Ο Μαξ Φερστάπεν δεν είναι απλά ο νέος πρωταθλητής στην Formula1 αλλά και ο οδηγός που “μετακόμισε” τον τίτλο από την Βρετανία στην Ολλανδία. Ο μικρός, που ενηλικιώθηκε μέσα στις πίστες – τρέχει από 17 ετών! – έφερε τα πάνω – κάτω και στην χώρα του, μιας και η κατάκτηση του πρωταθλήματος τ, αποτέλεσε έναν από τους πιο σημαντικούς λόγους που οι Ολλανδοί ξεκίνησαν να ασχολούνται με τις πιο γρήγορες ρόδες του κόσμου, μετά από πολλά χρόνια. Πέρα από το πόσο δίκαιη ή άδικη ήταν η απόφαση των αγωνοδικών και τις διαμαρτυρίες της Mercedes που μίλησε ακόμη και για χειραγώγηση του αγώνα στους τελευταίους γύρους –στο Άμπου Ντάμπι, η γλώσσα των αριθμών δικαιολογεί απολύτως την συστηματική πορεία του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή του φετινού πρωταθλήματος και την κατάκτηση του πρώτου τίτλου.
Πάντως, ο νέος πρωταθλητής δείχνει να έχει “παρκάρει” τις χαρές και τα πανηγύρια και έπιασε ήδη δουλειά, πραγματοποιώντας τις πρώτες δοκιμές, ώστε να είναι σε φόρμα για το επόμενο πρωτάθλημα που ξεκινάει τον ερχόμενο Μάρτιο. Πάντως, η πρώτη του ενέργεια, ήταν να αφήσει το νούμερο 33 που τον συνόδευε σε όλη την πορεία του στη Formula 1 και πλέον στο μονοθέσιο και το κράνος του θα έχει το Νο1, ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Είναι η πρώτη φορά, μετά το 2014 που ένας οδηγός επιλέγει το νούμερο 1.
Σάρωσε τις στατιστικές
Ο Φερστάπεν, όπως και όλοι οι οδηγοί στην Formula1 έτρεξαν συνολικά σε 22 γκραν πρι, διανύονταν 1.300 γύρους. Από τους 1300 συνολικούς γύρους, στα 22 γκραν πρι του φετινού πρωταθλήματος, ο Φερστάπεν ήταν πρωτοπόρος στους 652, ήτοι στους μισούς και παραπάνω τους είχε όλους στους καθρέπτες του. Ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε να προηγείται σε 297 γύρους, ούτε τους μισούς σε σχέση με τον φετινό αντίπαλο του.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε τη φετινή σεζόν να ανέβει 18 φορές στο πόντιουμ, ενώ, 10 φορές ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Να σημειωθεί , ότι Μαξ Φερστάπεν έχει σημειώσει , τις μισές νίκες μέσα σε μια χρονιά, σε όλη την καριέρα του! ( συνολικά έχει πετύχει 20 νίκες μέσα σε επτά χρόνια αδιάλλεπτης συμμετοχής του στο μηχανοκίνητο σπορ).
Ο …μικρός Ολλανδός έχει ανέβει συνολικά 60 φορές στο πόντιουμ και παρόλο που δεν είναι από τους πιο έμπειρους πιλότους αυτό θεωρείται πολύ μεγάλη επιτυχία: O νέος πρωταθλητής έχει συμμετάσχει σε 141 γκραν πρι από το 2015 όπου έκανε το ντεμπούτο του στην Formula1 έως και σήμερα . Για να υπάρξει και μέτρο σύγκρισης, ο Κίμι Ραϊκόνεν έχει τρέξει σε 350 γκραν πρι, ο Λιούις Χάμιλτον σε 288 – τα διπλά από τον Φερστάπεν – και ο Σέρτζιο Πέρεζ σε 213. Ο Φερστάπεν είδε την καριέρα του να εκτοξεύεται από το 2018 και μετά, όπου ανά δύο αγώνες ανέβαινε έστω και μια φορά στο πόντιουμ ( στα 81 γκραν πρι έχει ανέβει στο βάθρο των νικητών 49 φορές ). Η χειρότερη θέση που έχει σημειώσει είναι η 10η θέση.
Χάμιλτον: Αναμονή χωρίς …χρέωση
Ο Λιούις Χάμιλτον, στην ηλικία των 36 ετών και έχοντας κατακτήσει επτά παγκόσμια πρωταθλήματα, έχει σημειώσει οκτώ νίκες, από τα 22 γκραν πρι της φετινής σεζόν ενώ, έχει συλλέξει πέντε pole positions. Στο ποντιουμ , στο φετινό πρωτάθλημα, έχει ανέβει συνολικά 17 φορές, ενώ, η χειρότερη θέση που έχει λάβει είναι η 15η θέση. Σαφώς, τα βλέμματα όλων είναι ακόμη στραμμένα στις έντονες φημολογίες που έχουν φέρει σεισμό στην γερμανική ομάδα, και εστιάζονται στο αν ο Χάμιλτον θα κρεμάσει ή όχι τα παπούτσια του και θα κλείσει την καριέρα του από φέτος. «Ελπίζω ο Λιούις να συνεχίσει να τρέχει, γιατί είναι ο σπουδαιότερος οδηγός όλων των εποχών. Είναι αγωνιστής και το νιώθει μέσα του, και αυτό θα τον κάνει να συνεχίσει.» ανέφερε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, που δεν έκρυψε την αγωνία του για το τι θα αποφασίσει ο κορυφαίος πιλότος των τελευταίων ετών.
ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ | 395,5 | 387,5 |
ΝΙΚΕΣ | 10 | 8 |
POLE POSITIONS | 10 | 5 |
POLE ΚΑΙ ΝΙΚΗ | 7 | 3 |
ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ | 18 | 17 |
ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ | 10Η | 15Η
|
ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙΣ | 3 | 1 |