Ένας 49χρονος ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα και παθιασμένος, κατά δήλωσή του, με την τέχνη, είναι ο ληστής της Εθνικής Πινακοθήκης, πριν εννέα χρόνια, που είχε καταφέρει να κλέψει τρεις πίνακες.
Χωρισμένος και πατέρας δύο παιδιών, ο 49χρονος ομολόγησε ότι εκείνος είναι ο δράστης της «κλοπής του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη.
Mάλιστα, ο Γ.Σ. διατηρούσε δημοφιλή λογαριασμό στο Twitter με όνομα που παρέπεμπε στη μανία του για την τέχνη, όπου είχε αναρτήσεις και αναδημοσιεύσεις από μεγάλα μουσεία τέχνης, αλλά και από το Μουσείο Πικάσο.
Ο συλληφθείς υποστήριξε ότι αγαπάει την τέχνη και δεν ήθελε να πουλήσει τους δύο πίνακες. Όμως, η ΕΛΑΣ έχει πληροφορίες ότι προσπαθούσε να βρει αγοραστή στο εξωτερικό.
Ελαιοχρωματιστής και φιλότεχνος
Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής δηλώνει παθιασμένος με την τέχνη και ταξίδευε συχνά σε Ολλανδία και Αγγλία.
“Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του”, ανέφεραν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ που αποκάλυψαν ότι όπως ομολόγησε ο δράστης, παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλλει και να κλέψει τους πίνακες.
Μάλιστα, είπε στους αξιωματικούς ότι είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, πού βρίσκονταν στο χώρο της Πινακοθήκης γυψοσανίδες και ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη ώρα για να τρυπώσει στο χώρο.
Από ελαιοχρωματιστής… σύμβουλος επιχειρήσεων
Ο 49χρονος φέρεται να κινείται άνετα στους καλλιτεχνικούς κύκλους και να έχει φίλους από τον χώρο όπου συστηνόταν ως δήθεν συλλέκτης έργων τέχνης, εξαιτίας των εξεζητημένων γνώσεων που έδειχνε να έχει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ταξίδευε συχνά στο εξωτερικό, κυρίως στην Αγγλία και την Ολλανδία, όπου και εκεί η ασχολία του ήταν να συχνάζει ανάμεσα σε ανθρώπους του καλλιτεχνικού στερεώματος. Τελευταίο του ταξίδι αυτό στην Ελβετία, όπου, πηγές αναφέρουν ότι αναζητούσε αγοραστή για τους ανεκτίμητης αξίας πίνακες που είχε παράνομα στην κατοχή του. Ο ίδιος ωστόσο, ισχυρίζεται το αντίθετο.
Ο 49χρονος, από… ελαιοχρωματιστής, ξαφνικά, φέρεται να αποκτά την ιδιότητα του συμβούλου επιχειρήσεων και να εργάζεται, για αρκετά χρόνια στην Αγγλία. Το διάστημα που οι αρχές αναζητούσαν τον δράστη της ληστείας, εκείνος συνέχιζε τη ζωή του κανονικά.
Στο παρελθόν, ο 49χρονος, είχε απασχολήσει τις αρχές για κλοπές σε καταστήματα, είχε όμως αθωωθεί. Επιμένει ότι το μοναδικό κίνητρό του είναι να έχει στην κατοχή του όμορφα έργα τέχνης. Σαν και αυτά που κατάφερε να αρπάξει, μέσα σε μόλις 7 λεπτά μελετώντας προσεκτικά επί μήνες το σχέδιό του.
Το χρονικό της κλοπής
Ο 49χρονος Γ.Σ. κατάφερε τον Ιανουάριο του 2012, περίπου στις 04:30 τα ξημερώματα, να μπει από μια μπαλκονόπορτα στην Εθνική Πινακοθήκη.
Κρύφτηκε πίσω από την γυψοσανίδα στην οποία βρίσκονταν τοποθετημένα τα τρία έργα, αγνόησε τον συναγερμό που είχε σηκώσει “στο πόδι” τους φύλακες και μόλις βρήκε την ευκαιρία βούτηξε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια που απέσπασε βιαστικά και κατέστρεψε την ίδια νύχτα.
Μάλιστα, έφυγε σαν κύριος από την Εθνική Πινακοθήκη με… ταξί.
Ο δράστης, όταν διαπίστωσε ότι το σχέδιο του Κάτσια είχε καταστραφεί, το πέταξε… στην τουαλέτα. Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδό του στον χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε επτά λεπτά.
Πού είχε κρύψει τους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν
Σε ένα απομακρυσμένο σημείο στην Κερατέα, μέσα σε μια ρεματιά, είχε κρύψει τους δύο πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν.
Οι άνδρες της ελληνικής αστυνομίας έφθασαν στο σημείο που υπέδειξε ο ίδιος ο δράστης και κατέγραψαν τη στιγμή του εντοπισμού των έργων τα οποία ο 49χρονος είχε συσκευάσει προσεκτικά για να μην καταστραφούν.