Η 24η Αυγούστου 1995 είναι η ημέρα που συντελέστηκε μία από τις πιο επιδραστικές τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών.
Η εταιρεία Microsoft κυκλοφορεί για πρώτη φορά στην αγορά το λειτουργικό σύστημα Windows 95 που αποτέλεσε το πρώτο βήμα μιας μεγάλης καινοτομίας στον τομέα τον ηλεκτρονικών υπολογιστών.
«ΤΑ ΝΕΑ» της 25ης Αυγούστου 1995 περιγράφουν την ιστορική, όπως αποδείχθηκε, εκείνη τεχνολογική «άφιξη».
«Πανικό χωρίς προηγούμενο έχει δημιουργήσει στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών η χθεσινή πρεμιέρα των Windows ’95, του νέου λειτουργικού συστήματος της Microsoft, αφού χιλιάδες αγοραστές στήθηκαν στην ουρά για χάρη τους.
»Με την ίδια ανυπομονησία περιμένουν την κυκλοφορία τους, αύριο ή το αργότερο τη Δευτέρα, και οι Έλληνες χρήστες υπολογιστών, αρκετοί από τους οποίους έχουν ζητήσει από τα καταστήματα να κρατήσουν το δικό τους γαλάζιο κουτί. (…)
»Το πακέτο της ολοκληρωμένης έκδοσης θα κοστίζει 48.000 δραχμές. Η πλήρης ελληνική έκδοση θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στον Νοέμβριο. Το πρόγραμμα αποτελείται από 14 δισκέτες, ενώ η έκδοση του CD-ROM θα κυκλοφορήσει επίσης την επόμενη εβδομάδα. (…)
» “Δεν έχω ξαναδεί τέτοια ζήτηση για software. Από το πρωί γίνεται πραγματικά το έλα να δεις”, λέει ο κ. Ανδρέας Συρίγος, υπεύθυνος software σε κεντρικό κατάστημα Η/Υ. (…)
»Τονίζει ο κ. Γεράσιμος Θάνος, υπεύθυνος του τμήματος πληροφορικής σε κεντρικό βιβλιοπωλείο: “Έχουμε παραγγείλει 500 κομμάτια, που θα φύγουν σε λίγες ημέρες.
»Ο Έλληνας καταναλωτής γνωρίζει ότι τα Windows ’95 θα ανατρέψουν την κατάσταση στον χώρο των υπολογιστών και είναι σαν να ξεκινάμε από την αρχή.
»Τα υπόλοιπα προγράμματα και τα βιβλία θα ξαναγράφουν για τα νέα Windows».
Χωρίς προηγούμενο η διαφημιστική καμπάνια
«Δεν έχει προηγούμενο η διαφημιστική εκστρατεία των Windows ’95 σε όλον τον κόσμο. Αφού ο Βill Gates πλήρωσε 12 εκατομμύρια δολάρια στους Rolling Stones για να χρησιμοποιήσει το τραγούδι τους Start me up, κατόρθωσε κάτι πρωτόγνωρο στην ιστορία της αγγλικής δημοσιογραφίας. Η χθεσινή έκδοση των “Τάιμς” του Λονδίνου μοιράστηκε δωρεάν σε όλη τη χώρα, ξεπερνώντας το ενάμισι εκατομμύριο φύλλα.
»Οι υπεύθυνοι της εταιρείας υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, θα πουλήσουν περισσότερα από 30 εκατομμύρια προγράμματα με ένα δισεκατομμύριο δολάρια κέρδος.
»Στο Τορόντο, ένα διαφημιστικό πανό ύψους 100 μέτρων κρεμάστηκε από τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη, ενώ το περίφημο Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ της Νέας Υόρκης, φωτίζεται με τα χρώματα των Windows, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο.
»Στην Αμερική, το προϊόν πωλείται ακόμα και σε δισκοπωλεία, ενώ τα καταστήματα άνοιξαν τα μεσάνυχτα της Τετάρτης για να πωλήσουν τα πρώτα πακέτα».
Το πόσο πετυχημένο ήταν το βήμα αυτό του Μπιλ Γκέιτς και της Μicrosoft αποδείχθηκε πολύ σύντομα.