«Ελα, δεν θα το πιστέψεις…». Με αυτά τα λόγια ξεκινούσε τον Ιούνιο του 2020 το τηλεφώνημα του Σταμάτη Σαρρή προς τον έτερο της Legal Radiation Ζαχαρία Στεφανάκη. Το απίστευτο ήταν ένα mail που είχε λάβει η ομάδα από την Google, στο οποίο τους ζητούσε να συμπεριληφθεί το «KAZARMA», το παιχνίδι που είχαν δημιουργήσει, στα προτεινόμενα της παγκόσμιας πλατφόρμας της Google Play Games ως «Παιχνίδι της εβδομάδας». «Ενιωσα χαρά γιατί δεν είναι κάτι που σου συμβαίνει κάθε μέρα. Χαρά και αυξημένη ευθύνη» λέει στα «ΝΕΑ» ο Σταμάτης. «Εκτός από χαρά ένιωσα και φόβο, είναι η αλήθεια, γιατί όταν μας προσέγγισε η Google, τα πρώτα τους λόγια ήταν ότι “πρόκειται να ανοίξουμε μια νέα πλατφόρμα, την Google Play Games, και θα έχετε προβολή σε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων”» προσθέτει ο Ζαχαρίας.
Πράγματι, με το πέρας των απαραίτητων ελέγχων που εξασφάλιζαν ότι το παιχνίδι πληροί όλες τις προδιαγραφές, στις 14 Μαΐου 2021 το ελληνικό «KAZARMA» διά χειρός Σταμάτη στο κομμάτι του Game Design & Music και Ζαχαρία στο Game Design & Development ξεκίνησε το ταξίδι του στην παγκόσμια πλατφόρμα της Google και από εκεί στα κινητά 1,8 δισ. χρηστών. «Αυτό είναι το εν δυνάμει κοινό, αλλά δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι θα φτάσει σε 1,8 δισ. κινητά. Το πιθανότερο είναι ότι θα σε δουν εκατοντάδες εκατομμύρια και από αυτούς θα σε κατεβάσουν μερικά εκατομμύρια και θα αρέσεις σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Είναι κλασικά ο κανόνας του 10%» σχολιάζει ο Ζαχαρίας, εξηγώντας ότι αυτό που άρεσε στον παγκόσμιο κολοσσό ήταν το ιδιαίτερο art style του παιχνιδιού, το μινιμαλιστικό ύφος με τα νέον χρώματα στον σχεδιασμό του και η έμφαση στις λεπτομέρειες, όπως η μουσική που είναι πρωτότυπη παραγωγή του Σταμάτη. «Τα περισσότερα παιχνίδια έχουν μια παρόμοια όψη στα κινητά, νομίζω τους άρεσε που το προσεγγίσαμε αλλιώς».
Τo παιχνίδι
Στο ελληνικό mobile game «KAZARMA» όλα συμβαίνουν στο πολύ μακρινό μέλλον σε μια απέραντη γέφυρα. Ο παίκτης, ένα αεροσκάφος που διασχίζει τη γέφυρα, γνωρίζοντας ότι η Γη έχει δεχθεί επιδρομή από εχθρικά όντα, προσπαθεί να φτάσει στις αποικίες στο Διάστημα για να ενημερώσει την ανθρωπότητα για τον κίνδυνο, αποφεύγοντας στην πορεία διάφορους επιδρομείς. Το παιχνίδι εξελίσσεται σε 50 πίστες με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας, κατά τη διάρκεια των οποίων το αεροσκάφος διασχίζει πέντε διαφορετικούς κόσμους: μια φουτουριστική πόλη, ένα ρετρό σύμπαν με νέον φώτα και 80s αισθητική, τον κόσμο της λάβας, τον βυθό με αναφορές στον μύθο της Χαμένης Ατλαντίδας και μια απέραντη έρημο.
«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε 5 κόσμους με στοιχεία εμπνευσμένα από τη μυθολογία και τους αρχαίους πολιτισμούς, αλλά σε πιο αφηρημένο ύφος. Η κεντρική ιδέα, ότι το παιχνίδι διαδραματίζεται πάνω σε μια γέφυρα, ήταν του Ζάχου. Εγώ μπήκα στη διαδικασία να ψάξω αρχαίες γέφυρες για να δημιουργήσουμε μια μυθοπλασία βασισμένη σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία και κατέληξα στην αρχαιότερη (13ος αιώνας π.Χ.) εν λειτουργία γέφυρα στην Ευρώπη, στον Αρκαδικό Αργολίδος, τη μυκηναϊκή Γέφυρα της Καζάρμας. Το όνομα μας άρεσε, οπότε βαφτίσαμε έτσι και το παιχνίδι» αναφέρει ο 47χρονος Σταμάτης, προσθέτοντας: «Θέλαμε να έχει απλό χειρισμό ώστε να μπορεί να παίζεται στα κινητά, αλλά να προσφέρει το κάτι παραπάνω, μια νοσταλγική εμπειρία που να θυμίζει τα παιχνίδια που έπαιζε η δική μου γενιά, τα παλιά κλασικά ηλεκτρονικά με το κέρμα».
Το «KAZARMA» δεν ήταν η πρώτη επιτυχία των δύο ανεξάρτητων δημιουργών παιχνιδιών, αφού το 2016 είχαν επιλεγεί ξανά, αυτή τη φορά από την Apple, για το mobile game τους «Line Defense». Σήμερα, που πλέον βγάζουν τα προς το ζην από το εφηβικό τους χόμπι, μπορούν να ονειρεύονται να εκδώσουν δικά τους παιχνίδια, όχι για κινητά όπως λένε, αλλά «παιχνίδια κανονικά», για υπολογιστές και κονσόλες. Σαν εκείνα που τη δεκαετία του ’80 τους έκαναν να αγαπήσουν τον κόσμο του προγραμματισμού. Οπως χαρακτηριστικά θυμάται ο Σταμάτης: «Ημασταν από αυτούς που λέγαμε “ωραία τα παιχνίδια, το θέμα είναι πώς τα φτιάχνουμε εμείς”».