Την αισιοδοξία του ότι κατά τη διάρκεια του 2022 η πανδημία θα ελεγχθεί, εδξέφρασε ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και Παθολογίας Χαράλαμπος Γώγος.
«Πιστεύω ότι υπάρχουν αισιόδοξα μηνύματα. Η μεγάλη αύξηση κρουσμάτων μιας νόσου που προκαλεί ήπια συμπτώματα, μαζί με τα εμβόλια, συμβάλλει στην αύξηση της ανοσίας της αγέλης, που θα οδηγήσει σε ένα σύστημα ενδημικής νόσου. Έχουμε πολλά όπλα που μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να γίνει αυτό, όπως τα χάπια και οι θεραπείες. Πιστεύω ότι μέσα στο 2022 μπορεί να συμβεί αυτό, μπορεί και μέχρι το καλοκαίρι», τόνισε ο καθηγητής, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.
Ωστόσο, για το κύμα της παραλλαγής Όμικρον εξήγησε πως, παρά την φαινομενικά ηπιότερη νόσο που προκαλεί, θα δημιουργήσει πίεση στο σύστημα υγείας: «Υπάρχει πλημμύρα περιστατικών και τεράστια έξαρση παγκοσμίως. Ανεξάρτητα από τη νοσηρότητα της Όμικρον, που φαίνεται να είναι ελαφρύτερη, θα δημιουργηθεί πίεση στο σύστημα υγείας, θα αρρωστήσουν ασθενείς και κάποιοι πιο σοβαρά, όπως οι ηλικιωμένοι ή οι ανεμβολίαστοι. Επομένως, θα έχουμε ένα διάστημα που θα πιεστεί το σύστημα».
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Γώγος σημείωσε ότι, παρά τη φοβερή διασπορά της Όμικρον, τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα σε σχέση με το στέλεχος Δέλτα.
Ανέφερε δε ότι, από τα λίγα δεδομένα που έρχονται από τη Νότια Αφρική από μικρούς αριθμούς ασθενών, φαίνεται ότι όσοι νόσησαν με την παραλλαγή Όμικρον ανέπτυξαν υψηλά αντισώματα έναντι της Δέλτα, κυρίως οι εμβολιασμένοι. «Η Όμικρον φαίνεται να λειτουργεί σαν μια ενισχυτική δόση που, παράλληλα με τον εμβολιασμό, μπορεί να συμμετάσχει στην πολυκλωνική ανοσία απέναντι στον ιό», συμπλήρωσε.
«Μέσα στο Γενάρη θα έχουμε συνεχείς αυξήσεις στους επιδημιολογικούς δείκτες», επεσήμανε στη συνέχεια ο καθηγητής, εκτιμώντας παράλληλα ότι μετά τον Ιανουάριο θα αρχίσει μια εκτόνωση της επιδημιολογικής κατάστασης.
Σχετικά με τα σχολεία, δήλωσε πως αποτελεί επιθυμία της Επιτροπής να μείνουν εκτός περιορισμών, ωστόσο, προανήγγειλε αλλαγές στο ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο. «Είδαμε τεράστια ποιοτική βελτίωση στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη δια ζώσης διδασκαλία. Θα δούμε τις προτάσεις της υποεπιτροπής. Θα χρειαστούν κάποιες αλλαγές, όπως επέκταση του τέστινγκ και στα εμβολιασμένα παιδιά».