Θέλατε Brexit, οπότε ζήστε με τις συνέπειες, ήταν το υπονοούμενο στη δήλωση του νικητή των γερμανικών εκλογών και νυν υπουργού Οικονομικών Όλαφ Σολτς αναφορικά με την ενεργειακή κρίση που πλήττει τη Βρετανία, με τις ατελείωτες ουρές αυτοκινήτων έξω από άδεια πρατήρια βενζίνης.
Βεβαίως, η ακριβής δήλωση του επικεφαλής των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών ήταν πιο κομψή, όμως η έμμεση μπηχτή που εμπεριείχε δεν ξέφυγε της προσοχής των βρετανικών media και δη, των αντιπολιτευόμενων media που βρήκαν μια ακόμη ευκαιρία να επιτεθούν κατά της διαχειριστικής αντίδρασης της κυβέρνησης Τζόνσον.
«Η ελεύθερη διακίνηση εργατών είναι μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εμείς από την πλευρά μας παλέψαμε πολύ σκληρά να πείσουμε τους Βρετανούς να μην φύγουν από την Ένωση. Αποφάσισαν, ωστόσο διαφορετικά και τώρα ελπίζω πως θα καταφέρουν να διαχειριστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτό» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σολτς, αναφερόμενος ουσιαστικά στο σοβαρό έλλειμμα οδηγών από το οποίο φαίνεται πως πηγάζει το «κρασάρισμα» της γραμμής εφοδιασμού στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Αν και ο κ. Σολτς φρόντισε επίσης να εκφράσει την ελπίδα πως Ε.Ε. και Βρετανία θα συνεχίσουν να έχουν μια ομαλή σχέση και συνεργασία.
Ζητούνται οδηγοί
Θυμίζουμε πως η Ντάουνινγκ Στριτ αναγκάστηκε με…βαριά καρδιά να ανακοινώσει την έκτακτη χορήγηση βίζας σε 5.000 οδηγούς βαρέων οχημάτων από την Ε.Ε. για να εργαστούν προσωρινά στη Βρετανία –κάτι που πηγαίνει κόντρα στη λογική του Brexit.
Όμως, με ελάχιστους οδηγούς να αναμένεται πως θα ανταποκριθούν, καθώς το προσωρινό καθεστώς δεν τους συμφέρει, το σχέδιο Β είναι η ενεργοποίηση του στρατού, κάτι ωστόσο που επίσης δεν μπορεί να αποτελεί μόνιμη λύση.
Σε έκθεση της η ερευνητική Transport Intelligence προειδοποίησε πως το πρόβλημα είναι τεράστιο και θα απασχολήσει για πολύ καιρό τη βρετανική αγορά, καθώς το κενό που δημιούργησε το Brexit δεν θα καλυφθεί εύκολα ή γρήγορα.
Μεταξύ 2010 και 2017 ο αριθμός των Ευρωπαίων οδηγών φορτηγών που εργάζονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτοξεύθηκε από τις 10.000 στις 45.000 και στις αρχές του 2020 κυμαινόταν στις 42.000.
Από το νούμερο αυτό μέχρι τα τέλη του 2020, λίγο πριν την επισημοποίηση του Brexit, είχαν απομείνει 28.000 και έκτοτε ο αριθμός τους πέφτει συνεχώς.
Την ίδια ώρα, εξάλλου, οι κενές θέσεις εργασίας σε έτερες ευρωπαϊκές χώρες αφθονούν, με αποτέλεσμα να μην έχουν καμία δυσκολία να βρουν αλλού δουλειά.