H επιστροφή από τις διακοπές επιβάλλει ένα μικρό τσεκ – απ στο αυτοκίνητο μας, και ίσως να έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τα παλιά – και πιθανόν φθαρμένα με κρυφές ζημιές – ελαστικά. . Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους όταν το βάθος του πέλματος των ελαστικών μας είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά.
Οι κατασκευαστές μπορεί να αναφέρουν, ότι, η αλλαγή των ελαστικών πρέπει να πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα, όμως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που φθείρουν – επιταχύνοντας την γήρανση τους – τα ελαστικά: είναι η ζέστη, οι κακοτράχαλοι, χωμάτινοι δρόμοι ( όπως στις διακοπές), οι λακούβες κ.α.
Έλεγχος στην πίεση
Η σωστή πίεση των ελαστικών συμβάλλει σημαντικά στην αποφυγή της πρόωρης φθοράς του πέλματος τους, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια και την οικονομία καυσίμου. Είναι άξιο αναφοράς, να γνωρίζουμε , ότι όταν τα ελαστικά μας έχουν χαμηλότερη πίεση, τότε, δρουν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, ιδιαίτερα στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο είναι πιο επιρρεπές στην απώλεια πρόσφυσης. Επίσης, ελαστικά με χαμηλότερη πίεση μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου – ακόμη και 20% όταν πχ τα ελαστικά έχουν 30 – 40% μειωμένη πίεση .
Οπότε, ο έλεγχος στην πιέση των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα, και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι ή μετά τις πολυήμερες διακοπές. Η σωστή πίεση των ελαστικών αναγράφεται στο ταμπελάκι που υπάρχει σε κάθε όχημα. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός, ότι, η ευθυγράμμιση των τροχών ανά τακτά χρονικά διαστήματα ( όπως μια φορά το εξάμηνο) συμβάλλει στην μακροζωϊα των ελαστικών.
Ειδικότερα, ελαστικά αλλάζουμε όταν:
To πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος.
Όταν τα πλευρά τους έχουν υποστεί ζημιές.
Όταν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τρύπημα στο πέλμα του ελαστικού ή σχίσιμο.
Αν το πλαϊνό τμήμα έχει υποστεί ζημιά ή παραμόρφωση.
Και όταν έχει παρέλθει ένα από τα δύο: 3 χρόνια ή έως 40.000 χλμ.