Στα τέλη του 2019 ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρεζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο τουρκικής παραγωγής και συγκεκριμένα, της εταιρείας ΤOGG, μια φίρμα που αποτελε συνέχεια της πρώτης της προσπάθειας να στηθεί τοπική αυτοκινητοβιομηχανία, μετά από έξι δεκαετίες, και συγκεκριμένα, το 1961 –, όταν η γειτονική χώρα είχε παρουσιάσει το νέο της εθνικό αυτοκίνητο, το Devrim , που τελικώς έμεινε στα …χαρτιά και δεν βγήκε ποτέ στους δρόμους.
Από το 2019 έως και σήμερα, η Τουρκία ανακοινώνει σποραδικά ότι, τα δικά της αυτοκίνητα βρίσκονται σε τροχιά εξέλιξης, ενώ, την περασμένη Κυριακή, οι πρώτες φωτογραφίες από το εργοστάσιο βγήκαν στη δημοσιότητα με το πρώτο μοντέλο της φίρμας: Πρόκειται για ένα νέο, εντυπωσιακό SUV, που εκτός από σύγχρονο τεχνολογικά θα είναι και ηλεκτρικό. To νέο SUV είναι ιδιαίτερα επιβλητικό σε εμφάνιση, έχει σύγχρονο προφίλ, όμως, δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες που αφορούν το τεχνολογικό του υπόβαθρο ( όπως η ασφάλεια, τα συστήματα υποβοήθησης , ο εξοπλισμός άνεσης, τα συστήματα ενημέρωσης κ.α. ) .
Όμως έχει γνωστοποιηθεί ότι το συγκεκριμένο SUV είναι σχεδιασμένο από το στούντιο Pininfarina, ένας οίκος που έχει σχεδιάσει εδώ και πολλές δεκαετίες σημαντικά μοντέλα που έχουν κάνει εμπορική επιτυχία σε Παγκόσμιο επίπεδο. Το νέο κατασκευάζεται από την TOGG και το εργοστάσιο βρίσκεται στην Προύσα.
Στην πρίζα με 500 χλμ αυτονομία!
Όπως είχε γίνει γνωστό, το νέο SUV, που είναι αμιγώς ηλεκτρικό θα προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις. Η εφαλτήρια έκδοση θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα με 200 ίππους, ενώ μετά από μια πλήρη φόρτιση θα προσφέρει αυτονομία στα 300 χιλιόμετρα . Σε επιδόσεις θα χρειάζεται 7,6 δεύτερα για το 0-100χλμ/ώρα. Η πιο ισχυρή έκδοση θα είναι τετρακίνητη, με δύο ηλεκτροκινητήρες και 400 ίππους, 0-100 σε 4,8 δεύτερα, αυτονομία 500 χιλιομέτρων και δυνατότητα φόρτισης έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας μέσα σε 30 λεπτά.
Αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής της TOGG, η οποία επιθυμεί να βγάλει το νέο ηλεκτρικό της SUV, το 2022. Σαφώς, η κατασκευή ενός αυτοκινήτου προϋποθέτει και ένα δίκτυο πώλησης αυτοκινήτων, υποστήριξης στον τομέα της επισκευής και ανταλλακτικών, κάτι που ακόμη η συγκεκριμένη φίρμα δεν έχει δημιουργήσει και αυτό αποτελεί το πρώτο …αγκάθι για το οποίο η τούρκικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει κλειστά τα χαρτιά της. Μάλιστα, η TOGG επιθυμεί έως το 2030 να έχει δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα μοντέλων σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, όπως το νέο ηλεκτρικό της SUV, ένα μικρότερο SUV, αλλά και μοντέλα από τις δημοφιλείς κατηγορίες των χάτσμπακ, σεντάν και πολυμορφικά.