Το δρόμο για τις φυλακές παίρνει ο πάλαι πότε δημοφιλέστατος ηθοποιός και σκηνοθέτης, Πέτρος Φιλιππίδης.
Πρόκειται για τον άνθρωπο που επαιρόταν ότι ήταν ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του, ότι οι σειρές που έχει κάνει «έχουν σκίσει» και ότι θα έπρεπε να τον καλούν περισσότερο στα κανάλια, θεωρούσε ότι τίποτα δεν τον αγγίζει…
Χρειαζόταν απλώς… καμαρίνι ή ένα αυτοκίνητό για να εκδηλώσει τις άρρωστες ορέξεις του.
Έλεγε ότι το θέμα του θα κλείσει χωρίς να έχει συνέπειες… Ευτυχώς τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη και ο Πέτρος Φιλιππίδης βρίσκεται πλέον ενώπιον της Δικαιοσύνης.
Η αρχή του τέλους…
Η αντίστροφη μέτρηση για τον γνωστό ηθοποιό άρχισε μετά τις καταγγελίες των συναδέλφων του Αννας – Μαρίας Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπης Αναστασοπούλου και Λένας Δροσάκη, ενώ ακολούθησαν κι άλλες γυναίκες. Συνάδελφός του τον κατηγόρησε επίσης για εργασιακό εκφοβισμό και ξυλοδαρμό.
Σημειώνεται ότι οι καταγγελίες της Αννας – Μαρίας Παπαχαραλάμπους, της Πηνελόπης Αναστασοπούλου και της Λένας Δροσάκη δεν πήραν τον δρόμο της Δικαιοσύνης, αφού τα εγκλήματα είχαν παραγραφεί. Ωστόσο, έδωσαν ώθηση και δύναμη σε άλλες γυναίκες να καταγγείλουν αδικήματα, κατά του Πέτρου Φιλιππίδη, τα οποία δεν είχαν παραγραφεί.
Οι φάκελοι με τις καταγγελίες κατά του Πέτρου Φιλιππίδη έμοιαζαν με «βουνό» και ανάμεσά τους υπήρχαν και τρεις καταγγελίες που πήραν τον δρόμο της Δικαιοσύνης: μια για βιασμό και δύο για απόπειρες βιασμού.
Με όλα αυτά να έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας, στην περίπτωση ενός τόσο λαμπερού «αστεριού» του θεάτρου και της τηλεόρασης , η πτώση ήταν τόσο απότομη και βαθιά σαν να έπεσε κομήτης στον καλλιτεχνικό χώρο. Οι πόρτες έκλεισαν, οι παλιοί φίλοι τον εγκατέλειψαν.
Οι τρεις γυναίκες του καταλογίζουν «σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής κι αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν την γενετήσια αξιοπρέπειά τους».
Φρικιαστικές καταγγελίες
Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μέσα στις δέκα σελίδες της καταγγελίας στο ΣΕΗ περιγράφει ότι δέχθηκε από τον λαοφιλή ηθοποιό ασελγείς πράξεις, λεκτική βία και προσβολή – και δεν είναι μόνο ένα επεισόδιο.
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους αναφέρθηκε αρχικά σε περιστατικό στη παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο «Βρετάνια» το 2000, όταν ήταν 24 χρόνων. «Ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει». Επιπλέον αναφέρθηκε και σε ένα δυσάρεστο περιστατικό στο καμαρίνι που της παραχωρήθηκε από τον ηθοποιό-σκηνοθέτη, αν και κρατούσε το κλειδί ο ίδιος. «Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μια συνεχή ανησυχία που έφθανε στα όρια του τρόμου. Ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε αποδείξει με τις πράξεις του».
Ακόμη αναφέρει πως κάθε φορά που υπήρχε ένας δικός της άνθρωπος στην παράσταση και στο έργο είχαν μια σκηνή με ένα τρυφερό φιλί, εκείνος τη φιλούσε με βία προκαλώντας επιφώνημα απέχθειας στο κοινό. «Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε όταν ερχόταν και ο τότε σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντας αυτά τα ανάρμοστα φιλιά με μεγαλύτερο πάθος. Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν […] Δεν έφυγα από την παράσταση γιατί φοβήθηκα και άλλα αντίποινα. Είχα τον λόγο και δεν είπα τίποτα και μετανιώνω γιατί τον έτρεμα».
Από την πλευρά της, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου καταγγέλλει άσεμνες πράξεις που προσβάλλουν τη γενετήσια αξιοπρέπεια και όλα όσα περιγράφει η ηθοποιός έχουν γίνει σε ιδιωτικό χώρο μέσα στο θέατρο.
Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου αναφέρει στην καταγγελία της ένα περιστατικό που έγινε το 2005, όταν ήταν 28 ετών πήγε σε συνάντηση για συνεργασία με τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη. «Όταν έφθασε ο καταγγελλόμενος και θιασάρχης στο κτίριο ήμασταν μόνοι. Μπήκαμε στο καμαρίνι, κλείδωσε την πόρτα και ένιωσα άβολα. Με ρώτησε πράγματα για εμένα…», ανέφερε και μίλησε για περιστατικά που προσέβαλλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά της. Μετά από κάποια χρόνια τελικά συνεργάστηκαν στο θέατρο και αναφέρει: «Όταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Τρομοκρατήθηκα, έκανα ότι δεν καταλάβαινα».
Η Λένα Δροσάκη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ – καταγγέλλει δύο περιστατικά. Το ένα την εποχή που σπούδαζε στη δραματική σχολή και δέχθηκε παρενοχλήσεις και απειλές. Το δεύτερο περιστατικό που καταγράφεται στην καταγγελία στο ΣΕΗ είναι για λεκτική και ψυχολογική βία σε παράσταση που κλήθηκαν να συνεργαστούν πολύ πρόσφατα. Δημιουργούσε συνεχώς εντάσεις και προσβολές σε παράσταση που ήταν να σκηνοθετήσει το 2019.
Τέλος, η Λένα Δροσάκη αναφέρει στην καταγγελία της ότι παρενοχλήθηκε αρχικά όταν ήταν φοιτήτρια στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Αρμένη. Κάποια στιγμή οι φοιτητές επισκέφθηκαν γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο καταγγελλόμενος, εκεί την ξεχώρισε και άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά. Την απείλησε ανοικτά ότι θα φροντίσει να μεσολαβήσει, ώστε να μην περάσει τις εξετάσεις του Υπουργείου. Ακολούθησε συγκεκριμένο περιστατικό και η ηθοποιός πράγματι δεν πέρασε τις εξετάσεις, με τον καταγγελλόμενο να εισβάλλει στην αίθουσα και να μιλάει προσωπικά με την επιτροπή.
Η Λένα Δροσάκη αναφέρει άλλο ένα περιστατικό. Το 2019 και στην παράσταση ««Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»: «Άρχισαν τα ίδια περιστατικά, άλλες φορές κατ’ ιδίαν, αλλά ενώπιων όλου του θιάσου. Κάποια στιγμή όλη αυτή η απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά έφθασε στο αποκορύφωμά της. Μια μέρα χωρίς λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενάντια σε εμένα και τον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, νομίζοντας ότι έχουμε κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κυρία Δανδουλάκη του ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Αποχωρεί ο «ισχυρός» και όχι ο αδύναμος».