Την …απεξάρτηση τους από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης «τρέχουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις περισσότερες φίρμες να ανακοινώνουν ή μια μετά την άλλη το σχέδιο εξηλεκτρισμού των μοντέλων τους, αποτάσσοντας τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ – οι τελευταίοι έχουν ήδη βγει παντελώς από την γκάμα αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Μάλιστα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλέον δεσμευμένες με αυστηρά χρονοδιαγράμματα, που προβλέπουν πληθώρα ηλεκτρικών μοντέλων, σε συνδυασμό με τις plug in υβριδικές εκδόσεις. Και όλα αυτά με κοινό παρονομαστή την πλήρη κατάργηση των αυτοκίνητων βενζίνης – ντίζελ έως το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πριν λίγες ημέρες το αφεντικό της Renault, ο Λούκα Ντε Μέο επιβεβαίωσε το τέλο των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2030. Το επόμενο βήμα της Renault είναι ήδη γνωστό: H γαλλική φίρμα θα είναι αμιγώς ηλεκτρική ηαπό το 2030 στην Ευρώπη. Κοινώς, οι βιτρίνες των Γάλλων σε όλη την Ευρώπη θα έχουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα, από τα μικρά οχήματα έως και τα μεγάλα SUV. Tον δρόμο εξηλεκτρισμού της Renault θα ακολουθήσουν και άλλες φίρμες, όπως είναι η Dacia, η οποία ήδη φέτος θα κάνει αισθητή την ηλεκτρική της παρουσία με ένα νέο μοντέλο, το Spring που αναμένουμε να δούμε και στην χώρα μας.
Ειδικότερα, το πλάνο εξηλεκτρισμού της Renault θα περιλαμβάνει τέσσερα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, μεταξύ των οποίων το Renault 5 EV, ένα compact SUV, ένα μικρό crossover, καθώς και ένα νέο βαν για επαγγελματική χρήση. Τον δρόμο των ανακοινώσεων για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων άνοιξε πριν από ένα μήνα η Peugeot , η οποία δείχνει να είναι έτοιμη πριν τα χρονοδιαγράμματα της. Η επιτυχημένη εμπορικά γαλλική φίρμα έχει ανακοίνωσε στα τέλη του 2021, ότι έως το 2030, θα έχει μετατραπεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική φίρμα. Το νέο πρότζεκτ εξηλεκτρισμού το έχει αναλάβει η νέα CEO της φίρμας, η Λίντα Τζάκσον. Αυτό σημαίνει ότι, η Peugeot θα σταματήσει μετά το 2030 να λανσάρει νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ευρωπαϊκή αγορά. Για αυτό το λόγο και οι νέες πλατφόρμες έχουν χτιστεί αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα θα επικρατήσουν μέχρι το 2030. Η Peugeot, όπως και άλλες φίρμες θα ακολουθήσουν πιστά την οδηγία της ΕΕ , που αναφέρει, ότι από το 2035 και μετά στην Ευρώπη θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Μαζί με την Peugeot, τον δρόμο του εξηλεκτρισμού θα ακολουθήσουν και άλλες φίρμες, του Ομίλου Stellantis, όπως η Opel, η Fiat και η Citroen που επενδύσουν στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, σε όλες τις κατηγορίες.
Γερμανικό στρατόπεδο που θα κάνει …τζιζ
Η Mercedes-Benz αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τον εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της . Για αυτό το λόγο θα επενδύσει στην κατασκευή περισσότερων νέων πλατφορμών που θα είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ, θα προχωρήσει στην κατασκευή οκτώ εργοστασίων μπαταριών και στην επέκταση των σταθμών φόρτισης. Η γερμανική φίρμα θα απομειώσει σημαντικά την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ, ο πλήρης εξηλεκτρισμός των μοντέλων της θα είναι έτοιμος έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Volswagen και Volvo αλλά και όλες οι άλλες εταιρείες έχουν δεσμευθεί να διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030.
Στο πολλά υποσχόμενο πεδίο εξηλεκτρισμού επενδύει εδώ και πολλά χρόνια η BMW, η οποία έως το 2025 θα έχει παραδώσει δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενώ, η φίρμα εκτιμά ότι τουλάχιστον ένα στα δύο οχήματα του βαυαρικού ομίλου θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά εως το 2030.