Στο 85% – από το 65% που ισχύει τώρα – θα αυξηθεί η μέγιστη πληρότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς από την προσεχή Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, ημέρα που θα εφαρμοστεί ξανά ο δακτύλιος.
Η σχετική απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί αύριο, Σάββατο, σε ΦΕΚ και, με την εφαρμογή της, όλα τα μέσα πλέον θα έχουν την ίδια μέγιστη δυνατή πληρότητα, καθώς το 85% ισχύει ήδη για λεωφορεία και ΚΤΕΛ.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΑΣΑ έχει ήδη δρομολογήσει περισσότερα οχήματα σε γραμμές των οδικών μέσων με αυξημένη κίνηση, χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να εξαλείψει τα φαινόμενα συνωστισμού ειδικά τις ώρες αιχμής.
Την ανησυχία τους έχουν εκφράσει, άλλωστε, και οι επιστήμονες, για τις εικόνες συνωστισμού στα μέσα μεταφοράς, καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος διασποράς του νέου κοροναϊού.
Μάλιστα, αντιδράσεις και από τις πολίτες έχει ήδη προκαλέσει η αύξηση της πληρότητας στα μέσα μεταφοράς.
Σύμφωνα με την ενημέρωση του Οργανισμού, πάντως, από τον Σεπτέμβριο του 2021, κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι περίπου 1.000 οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020.
Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Ενδεικτικά, αναφέρονται οι εξής γραμμές:
7 / Ζάππειο – Άνω Πατήσια (Κυκλική)
21 / Νίκαια – Π. Ράλλη – Ομόνοια (Κυκλική)
054 / Περισσός – Λαμπρινή – Ομόνοια (Κυκλική)
242 / Στ. Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη (Κυκλική) Σχολ.
250 / Πανεπιστημιούπολη – Στ. Ευαγγελισμού (Κυκλική) Σχολ.
732 / Ίλιον – Αγ. Φανούριος – Ακαδημία (Κυκλική)
608 / Γαλάτσι – Ζωγράφου
550 / Π. Φάληρο – Κηφισιά
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65% στα οχήματα, σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.
Από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε ξεκινά η εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες, που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες όπου παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού», επισημαίνει ο Οργανισμός.
Παράλληλα, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς), έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.
Oι επιπτώσεις της Covid-19 στις δημόσιες συγκοινωνίες
Τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης στις δημόσιες επιβατικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, αλλά και ποια μέσα μεταφοράς προτίμησαν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους, διερευνά ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ).
Για το λόγο αυτό, ο ΟΣΕΘ ανέθεσε στην εταιρεία Standard Gaston Solutions την ευθύνη διεξαγωγής σχετικής έρευνας, που ξεκίνησε στις 19/10 μέσω δομημένου ερωτηματολογίου, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί στις 2 Νοεμβρίου.
«Στόχος είναι να απαντήσουν το ερωτηματολόγιο, στον σύνδεσμο https://forms.gle/gMnDV3MF83AdY3ss7, 1.000 μετακινούμενοι», επεσήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, προσθέτοντας πως «εάν δεν πιαστεί ο στόχος αυτός, δεν αποκλείεται η έρευνα να ‘τρέξει’ και πέραν της 2/11».
Σε σημερινή του ανακοίνωση, ο ΟΣΕΘ διευκρινίζει ότι η διαδικτυακή έρευνα αφορά σε λίγες και απλές ερωτήσεις για τη συμπεριφορά του μετακινούμενου πριν και μετά την έναρξη της πανδημίας του κοροναϊού, καθώς και στις επιπτώσεις που είχε σε οικονομικό-επαγγελματικό, υγειονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Διευκρινίζεται επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας θα δημοσιοποιηθούν μετά την ολοκλήρωσή της και θα δοθεί η ευκαιρία για συμπεράσματα και αποφάσεις, χρήσιμες για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τους συγκοινωνιακούς φορείς (και παρόχους). Οι απαντήσεις είναι ανώνυμες και δεν θα χρησιμοποιηθούν, παρά μόνο για την καταγραφή των αθροιστικών τάσεων του δείγματος.
«Η έρευνα μας δίνει χειροπιαστό δείγμα της νέας καθημερινότητας των μετακινήσεων, αλλά και το εφαλτήριο για όποιες ενέργειες, καθώς θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό, που διεξάγεται παράλληλα αυτό το διάστημα στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ.