Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου και συγκεκριμένα οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων δείχνουν να «κρατάνε γερά», παρά τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει παγκοσμίως, εξαιτίας των καθυστερήσεων, με κοινό παρονομαστή της έλλειψη τσιπ. Οι αναλυτές προβλέπουν ομαλοποίηση της αγοράς το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Παρά την κρίση στην αγορά, στην χώρα μας, οι πωλήσεις αναμένεται να αγγίξουν φέτος τις 100.000 μονάδες, αύξηση +23-24% σε σχέση με το «δύσκολο», λόγω πανδημίας 2020. Την πρόβλεψη αυτή αλλά και το στίγμα για το πως κινείται φέτος – και τι προβλέπεται για το 2022 – μας παραθέτει ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου.
Πως βλέπετε να κλείνει η αγορά αυτοκινήτου το 2020. ( Αναφορά και στις τάσεις των αγοραστών – μικρότερο ενδιαφέρον για τα ντίζελ, πρωταγωνιστής τα βενζίνης, SUV κ.α.)
Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων θα υπερβεί το 2021 πιθανότατα το όριο των 100.000 ταξινομήσεων, έναντι 80.977, παρουσιάζοντας αύξηση +23-24%. Η «επιστροφή» των κινητήρων βενζίνης, η εκλογίκευση του μεριδίου του diesel, αλλά και η επικράτηση των υβριδικών κινητήρων χαρακτηρίζουν την αγορά, ενώ τα SUV κυριαρχούν, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την τάση των αγοραστών για τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα – plug in κ.α.
Παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (επαναφορτιζόμενα BEV-PHEV), που θα υπερβούν το 6% σε μερίδιο, υπερκαλύπτοντας το στόχο που είχε θέσει το Υπ. Περιβάλλοντος για φέτος. Υφίσταται υψηλή διελευσιμότητα στις εκθέσεις για αυτά τα αυτοκίνητα, καθώς με όλες τις παραμέτρους να λαμβάνονται υπόψη, ανταγωνίζονται ευθέως τα «θερμικά» και η χρήση τους είναι ιδιαίτερα ευχάριστη.
Πόσο πιο αναγκαία είναι η έρευνα αγοράς, των υποψήφιων αγοραστών, με γνώμονα τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων μοντέλων, ποια είναι η εικόνα που έχετε από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Η έρευνα αγοράς είναι πάντοτε η καλύτερη μέθοδος για την αγορά ενός αγαθού μεγάλης διάρκειας, πολύ περισσότερο αυτήν την περίοδο που υφίστανται κάποιες καθυστερήσεις. Μέσω της έρευνας, θα διαπιστώσει κανείς τους διαφορετικούς χρόνους παράδοσης, που μπορεί να είναι συντομότεροι από όσο φημολογείται.
Τι προβλέπετε για το 2022, τόσο για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, όσο και τις παραδόσεις των νέων μοντέλων.
Το 2022 θα επηρεαστεί, στο πρώτο εξάμηνο τουλάχιστον, από την υστέρηση παραγωγής των εργοστασίων, ενώ η ζήτηση απεναντίας αναμένεται ισχυρή. Έναντι αυτών, η σύσταση παραμένει να μην αναβάλλεται η παραγγελία, πολύ περισσότερο όταν οι λύσεις των μεταχειρισμένων δεν είναι φθηνές.