«Παράθυρο» για αλλαγές στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής μετά τις χιλιάδες κενές θέσεις που υπήρξαν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Ο κ. Οκονόμου υποστήριξε ότι με τις μεταρρυθμίσεις «αναβαθμίζουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια δίνοντας μεγαλύτερη αξία στον κόπο των νέων και στις θυσίες των γονιών τους» όπως είπε.
Αναφερόμενος στη θεσμοθέτηση της ΕΒΕ, υποστήριξε ότι μέχρι και πέρυσι δεκάδες χιλιάδες παιδιά κατέφευγαν σε σχολές που δεν ήθελαν να σπουδάσουν.
«Πολλά τμήματα μετατράπηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε μία νύχτα σε ΑΕΙ. Ήταν μία κατάσταση αιμορραγίας χρόνου και χρήματος. Η ΕΒΕ αποτελεί μία ουσιαστική μεταρρύθμιση, που δίνει σημασία, αξία και νόημα στις σπουδές».
Πρόσθεσε, δε, ότι τα ίδια τα πανεπιστημιακά έχουν λόγο στον καθορισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
«Με βάση και τα φετινά αποτελέσματα θα έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις την επόμενη χρονιά» σημείωσε.
Η επόμενη μέρα των πανελλαδικών
Σε κάθε περίπτωση, επικρατεί προβληματισμός μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, καθώς η θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, έφερε ένα ντόμινο εκρηκτικής ανόδου σε μία σειρά σχολών χαμηλής και μεσαίας ζήτησης, αφήνοντας έτσι τμήματα της περιφέρειας με ελάχιστους ή ακόμη και μηδενικούς αριθμούς πρωτοετών φοιτητών.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, όπως ήταν αναμενόμενο, άφησε εκτός ΑΕΙ χιλιάδες υποψηφίους, οι οποίοι θα πρέπει να μπουν στο δίλημμα εάν θα φοιτήσουν σε κάποιο δημόσιο ΙΕΚ ή αν θα μπουν στη διαδικασία να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές της επόμενης χρονιάς.
Μετά από μία δύσκολη χρονιά λόγω κοροναϊού, με τους μαθητές της Γ΄ λυκείου να προετοιμάζονται μέσω τηλεκπαίδευσης για αρκετούς μήνες, αρκετοί από αυτούς είδαν να μπαίνουν σε τμήματα που δεν ήταν στις πρώτες προτιμήσεις τους, ή να αποκλείονται εντελώς από την ανώτατη εκπαίδευση.
Οι αλλαγές
Την επόμενη χρονιά, θεωρείται βέβαιο πως αρκετά τμήματα θα αναδιαμορφώσουν προς τα κάτω την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ώστε να μην ερημοποιηθούν μία σειρά σχολών της περιφέρειας.
Ωστόσο, ο μεγάλος αριθμός των κενών θέσεων, καθώς και ο ελάχιστος αριθμός πρωτοετών φοιτητών σε κάποια τμήματα, φαίνεται πως ανοίγει και πάλι τη συζήτηση για την αναδιάταξη του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.