H Fiat εισάγει το μικρό 500αρακι στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με τον ιδανικότερο τρόπο. Το επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο, που συνεχίζει να έχει τη δική του φινέτσα – πατώντας στην γνώριμη συνταγή του πρώτου μοντέλου – μπαίνει πλέον στην πρίζα, φορτίζεται με βολτ και κερδίζει τις εντυπώσεις, τόσο με την τεχνολογική καινοτομία του, όσο και με την απόδοση – αυτονομία του ηλεκτρικού μοτέρ.
Στην πρώτη μας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, η ελληνική αντιπροσωπεία μας έδωσε μια ισχυρή γεύση από το νέο ηλεκτρικό 500, στην κάμπριο εκδοχή του, που κάνει την οδήγηση ακόμη πιο διασκεδαστική, ιδίως, όταν τα καιρικά φαινόμενα είναι μόνιμα …μεσογειακά.
Η πρώτη θετική εικόνα έρχεται από το εσωτερικό του, το μοντέρνο εσωτερικό του, τη μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών, και το σύστημα ενημέρωσης κ.α. Με την συνδεσιμότητα να έχει πλέον εγκατασταθεί στο μικρό μοντέλο, με τον ιδανικότερο τρόπο, ανάμεσα στα γκάτζετ που σε εντυπωσιάζουν είναι και ο τρόπος που ανοίγουν οι θύρες, μέσω ενός κουμπιού. Πάντως, για λόγους ασφαλείας υπάρχει και ο κλασικός τρόπος, ώστε να ανοίξει η πόρτα σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Το ευρηματικό σε πρακτικότητα εσωτερικό του μπορεί να βολέψει τέσσερις ενήλικες, ενώ, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 185 λίτρα .
Το ηλεκτρικό Fiat 500e παραμένει ένα αγχολυτικό μοντέλο, και σε αυτό συνεπικουρούν και οι διαστάσεις του. Έχει μήκος 3,63 μέτρα, και 1,68 μέτρα πλάτος .
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία προγράμματα. Το πρόγραμμα Normal, όπου η ροπή και η επιτάχυνση είναι διαθέσιμη στην πιο σπιρτόζικη εκδοχή της, το πρόγραμμα Range, όπου ο οδηγός μπορεί να το οδηγεί μόνο με ένα πεντάλ, αυτό του “γκαζιού” και το πρόγραμμα Sherpa , όπου χρησιμοποιείται όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Επίσης, δεν υπάρχει πουθενά λεβιές ή joystick κιβωτίου, καθώς η επιλογή κίνησης γίνεται μέσω διακοπτών.
Αρωγός της μετακίνησης του, ο ηλεκτροκινητήρας των 118 ίππων. Το 500e Cabrio εφοδιάζεται με τη μεγάλη μπαταρία και αυτό σημαίνει ότι έχουμε φουλάρει με ρεύμα που μας δίνει αυτονομία 320 χιλιόμετρα. Κοινώς, δεν αγχώνεσαι αν θα σε φθάσει, ή πρέπει να κάνεις υπολογισμούς για τις αστικές, υπεραστικές αλλά και τις εκτός πόλης διαδρομές. Εξίσου εντυπωσιακά είναι τα νούμερα και στον τομέα της ροπής, των 220 Nm που κάνουν το μικρό μοντελάκι σπορτίβ.
Kαι επειδή το γκάζι έχει …τσαγανό, και ο ηλεκτροκινητήρας έχει δύναμη, τότε, οι αριθμοί έρχονται δεύτεροι να το επιβεβαιώσουν: Aπό στάση για τα 50 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,1 ΄΄!
Η μεγάλη μπαταρία ιόντων-λιθίου μπαταρία των 42 kWh χρειάστηκε παραπάνω από 10 ώρες για να φορτιστεί πλήρως (0-100%) από μια παραδοσιακή πρίζα στο σπίτι, αλλά μπορεί να μειωθεί στις 4 ώρες και 15 λεπτά, εάν το 500e. συνδεθεί σε ένα wallbox 11 kWh. Σε μόνο 35 λεπτά μπορεί να φτάσει το επίπεδο μπαταρίας 80% από το μηδέν μέσω ενός ταχυφορτιστή 85 kW.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας προσφερόταν με ζάντες 17″ , το πακέτο Αυτόνομης Οδήγησης αλλά και κάμερα οπισθοπορείας με θέα 360ο, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω κ.ά. Επίσης, ο συνδυασμός συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) του επιτρέπει να περηφανεύεται, ότι είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του με τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2!
Σε τιμή, το κάμπριο, ηλεκτρικό 500αρακι κοστίζει 27.929 ευρώ, με υπολογισμένο το κρατικό όφελος επιδότησης που αφορά το ηλεκτρικά μοντέλα και για το συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται στα 5.371 ευρώ.