To Honda e αποτελεί το προπύργιο της ηλεκτρικής εποχής της ιαπωνικής σχολής, προβάλλοντας με ολιστικό τρόπο την τεχνολογική υπεροχή, μέσα από ένα ρετρό σχέδιο, και μια μινιμαλιστική προσέγγιση στο εσωτερικό του, με ένα εσωτερικό που δίνει παραπέμπει σε αυτοκίνητο που έχει προσγειωθεί από το μέλλον.
Το Honda e λανσαρίστηκε στην αγορά εδώ και μερικούς μήνες και «χτίζει» το δικό του κοινό, σε μια κατηγορία που πατάει τέρμα το γκάζι με πολλές …κιλοβατώρες αποθηκευμένες στο πιο σύγχρονο ηλεκτρικό πακέτο.
Ποια είναι όμως τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο μοντέλο;
To πρώτο και πιο σημαντικό στοιχείο είναι το ρετρό στυλ του, μέσα από μια διαφορετική προσέγγιση, που όμοια του δεν θα συναντήσετε στον δρόμο. Έχει ένα δικό του …σουλούπι με το επίκεντρο του …οφθαλμόμετρου να χτυπάει «κόκκινο» στα στρογυλλεμένα εμπρός φωτιστικά, την συνολική αισθητική που μπορείς άνετα να πεις ότι έχει …αποδράσει από καρτούν και την απουσία καθρεπτών, που έχουν αντικατασταθεί από τις δύο κάμερες και δίνουν τις πληροφορίες στις δύο αντίστοιχες, αριστερά και δεξιά οθόνες. Οι συγκεκριμένες προβάλουν την εικόνα στον οδηγό μέσω δύο οθονών 6 ιντσών στα άκρα του ταμπλό, που για πρώτη φορά θέλεις μια εξοικείωση και να σταματήσεις να κοιτάς στην εξωτερική πλευρά.
Τα περισσότερα επιφωνήματα εντυπωσιασμού έρχονται αμέσως, μόλις εισέλθεις στο εσωτερικό του Honda e. Εδώ, πρέπει να ξεχάσετε κάθε συμβατική προηγούμενη εικόνα με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, μιας και οι επιβάτες και ο οδηγός, έχει να διαχειριστεί ένα εντυπωσιακό, συνεχές πάνελ πέντε οθονών.
Εκτός από τις οθόνες των καθρεπτών, υπάρχει η κεντρική οθόνη των 8,8 ιντσών που συνδέονται με άλλες δύο 12,3 ιντσών σχετίζονται που αφορούν το σύστημα πολυμέσων και τις λοιπές λειτουργίες του. Το αισθητικό σύνολο συμπληρώνεται από τις απομιμήσεις ξύλου και τα ποιοτικά στάνταρ που φανερώνουν την υψηλή ποιότητα σε κάθε γωνιά του σαλονιού.
Το Honda e είναι ένα μικρό, ευέλικτο ηλεκτρικό με μήκος 3.89 μέτρα, αλλά η καμπίνα του, παρά τις τέσσερις θέσεις, ο χώρος είναι άνετος για τους ενήλικες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Στα μείον σημείωστε τον μικρό χώρο φόρτωσης στα 171 λίτρα (861 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων) .
To Honda e έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, η έκδοση της δοκιμής μας αφορούμε την έκδοση με το ηλεκτρικό μοτέρ των 154 ίππων και με την ροπή των 315 Nm, παρέχει ισχύ και σπιρτάδα που αποδεικνύεται σε μια άκρως σπορτίφ «παραλλαγή» ενός μοντέλου που μπορεί να αλλάξει τη διάθεση του οδηγού, ακόμη και όταν χρειαστεί το «αθόρυβο» γκάζι στον αυτοκινητόδρομο ή την ελεύθερη Αττική οδό. Αν και το βάρος του αγγίζει τα 1.543 κιλά, η τελική του αγγίζει τα 145χλμ/ώρα, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα.
Η ανάρτηση του δείχνει σφιχτή, και ίσως οι «ελληνικές», πανταχού παρόν λακούβες να ενοχλήσουν, αλλά, αυτό μπορεί να αποτελεί, εναλλακτικά και το ατού, αν δούμε την σπορ αισθητική της οδηγικής συμπεριφοράς.
Στον τομέα της αυτονομίας με την μπαταρία των 35,5 kWh, αυτή περιορίζεται στα 200 με 210 χλμ., οπότε, η αστική – υπεραστική του χρήση είναι μονόδρομος.
Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου πραγματοποιείται με διάφορους τρόπους, όπως,σε οικιακό φορτιστή ΑC ισχύος 2,3 kW με τον χρόνο φόρτισης στις 18 ώρες, ενώ σε δημόσιο φορτιστή AC ισχύος 7,4 kW ο χρόνος πέφτει στις 4,1 ώρες. Σε ταχυφορτιστή DC των 100 kW, ο χρόνος μειώνεται θεαματικά στα 30 λεπτά.
Η τιμή του Honda e ορίζεται στα 34.274 ευρώ με το πακέτο επιδότησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.894 /1.752/1.512 χλστ.
Ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς; 154 ίππους
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο μίας σχέσης, στους πίσω τροχούς
Eπιτάχυνση: 0-100χλμ/ώρα σε 8,3 ΄΄
Τελική ταχύτητα: 145χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 17,8 kWh/100 χλμ
Εκπομπές CO2:., 0 γρ./χλμ
Αυτονομία (WLTP): 210 χλμ.