Το οικοδόμημα της κοινωνικής δικτύωσης κατέρρευσε και δισεκατομμύρια χρήστες πέραν της απογοήτευσης βίωσαν πρωτόγνωρες συνθήκες.
Εγκλωβισμένοι στη «φούσκα» της μεγάλης ψηφιακής παρέας, στην «κλειδαρότρυπα», στην «αυτοπροβολή», στις προωθητικές ενέργειες και τα «πρότυπα» του lifestyle ένιωσαν το γεγονός ως μια καταστροφή.
Η κατάρρευση «χτύπησε» όλες τις γενιές. Kαι τους παλαιότερους χρήστες που ξεκίνησαν και συνέχισαν με το Facebook, και τους νέους που είναι στο Instagram.
Πέραν των δισεκατομμυρίων που χάθηκαν από το ψηφιακό μάρκετινγκ, η διαπροσωπική επικοινωνία που γινόταν μέσω προσωπικών μηνυμάτων στο Messenger, στο Instagram και στο WhatsΑpp διακόπηκε.
(Η νέα γενιά 15-25 για να επικοινωνήσει δεν ζητά τηλεφωνικό αριθμό, αλλά το account του insta)!
Επιπλέον, η είσοδος σε εφαρμογές, παιχνίδια, κλπ που επίσης, γινόταν μέσω Facebοok και Instagram ήταν αδύνατη.
Το 7ωρο της διακοπής αποτελεί μια σεισμική καταστροφή και οι χρήστες θα πρέπει να αναθεωρήσουν πολλά.
Είναι ένας προ-σεισμός μεγάλου μεγέθους. Μια προειδοποίηση από το μέλλον.
Το ψηφιακό εποικοδόμημα είναι κεφαλαιώδους σημασίας αλλά είναι πολύ ευάλωτο και μπορεί να καταρρεύσει συνολικά, είτε από ανθρώπινο λάθος , είτε από κακόβουλη ενέργεια.
Και άραγε τι να κάνουμε;
Αφενός, να αποκτήσουμε την κλασσική επικοινωνία για να έχουμε πραγματικούς φίλους. Αντί να βλέπουμε στα καφέ χθες βράδυ συνοφρυωμένα πρόσωπα, γιατί το σκρολάρισμα δεν έβγαζε ανανεωμένο περιεχόμενο, ίσως θα ήταν πιο όμορφο να συζητούν για ένα σωρό θέματα.
Πόσο περίεργο φαντάζει να υπάρχει μια παρέα , ένα ζευγάρι και αντί να συνομιλούν, να γελάνε, να φλερτάρουν, να είναι βουτηγμένοι στις οθόνες. Μήπως ο προ-σεισμός είναι ευκαιρία να επαναξιολογήσουν το πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων;
Αφετέρου, το «ανήκειν» σε μια ομάδα, παρέα, στους οπαδούς κάποιου που θαυμάζεις ή/κια σε ενδιαφέρει, «εκτός από την φούσκα που σε εγκλωβίζει και δεν βλέπεις άλλες απόψεις» στην δια ζώσης επικοινωνία και επαφή είναι σημαντικότερο.
Οι επαγγελματίες δεν θα πρέπει να εγκαταλείψουν τους κλασσικούς τρόπους επικοινωνίας και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.
Η κοινωνική δικτύωση μπορεί να οδηγεί και σε πλασματικές καταστάσεις- όχι κατ’ ανάγκην- αλλά είναι και χρήσιμη.
Είναι χρήσιμη εφόσον την βλέπεις από ψηλά και δεν εγκλωβίζεσαι. Εφόσον μαθαίνεις και δεν χειραγωγείσαι. Εφόσον διασκεδάζεις, ψυχαγωγείσαι αλλά δεν εξαρτάσαι. .
Το μήνυμα από την κατάρρευση είναι απλό.
Δεν πρέπει εξαρτόμαστε αποκλειστικά από το οικοδόμημα της κοινωνικής δικτύωσης.
Να έχουμε τις δικλείδες ασφαλείας στον πραγματικό, φυσικό κόσμο και στα προσωπικά δεδομένα, στα έγγραφα μας, και κυρίως στη ζωή μας και στους φίλους μας.