Πριν από έξι – επτά χρόνια τα αυτοκίνητα με ντίζελ κινητήρες εκπροσωπούσαν το 70% των συνολικών πωλήσεων, ενώ, σήμερα, μετά βίας ξεπερνάνε το 30- 40% ανάλογα με την αγορά που απευθύνονται. Η σταθερά μειωμένη σε πωλήσεις κατηγορία των ντίζελ μοντέλων έρχεται σε μια περίοδο όπου, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να «απαλλαχθούν» τα τους πετρελαιοκινητήρες τα επόμενα χρόνια.
Για παράδειγμα, ο υπεύθυνος πωλήσεων της VW, στην Γερμανία, Κλάους Ζέλμερ, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες στο τοπική εφημερίδα, ότι ο γερμανός όμιλος θα «ξεμπερδέψει» με τα θερμικά μοτέρ ( κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου) έως το 2035: «Στην Ευρώπη θα σταματήσουμε τη διάθεση οχημάτων με θερμικά μοτέρ μεταξύ το 2033 και το 2035, ενώ στις ΗΠΑ και στην Κίνα κάποια στιγμή αργότερα.». Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται – και ίσως και πιο κοντά στα χρονικά περιθώρια που έχει θέσει η VW – και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που δηλώνουν ότι, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απομειώνονται από τον στόλο τους τα επόμενα πέντε – δέκα με την ταυτόχρονη ενίσχυση με μοντέλα που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά, ή με πλήρως plug – in υβριδικά συστήματα.
Πρόσφατα, και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάρτιο, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι, έως το 2030, το 70% των πωλήσεων της στην Ευρώπη να προέρχεται από φουλ ηλεκτρικά μοντέλα. Ετσι, οι κινητήρες πετρελαίου εισέρχονται σε μια περίοδο ταχείας συρρίκνωσης, όπου τα επόμενα χρόνια θα αποτελούν είδος προς «εξαφάνιση» κάτω από τα καπό των περισσότερων μοντέλων.
Επίσης, η Mercedes, στα τέλη του 2020 κατήργησε τα μικρά ντίζελ μοτέρ της, όπως το 1.500αρι πετρελαιοκίνητο που εφοδίαζε μοντέλα όπως την A-Class, την CLA και την C-Class.
Στο ίδιο μοτίβο, κατάργησης των κινητήρων ντίζελ βρίσκονται και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόσφατα, η Citroën μπαίνει στην λίστα των εταιρειών που ανακοινώνει ότι, σταματάει την εξέλιξη των ντίζελ κινητήρων. Και μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να μην διάγουν ακόμη τις τελευταίες τους ημέρες κάτω από το καπό των γαλλικών μοντέλων, όπως η εξέλιξη των νέων Plug – in υβριδικών μοντέλων και το λανσάρισμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Citroen αλλάζει τον χάρτη της γκάμας της φίρμας με μοντέλα που θα μπαίνουν στην πρίζα , θα είναι αθόρυβα και θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι διεύρυνση των υβριδικών και Plug – in εκδόσεων της Renault δεν δίνουν μεγάλη διάρκεια ζωής στα ντίζελ μοντέλα.Η Renault, επιθυμεί να έχει στην γκάμα της και τις ντίζελ εκδόσεις, όμως στο μέλλον δεν πρόκειται να επενδύσει στην ανάπτυξη των πετρελαιοκινητήρων, και προτιμάει να «ρίξει» ακόμα περισσότερα χρήματα στα ηλεκτρικά.
Επίσης, τη διακοπή των διαδικασιών εξέλιξης νέων κινητήρων, για τα ντίζελ μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Audi είχε ανακοινώσει πριν από λίγους μήνες μεγαλοστέλεχος της φίρμας. Η Audi, με βάση το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της, θα έχει 20 εξηλεκτρισμένα μοντέλα την επόμενη πενταετία, οπότε, οι ντίζελ κινητήρες μπαίνουν ταχύτατα στο χρονοντούλαπο της φίρμας, που είχε ταυτιστεί με τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου.
Η Fiat έχει καταργήσει εδώ και δύο χρόνια τους ντίζελ κινητήρες στα μικρά της μοντέλα, όπως το Fiat 500 και το Panda, ενώ, διατηρεί τους πετρελαιοκινητήρες στα μεγαλύτερα οχήματα της. Τον δρόμο προς την κατάργηση των ντίζελ κινητήρων τον «έστρωσε» η Toyota, η οποία πριν από δύο χρόνια, και συγκεκριμένα στα μέσα 2018, είχε δηλώσει – και το έκανε ταχύτατα πράξη – ότι θα έβαζε τίτλους τέλους στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της. Επίσης, τόσο η Kia όσο και η Hyundai ξεκίνησε την σταδιακή εξέλιξη των ντίζελ κινητήρων, στο πλαίσιο της ηλεκτρικής επέλασης των μοντέλων της, με με «πυξίδα» την ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2.