Η ερμηνεία της στο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Ραχμάνινοφ , είχε καταμετρημένα μέχρι στιγμής 33 εκατομμύρια views στο youtube. Αναμφισβήτητα πρόκειται για έναν μικρό θρίαμβο της Αννας Φεντορόβα, αφού ο αριθμός αυτός στην πλειονότητα των βίντεο της δημοφιλούς πλατφόρμας , αφορά κυρίως την ποπ ή την ροκ μουσική. Τα επιτεύγματα της νεαρής σολίστ δεν σταματούν εδώ. Έχει κερδίσει βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου «Rubinstein “In Memoriam”», «Frédérick Chopin» για νέους πιανίστες, της Λυών καθώς και της Ακαδημίας του Φεστιβάλ του Βερμπιέ. Για την ίδια δεν έχουν παίξει καθοριστικο ρόλο στην πορεία της. Οπως λέει στα ΝΕΑ λίγο πριν ανέβει στην σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών όπου θα παρουσιάσει στο κοινό το αριστουργηματικό Πρώτο κοντσέρτο για πιάνο σε σι ύφεση ελάσσονα του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι : “Η επαγγελματική πορεία του καθενός είναι πολύ διαφορετική. Επαιζα σε πολλούς διαγωνισμούς κυρίως όταν ήμουν στην εφηβεία μου – ο τελευταίος διαγωνισμός στον οποίο έλαβα μέρος ήταν πριν από δέκα χρόνια. Δεν μπορώ να πω ότι οφείλω την καριέρα μου σε αυτούς . Επαιξαν κάποιο ρόλο αλλά όχι τον βασικό ” Η Αννα Φεντορόβα θα συμπράξει με την Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων – υπό την διεύθυνση του Διονύση Γραμμένου , η οποία θα ερμηνεύσει επίσης δύο ρωσικές συνθέσεις: την Εισαγωγή από την όπερα Ρουσλάνος και Λιουντμίλα του Μιχαήλ Γκλίνκα και την περίφημη συμφωνική σουίτα Σεχραζάτ του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ -στα σολιστικά μέρη για βιολί, ο Γιώργος Μπάνος. Δεν είναι η πρώτη φορά που θα την απολαύσει το ελληνικό κοινό. Εμφανίστηκε στην Ελλάδα για πρώτη φορά σε ηλικία οκτώ ετών όταν συμμετείχε – και κέρδισε – έναν από τους πρώτους διαγωνισμούς πιάνου. “Η τελευταία φορά που βρέθηκα στην ελλάδα ήταν όταν έπαιξα στο φεστιβάλ πιάνο στο κρουαζιερόπλοιο Ponant μαζί με τον θρυλικό Nelson Freire για τον θάνατο του οποίου θρηνούμε όλοι αυτή την στιγμή. Κάθε φορά που επισκέπτομαι την Ελλάδα μαγεύομαι από την γοητεία , την ιστορία την φύση , την ζεστασιά και την γενναιοδωρία του ελληνικού κοινού”.
Μέντορες για την Αννα Φεντορόβα υπήρξαν οι σπουδαίοι μουσική της εποχής μας όπως οι Alfred Brendel, Menahem Pressler, Steven Isserlis και András Schiff. Αν όμως θα έπρεπε να ξεχωρίσει έναν αυτός θα ήταν ο πατέρας της Μπόρις Φεντοροφ. “Υπήρξε δάσκαλος μου από τα 7 μου χρόνια έως τα 18, και συνεχίζει να έχει ρόλο στην πορεία μου και την εξέλιξή μου. Του ζητάω συνέχεια συμβουλές και παίζω για εκείνον συχνά ”.
Στοιχείο της έμπνευσή της αποτελεί η ίδια η ζωή : “Το να βιώνω τη ζωή στο έπακρο είναι η κύρια πηγή έμπνευσης. Λέγοντας “στο έπακρο” εννοώ: αισθάνομαι , μαθαίνω, ταξιδεύω, ενώνομαι με τη φύση, βιώνω έντονα συναισθήματα, μερικές φορές παίρνω ρίσκα και προσπαθώ να μην χάσω εμπειρίες ή ευκαιρίες που θα ήθελα να πάρω ”.
ΙΝΦΟ
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου, στις 20.30, τηλ. 210 282333