Ο Χάμιλτον, πριν από μια εβδομάδα δήλωσε ότι ένα …φωτοστέφανο πάνω από το κεφάλι του, του έσωσε τη ζωή. Είναι το HALO, το θαυματουργό «καγκελάκι» που σήμερα, όλοι το αγαπούν.
Τραγικά ατυχήματα που στοίχισαν την ζωή διάσημων πιλότων στην Formula1. «Ρωγμές» στην ασφάλεια των μονοθεσίων, που άφησαν σημάδια στα πρόσωπα των οδηγών αγώνων. Και διαμαρτυρίες έμπειρων οδηγών στο πιο γρήγορο πρωτάθλημα του κόσμου, που χρειάστηκε να θυσιαστούν για να κάνουν την Formula1, εκτός από θεαματική και πιο ασφαλή.
Μπορεί να έχουν περάσει εβδομήντα χρόνια μετά την ίδρυση της Formula1 και οι πιλότοι να συνεχίζουν να κάθονται μέσα σε ένα …κουτάκι, με τέσσερις ρόδες, αναπτύσσοντας εξωφρενικές ταχύτητες και να στρίβουν «κόντρα» πολλές φορές στους νόμους της φύσης, όμως, πλέον, τα μονοθέσια τους έχουν υποστεί «σεισμούς» εξέλιξης, με όλο το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο να βρίσκεται στα χέρια τους και την ασφάλεια να έχει πιάσει «ταβάνι».
Ιδίως, οι τελευταίες προσθήκες στον τομέα της ασφάλειας αποδεικνύουν και στην πράξη – τι συγκυρία τα τελευταία, συγκλονιστικά ατυχήματα στην Formula1 που αποδεικνύουν περίτρανα το πόσο ασφαλή είναι τα μονοθέσια! – ότι, σήμερα, δύο ( ίσως και περισσότεροι πιλότοι στην F1) ζουν, αναπνέουν, χαίρονται τις οικογένειες, τους φίλους τους, «χτίζουν» καριέρα , χάρη στα «ευλογημένα» – …φρούρια μονοθέσια που προτάσσουν την ασφάλεια, πέρα από τα γκάζια και τις τελικές των 350 χλμ/ώρα στις ευθείες της Μόντσα, του Μόντε Κάρλο και του Σπα.
Και αν υπήρχε Νόμπελ ασφάλειας στην Formula1, δικαιωματικά, το HALO, το «φωτοστέφανο» – προστατευτικό κάγκελο γύρω από το κόκπιτ θα το κέρδιζε παμψηφεί. Παρόλο που οι πρώτες αντιδράσεις , το 2018, για την τοποθέτηση του ήταν αρνητικές, όμως, σήμερα, ακόμη και οι τότε αρνητές, πίνουν στην «υγειά» του!
Aπό σήμερα, λοιπόν, το HALO μοιάζει με τον μαγικό σωτήρα που προστατεύει τους πιλότους από κάθε σύγκρουση, ατύχημα, φωτιά., που, ευτυχώς, έγινε υποχρεωτικό το 2018 με στόχο να προστατεύει πρωτίστως το κεφάλι του οδηγού. Το νεοφερμένο σύστημα που σχεδιάστηκε για να αντέχει σε αδιανόητες συγκρούσεις, με μόνο στόχο, να σώζει ζωές. Και το τρομακτικό ατύχημα του Χάμιλτον με την ρόδα του Φερστάπεν πάνω από το κεφάλι του φανερώνει πως το HALO του έσωσε τη ζωή. Ότι, δηλαδή είχε συμβεί και πριν από ένα περίπου χρόνο, όταν το μονοθέσιο του Γκροζάν μετά από μια σφοδρή σύγκρουση στις μπαριέρες κόπηκε στα δύο, πήρε φωτιά, με το HALO να τον κρατάει άθικτο και να μοιάζει με θαύμα, πως ο πιλότος βγήκε μέσα από τις φλόγες και περπάτησε προς την δεύτερη ζωή που του χάρισε το θαυματουργό σύστημα ασφάλειας.
Το σοκαριστικό ατύχημα του Ρομέν Γκροζάν ήταν η πρώτη απόδειξη για το πόσο ασφαλή έχουν γίνει τα μονοθέσια ενώ, δεν έχει περάσει μια εβδομάδα, και το HALO απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι προστάτευσε τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Λιούις Χάμιλτον από τα χειρότερα. Τι και να διαμαρτύρεται ότι, έχει πονοκεφάλους, μετά το σοκαριστικό ατύχημα στην πίστα της Μόντσα; O Xάμιλτον βγήκε αγρατζούνιστος και ετοιμάζεται και το επόμενο γκραν πρι.
Και η ασφάλεια των μονοθεσίων, όπως δηλώνουν οι μηχανικοί της Formula1 δεν πρόκειται να πατήσει ποτέ φρένο. Τα μονοθέσια είναι σε στάδιο εξέλιξης, ώστε το άθλημα να γίνει εντυπωσιακό, χωρίς ωστόσο να τρομάζει, κάθε φορά που ένας πιλότος θα πέφτει στις μπαριέρες. Ούτε να κόβει την ανάσα των θεατών. Η νέα γενιά μονοθεσίων θυμίζει φρούρια, χτισμένη από πανάκριβα υλικά, όπως τα ανθρακονήματα, με συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, που «μαζεύουν» τα λάθη των οδηγών.
Με τη λίστα του πακέτου ασφαλείας να περιλαμβάνει πολλά: Aπό το αποσπώμενο τιμόνι, που διευκολύνει τον ταχύ απεγκλωβισμό του οδηγού σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης, τα πλαϊνά των μονοθεσίων που έχουν ψηλώσει, και έχουν γίνει πιο ανθεκτικά, τις αντιπυρικές φόρμες, που αντέχουν σε φωτίες 800 βαθμών Κελσίου και τα γάντια ή το κράνος που κοστίζουν μια περιουσία. Οπότε, τα νέα μονοθέσια δεν ειναι μόνο ακριβά επειδή είναι γρήγορα, αλλά κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ , επειδή καταφέρνουν, μετά από κάθε ατύχημα, να προσφέρουν την μέγιστη ασφάλεια στους 20 καλύτερους οδηγούς του κόσμου, για να βγαίνουν αγρατζούντιστοι και χαμογελαστοί!