάρη της διαφάνειας.
Αναβολή
Στο μεταξύ αναβλήθηκε και η εισδοχή της ΕΔΕΜ ως μέλος της CISAC, της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Οργανισμών Δημιουργών και Συνθετών που έχει κάτω από την σκέπη της την πλειονότητα των εθνικών οργανισμών συλλογικής διαχείρισης. Η απόπειρα του δεύτερου ελληνικού Οργανισμού συνθετών και στιχουργών να βγει από την εθνική του ‘απομόνωση’, αλλά και να αποκηρύξει οριστικά το παρωχημένο αφήγημα των ‘καλών Ελλήνων και των κακών ξένων’ που συχνά πρόβαλε για λόγους συσπείρωσης των μελών του, μέσα από φίλα προσκείμενα σωματεία δημιουργών, φαίνεται ότι απέτυχε. Αναμένεται αυτό να επιβεβαιωθεί στη γενική συνέλευση της CISAC στις 30 του μήνα.
Η ΕΔΕΜ είχε υποβάλλει αίτημα στη CISAC για την απόκτηση ιδιότητας μέλους τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να μπορεί να έχει πρόσβαση σε μοναδικά εργαλεία τεκμηρίωσης μουσικών έργων, απαραίτητα σε κάθε σύγχρονο Οργανισμό για μία ορθή και ολοκληρωμένη διανομή δικαιωμάτων στους δικαιούχους του. Μάλιστα, είχε διακηρύξει με διάφορους τρόπους αλλά και εμφατικά ότι μέχρι την επόμενη γενική συνέλευση της CISAC (δηλαδή αυτή του Ιουνίου 2021) θα είχε γίνει μέλος.
Ωστόσο, η CISAC, αφού εξέτασε την υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα, έκρινε ότι, λόγω της σπουδαιότητας των δικαστικών υποθέσεων που εκκρεμούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με την άδεια λειτουργίας της ΕΔΕΜ και τη μεταφορά χρημάτων από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ, δεν μπορεί μέχρι να εκδοθούν οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις να επιτρέψει στους κόλπους της την εισδοχή ενός οργανισμού συλλογικής διαχείρισης, του οποίου διακυβεύεται η βιωσιμότητα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΔΕΜ έλαβε από το Υπουργείο Πολιτισμού 6 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ένα πολύ μικρό μόνον μέρος έχει διανεμηθεί στους δημιουργούς ενώ υπάρχουν φωνές για κατασπατάληση και υπέρογκα έξοδα διαχείρισης. Αναμένεται όλα αυτά να διαλευκανθούν καθώς η ΕΔΕΜ θα χρειαστεί να λογοδοτήσει για τη διαχείριση που έχει κάνει κάποια στιγμή και τον έλεγχο που έχει γίνει στους κόλπους της.
Τέλος έχει κατατεθεί καταγγελία στο Υπουργείο Πολιτισμού κατά της διανομής που έκανε η ΕΔΕΜ των χρημάτων του ΟΠΙ δεδομένου ότι δεν βασίστηκε σε τεκμηρίωση βάσει της πραγματικής χρήσης έργων στην αγορά, όπως προβλέπει ο νόμος, αλλά στο σύστημα marketshare, το οποίο έλαβε δεδομένα από προηγούμενες χρήσεις και διανομές όπως αυτές της ΑΕΠΙ και της ΕΥΕΔ, οι οποίες επίσης δεν στηρίχθηκαν στην πραγματική χρήση των έργων, η οποία βέβαια λόγω των δεδομένων της αγοράς έχει με τα χρόνια μεταβληθεί.