Λος Aντζελες, 1962. Η Μέριλιν Μονρόε βρίσκεται στα γυρίσματα του «Something’s Got to Give», της ταινίας που έμελλε να είναι η τελευταία της ζωής της. Σκηνοθετημένο από τον Τζορτζ Κιούκορ, το φιλμ εκτός από τη Μέριλιν έχει επίσης πρωταγωνιστές τους Ντιν Μάρτιν και Γουόλι Κοξ. Αν και στους τύπους η ταινία διαθέτει αρκετές περγαμηνές για να σημειώσει επιτυχία στο Box Office, δεν είναι η δουλειά που θα κάνει την ξανθιά ντίβα να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού. Γνωρίζοντας λοιπόν η Μέριλιν πως την ίδια χρονιά θα βγουν στους κινηματογράφους δυνατές παραγωγές, αποφάσισε να κερδίσει τη μάχη της δημοσιότητας με ένα τρικ. Χρησιμοποίησε μια σκηνή όπου έπρεπε να εμφανιστεί γυμνή σε μια πισίνα και τη μετέτρεψε σε διαφημιστικό κόλπο, χάρη στις φωτογραφίες που τράβηξε από τα γυρίσματα ο Λόρενς Σίλερ.
Ο φωτογράφος, ο οποίος ήταν ανάμεσα στους τρεις που βρέθηκαν στο πλατό για να απαθανατίσουν την προετοιμασία της ταινίας, τράβηξε κλικ που έγιναν αμέσως πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες και στα περιοδικά όλου του κόσμου κι έμειναν στην Ιστορία, χαρίζοντάς του μεγάλη αναγνώριση. Ολα αυτά κρύβει το βιβλίο «Lawrence Schiller. Marilyn & Me» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Taschen. Πρόκειται για μια αναθεωρημένη έκδοση του 2012, όπου ο Σίλερ συμπεριέλαβε ακυκλοφόρητες φωτογραφίες από την τελευταία ταινία της Μέριλιν μαζί με το παρασκήνιο της γυμνής φωτογράφισης της ηθοποιού. Αφηγούμενος την προσωπική ιστορία του μύθου του Χόλιγουντ λίγες στιγμές πριν από την πτώση του, μέσα από περισσότερες από 100 εικόνες, φτιάχνει το πορτρέτο ενός αστέρα που βάδιζε προς τη δύση του.
Οι επίμαχες φωτογραφίες τραβήχθηκαν στα τέλη Μαΐου και η Μέριλιν επέλεξε να γυμνωθεί μπροστά στον φακό του Σίλερ αφού τον είχε γνωρίσει δύο χρόνια νωρίτερα στα γυρίσματα του «Μεγιστάνα» του Τζορτζ Κιούκορ. Τώρα, ήταν το διάσημο «Paris Match» που τον έστειλε πίσω στα στούντιο της 20th Century Fox για το «Something’s Got to Give». Το σενάριο έλεγε πως η γυναίκα θα εμφανιζόταν γυμνή, ωστόσο δεν συγκεκριμενοποιούσε ότι έπρεπε να εμφανιστεί χωρίς τα ρούχα της μπροστά στον φακό.
«Θα πετάξω το μαγιό»
«Εχω σκεφθεί πολύ αυτή τη σκηνή» γράφει ο Σίλερ στο βιβλίο πως του είπε η Μονρόε. «Θα φοράω μαγιό όταν βγαίνω από την πισίνα αλλά με τριγυρίζει η ιδέα να το πετάξω όταν θα βγαίνω από το νερό» συνέχισε. «Κάνεις πλάκα, έτσι;» τη διέκοψε ο Πατ Νιούκομπ, ο μάνατζέρ της, χωρίς όμως εκείνη να του δώσει σημασία. «Λάρι, αν βγω από την πισίνα χωρίς τίποτα, θέλω να μου εγγυηθείς πως όταν δημοσιευθούν αυτές οι φωτογραφίες σου στα εξώφυλλα των περιοδικών, δεν θα υπάρχει τίποτα για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ σε κανένα σημείο στην ίδια έκδοση» είπε με στόμφο η πρωταγωνίστρια. Η αντιζηλία της για την Τέιλορ πήγαζε από το οικονομικό. Η τελευταία είχε υπογράψει ένα ισχυρό συμβόλαιο με την 20th Century Fox, το οποίο την επιβράβευε με 1 εκατ. δολάρια για κάθε ταινία, συν το 10% των παγκόσμιων εισπράξεων. Την ίδια στιγμή η Μέριλιν κέρδιζε μόνο 120.000 δολάρια για κάθε ρόλο της.
