O κλιματισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ασφάλεια μας, μιας και η δροσερή καμπίνα κρατάει τον οδηγό σε εγρήγορση, ενώ, αντιθέτως, ένας οδηγός που έχει ιδρώσει και ζεσταίνετε είναι σχεδόν αδύνατο να μπορεί οδηγήσει με άνεση, ιδίως μέσα στην πόλη αλλά και στο ταξίδι.

Οπότε, ο κλιματισμός πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ασφαλούς οδήγησης.

Εν τάχει:

Kάνουμε συνετή χρήση του κλιματισμού. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό είναι πιο εύκολα στον χειρισμό. Σε αυτά επιλέγετε την αυτόματη λειτουργία ( συνήθως Auto),και  ρυθμίζετε την επιθυμητή θερμοκρασία ώστε να αποφεύγετε τις δικές σας παρεμβάσεις.  Ρυθμίζουμε τα ακροφύσια κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο αέραρας να διαχέεται σε όλη την καμπίνα και ποτέ να μην «χτυπάει» στα κεφάλια.

Ποια είναι τα λάθη:

Προσπαθούμε να πετύχουμε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, θέτοντας τον κλιματισμό σε ρύθμιση κάτω από τους 19 βαθμούς Κελσίου. Η σωστή θερμοκρασία είναι οι 20 – 21 βαθμοί, ιδίως όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 35 βαθμούς Κελσίου.

Χρησιμοποιούμε τους αεραγωγούς προς το πρόσωπο μας. Αυτό είναι ένα ακόμη λάθος. Θα πρέπει να γίνεται χρήση όλων των αεραγωγών, των πλαϊνών, αυτών που είναι προς το παρμπρίζ και των ποδιών.

Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό και ταυτοχρόνως έχουμε και ανοιχτά παράθυρα. Με αυτόν τον τρόπο υξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και η καμπίνα δεν μπορεί να είναι ποτέ δροσερή. Το σωστό είναι: Όταν ανοίγουμε τον κλιματισμό, έχουμε πάντα παράθυρα κλειστά.

Επίσης, όταν θέσουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό – επειδή το εσωτερικό θα …βράζει – καλό είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα ώστε να φύγουν οι θερμές αέριες μάζες, που μπορεί να είναι και 10  – 15 βαθμούς υψηλότερες από τις φυσιολογικές.

Συντήρηση

Συντηρούμε τον κλιματισμό, ελέγχουμε το φρέον, αλλάζουμε τα φίλτρα, αν δεν το έχουμε κάνει. Πολλές εταιρείες προσφέρουν αυτή την περίοδο δωρεάν έλεγχο στον κλιματισμό, ενώ, η αλλαγή του φρέον και των φίλτρων είναι πολύ προσιτή, σε σχέση με το αποτέλεσμα που θα κάνει το σύστημα κλιματισμού να δουλεύει απρόσκοπτα με στο μέγιστο της απόδοσης του.

Επίσης, δεν  χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό στο μάξιμουμ. Η χρήση πρέπει να είναι συνετή, οπότε ρυθμίζουμε τον κλιματισμό με μέτρο.