Απ’ όλες τις εξαγγελίες για το ποδήλατο και για τον παραλιακό ποδηλατόδρομο 22 χιλιομέτρων από τον Πειραιά έως τη Βούλα – που ανακοίνωσε η κυβέρνηση από τη Γλυφάδα, παρόντος μάλιστα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη – κρατώ αυτή τη φράση. Και αυτή νομίζω ότι πρέπει να κρατήσει και ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι.
Το μήνυμα είναι ότι για να βελτιωθεί η ζωή μας πρέπει το ποδήλατο να είναι “πρωταγωνιστής” με ποδηλατικές υποδομές. Δηλαδή, ωραίες οι εξαγγελίες αλλά θέλουν οργάνωση, επιμονή αφοσίωση στο σχέδιο ώστε να μην μείνουν στα χαρτιά.
Γι’ αυτό άλλωστε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αστικών Ποδηλατών ζήτησε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να μπει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επικεφαλής της Εθνικής Στρατηγικής για το ποδήλατο.
Το απόγευμα στη Γλυφάδα ανακοινώθηκαν πολλά και οραματικά. Όχι όμως, δεν πρέπει να περιμένουμε ένα και δύο χρόνια. Το πρώτο ταμείο πρέπει να γίνει σε έναν χρόνο από τώρα στις 3/6/2022
Μία ανακεφαλαίωση όσων εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση για το ποδήλατο:
-Νέο έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου με κατασκευή ποδηλατόδρομου 22λμ από τον Πειραιά έως τη Βούλα. Θα περνάει από 8 Δήμους. Χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης. Προυπολογισμός Α ‘ Φάσης: 32 εκατ.ευρώ.
Στη β φάση ο ποδηλατόδρομος θα επεκταθεί από τη Βουλιαγμένη έως το Σούνιο, 48χλμ. προϋπολογισμός 12,5 εκατ.ευρώ.
-Θεσμοθέτηση Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο τον Δεκέμβριο του 2021, το αργότερο στις αρχές του 2022.
-Δίκτυο Κοινόχρηστων ποδηλάτων ηλεκτρικών και συμβατικών.
Χρηματοδότηση 30 εκατ.ευρώ. Δικαιούχοι 80 Δήμοι και έναρξη του προγράμματος από τον προσεχή Ιούλιο.
Τα “συν”
-Θετικό ότι σ’ αυτόν τον σχεδιασμό (ας ελπίσουμε να υλοποιηθεί τάχιστα) για ποδηλατικά έργα μπαίνει μπροστά ο Πρωθυπουργός. Ο ίδιος άλλωστε είπε «αισθάνομαι πρόσθετο βάρος επειδή είμαι κι εγώ ποδηλάτης». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι το έργο του παραλιακού ποδηλατόδρομου σηματοδοτεί το άνοιγμα της Αθήνας, της πόλης γενικά προς τη θάλασσα. Και πρόσθεσε πως όταν τελικά γίνει θα αναρωτιόμαστε “γιατί δεν το είχαμε κάνει νωρίτερα”. Ας γίνει – επιτέλους – και ας το πούμε, δεν πειράζει
-Η παρουσία στο Υπουργείο Περιβάλλοντος του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Δρ Πολεοδόμου, Ευθύμιου Μπακογιάννη. Είναι αυτός που έχει “τρέξει” όλη την προσπάθεια για την Εθνική Στρατηγική για το ποδήλατο.
-Η νεοσύστατη Ελληνική Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας έπιασε νωρίς νωρίς δουλειά: Να δούμε τα έργα υποδομών για το ποδήλατο άμεσα, ζήτησε ο Παναγιώτης Πιτσιλός.
Υ.Γ.: Πάντως η κατασκευή των πρώτων χιλιομέτρων του παραλιακού ποδηλατόδρομου έχει ήδη ξεκινήσει. Ο Δήμος Γλυφάδας κατασκευάζει με δικούς του πόρους το δικό του κομμάτι.
Τα “πλην”
-Θα προτιμούσα η αρχή των ποδηλατικών υποδομών να γίνει από την καρδιά των πόλεων. Να δοθεί πρώτα βάρος στη μετακίνηση με ποδήλατο μέσα στις πόλεις.
-Επίσης θα ήθελα μία ξεκάθαρη δέσμευση για την υλοποίηση του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα.
Κλείνω μ’ αυτό: Πολλά και οραματικά έργα για το ποδήλατο 🚲🚲🚲ανακοινώθηκαν, τα οποία δεν πρέπει να μείνουν στα χαρτιά.