Λίγες ημέρες αργότερα η Μονρόε εμφανίστηκε στο πλατό με ένα μπλε μπουρνούζι, κάτω από το οποίο φορούσε ένα μπικίνι στο χρώμα του δέρματος. Οταν μπήκε στην πισίνα, άρχισε να παίζει με το νερό και να γελάει, σύμφωνα με τις επιταγές του σκηνοθέτη. Οταν όμως άρχισε να βγαίνει, έβγαλε το πάνω μέρος του μαγιό και το κάτω το είχε στρίψει ώστε να γίνει τάνγκα. Ο Σίλερ, έχοντας μια μηχανή κρεμασμένη από τον λαιμό του και μια άλλη σε τρίποδο, επιχειρεί να βγάλει όσο περισσότερα καρέ μπορεί. Στη δεύτερη βουτιά της στην πισίνα, ήρθε η πιο τολμηρή κίνηση, αφού αφαίρεσε τελικά και το κάτω μέρος του μαγιό και αναδύθηκε ολόγυμνη. «Το έκανε!» ψιθύρισε ο Σίλερ. «Και το πέρασε πολύ καλά» σκέφθηκε. Ενώ η υπόλοιπη ομάδα έσπευσε να στήσει το σετ για την επόμενη σκηνή, η πρωταγωνίστρια δεν επέστρεψε στο καμαρίνι αλλά έμεινε στον χώρο για να τελειώσει τα κλικ. Ο Σίλερ γράφει πως δεν χρειαζόταν να την καθοδηγήσει αφού εκείνη ήξερε πώς να σταθεί, να κοιτάξει την κάμερα και να απογειώσει την εικόνα.
«Το δέρμα της λάμπει»
«Αν με τα ρούχα της η Μέριλιν ήταν ήδη το όνειρο ενός φωτογράφου, χωρίς αυτά ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή» γράφει ο Σίλερ στο βιβλίο. «Το υγρό της δέρμα λάμπει. Τα μάτια της φλέγονται. Το χαμόγελό της ήταν προκλητικό. Ηταν μία εβδομάδα μακριά από τα 36α γενέθλιά της και φαινόταν πιο λαμπερή από ποτέ. Δεν υπήρχε κανένα ίχνος της γυναίκας που αντιμετώπιζε προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Καθώς τράβαγα, ήμουν πεπεισμένος ότι οι φωτογραφίες που θα έπαιρνα θα ήταν όμορφες, αξέχαστες. Η καμπύλη της πλάτης εναρμονίστηκε με τις φυσικές της καμπύλες, το νερό αντανακλούσε το φως και ολόκληρη η σκηνή έλαμπε» θυμάται ο φωτογράφος.
Η Μέριλιν κατάφερε τελικά να μπει στα εξώφυλλα, ωστόσο το σκάνδαλο αυτό ήταν η χαριστική βολή για την καριέρα της. Στον απόηχο της γυμνής φωτογράφισης, το στούντιο την απέλυσε, για να την προσλάβει πίσω μετά τη μεσολάβηση του Ντιν Μάρτιν. Ωστόσο το σκοτάδι τη νίκησε και μερικούς μήνες αργότερα την οδήγησε στην αυτοκτονία, αφήνοντας την ταινία ημιτελή (κυκλοφόρησαν τελικά μόλις 39 λεπτά περιεχομένου).