Θεωρητικά, δεν θα αλλάξει τίποτα: μπορεί ο γερμανικός εκδοτικός όμιλος Axel Springer να εξαγόρασε το σύνολο του Politico, που σημαίνει και την αμερικανική του έκδοση, και την ευρωπαϊκή του έκδοση, και το σχετικά νεόκοπο τεχνολογικό του σάιτ, το Protocol, αντί ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων – αυτό τουλάχιστον λένε οι πληροφορίες -, η διοίκηση και οι συντακτικές του ομάδες, ωστόσο, θα παραμείνουν ανέπαφες, ο ιδρυτής και πρώην ιδιοκτήτης του Politico, ο Ρόμπερτ Ολμπριτον, θα παραμείνει στη θέση του εκδότη και όλοι τους θα συνεχίσουν να λειτουργούν ανεξάρτητα από τον Axel Springer – ο διευθύνων σύμβουλος του τελευταίου, ο Ματίας Ντέπφνερ, φρόντισε να το επισημάνει αυτό. Οσοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον μικρόκοσμο των διεθνών μίντια, περιμένουν περισσότερο να δουν τι σκοπεύει να κάνει ο γερμανικός κολοσσός με το ευρωπαϊκό Politico: ήταν συνιδιοκτήτης αυτού του τελευταίου εξαρχής, από το 2014, ήθελε όμως τελευταία να το επεκτείνει και δεν μπορούσε να το πράξει χωρίς τη συναίνεση του Ολμπριτον. Πέραν αυτού όμως, περιμένουν να δουν και ποιο αμερικανικό ψηφιακό Μέσο σκοπεύει να εξαγοράσει στη συνέχεια ο Axel Springer συνεχίζοντας την κατακτητική του πορεία – είναι γνωστό πως ενδιαφέρεται πολύ για το Axios.

Ιδιοκτήτης της συντηρητικής εφημερίδας Die Welt καθώς και της Bild, του δημοφιλέστερου ταμπλόιντ της Γερμανίας, ο Axel Springer έχει κάνει τα τελευταία χρόνια σαφή ψηφιακή στροφή. Επειτα από μία περιοδεία στη Σίλικον Βάλεϊ στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ο Ντέπφνερ πείστηκε πως νέα ψηφιακά μιντιακά μοντέλα αναδύονταν στην εκεί πλευρά του Ατλαντικού. Το 2015, λοιπόν, αγόρασε το Business Insider, που ειδικεύεται στην οικονομική και τεχνολογική επικαιρότητα, αντί 500 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ τον Οκτώβριο του 2020 πήρε τον έλεγχο του Morning Brew, ενός εξιδεικευμένου οικονομικού newsletter με τρία εκατομμύρια συνδρομητές. Οι ψηφιακές δραστηριότητες εκπροσωπούν πλέον ένα 70% του συνολικού κύκλου εργασιών του Axel Springer, που έφτασε το 2019 τα 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Προκειμένου να συνοδεύσει αυτόν τον μετασχηματισμό, ο Ντέπφνερ απηύθυνε έκκληση σε ένα αμερικανικό επενδυτικό ταμείο, το KKR, το οποίο αγόρασε το 2019 το 43,5% του μετοχικού κεφαλαίου του. Κατόπιν αυτού, ο Axel Springer βγήκε από το χρηματιστήριο. Οπως όλοι οι εκδοτικοί όμιλοι, βέβαια, έζησε λόγω της πανδημίας ένα πολύ δύσκολο 2020. Αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να εξαγοράσει, έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, το σύνολο του Politico – πραγματοποιώντας μάλιστα τη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία του. «Το παγκόσμιο δυναμικό του είναι τεράστιο. Είμαστε πεπεισμένοι πως αγοράσαμε την εταιρεία σε ελκυστική τιμή», διαβεβαίωσε ο Ντέπφνερ.

Η αμερικανική έκδοση του Politico, που δημιουργήθηκε το 2007 από δύο πρώην δημοσιογράφους της Washington Post, με χρηματοδότηση από τον Ολμπριτον, διαθέτει μία 400μελή συντακτική ομάδα, η ευρωπαϊκή, που ακολούθησε το 2014, απασχολεί περίπου 200 δημοσιογράφους. Το Politico είναι προσβάσιμο δωρεάν στους αναγνώστες, διαθέτει όμως μία πολύ καλή συνδρομητική υπηρεσία, το Politico Pro, από την οποία και αντλεί ένα 60% των εσόδων του – και είναι σταθερά επικερδές, έχει έσοδα κάπου 200 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο. Τόσο το αμερικανικό Playbook άλλωστε, «ο ανεπίσημος οδηγός στην επίσημη Ουάσιγκτον», όσο και τα αντίστοιχα καθημερινά newsletter για τις Βρυξέλλες (την ΕΕ), το Παρίσι και το Λονδίνο, παραδίδουν μαθήματα δημοσιογραφίας τόσο με το πλούσιο και αποκαλυπτικό περιεχόμενό τους όσο και με το καθόλου βαρύγδουπο και γεμάτο χιούμορ στυλ τους.

Βετεράνοι του Politico είναι και οι τρεις συνιδρυτές του Axios, ενός ακόμα αμερικανικού ενημερωτικού ιστότοπου που καλοβλέπει ο Ντέπφνερ. Σύμφωνα μάλιστα με τους New York Times, ο ίδιος έχει πει σε συνεργάτες του πως η εξαγορά του Politico δεν θα τον εμποδίσει να επιμείνει στην πολιορκία του Axios – το πώς όμως θα επιλύσει τη σύγκρουση συμφερόντων που ενέχει η ιδιοκτησία δύο τόσο στενών ανταγωνιστών παραμένει ασαφές.