Χωρίς δημόσιο σχολείο κινδυνεύει να μείνει η περιοχή του Κολωνακίου! Κι αυτό γιατί τα πειραματικά σχολεία φαίνεται ότι έχουν… καταπιεί τα πάντα.

Η νέα «μόδα» μοιάζει να έχει προκαλέσει φρενίτιδα στους αρμόδιους οργανισμούς του υπουργείου Παιδείας που σχεδιάζουν παντού νέα πειραματικά σχολεία, σε κάποιες περιπτώσεις «εξαφανίζοντας» τα δημόσια συμβατικά σχολεία στα οποία απευθυνόταν οι κάτοικοι της κάθε περιοχής.

Στην περίπτωση της περιοχής Κολωνακίου «άδικη και παράλογη» χαρακτηρίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς μαθητών και μαθητριών την μετατροπή σε πειραματικό του μοναδικού γυμνασίου και λυκείου της περιοχής, του 26ου.

Οι υπηρεσίες και οι Οργανισμοί του υπουργείου Παιδείας έκριναν ότι η λειτουργία ενός ακόμη πειραματικού σχολείου  στην περιοχη «είναι αίτημα της κοινωνίας», λόγω των χιλιάδων αιτήσεων που γίνονται κάθε χρόνο για το πειραματικό σχολείο της οδού Σκουφά. Βέβαια, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί …χωροταξική επιλογή των υποψηφίων, αφού η αυξημένη ζήτηση αφορά το συγκεκριμένο σχολείο το οποίο και στην πορεία των χρόνων έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Στην περιοχή του Κολωνακίου δε, ήδη λειτουργούν δυο πειραματικά σχολεία (δημοτικό Μαρασλείου και πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο οδού Σκουφά)  και στην ευρύτερη περιοχή πρότυπα γυμνάσια και λύκεια (της οδού Τσόχα).

Όσον αφορά το 26ο, όπως έχει προταθεί,  στόχος είναι να συνδεθεί το Μαράσλειο δημοτικό πειραματικό σχολείο, με πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο της περιοχής. Το 26ο γυμνάσιο και λύκειο που λειτουργεί στις ίδιες εγκαταστάσεις  δεν είναι πειραματικό, αλλά ως σήμερα είναι ένα καλό δημόσιο σχολείο, που δέχεται τους μαθητές και μαθήτριες της περιοχής. Μάλιστα είναι το μόνο δημόσιο συμβατικό γυμνάσιο και λύκειο της περιοχής, καθώς όλα τα άλλα σχολεία σε ακτίνα αρκετών χιλιομέτρων έχουν μετατραπεί σε πρότυπα ή πειραματικά σχολεία.

Έτσι, οι γονείς της περιοχής Κολωνακίου που δεν έχουν επιλέξει τη «βάσανο» των κληρώσεων ή των εξετάσεων εισαγωγής και στέλνουν τα παιδιά τους σε ένα συμβατικό δημόσιο σχολείο, πρέπει απλά να …αλλάξουν περιοχή. Διαφορετικά τα παιδιά τους θα πρέπει να βαδίζουν καθημερινά για το σχολείο τους μέσα από μεγάλους δρόμους της Αθήνας, καθώς τους έχει προταθεί η επιλογή του 7ου γυμνάσιου Παγκρατίου, του 56ου Αμπελοκήπων ή του 5ου Εξαρχείων.

Να σημειωθεί εδώ ότι το 26ο σχολείο δεν έχει εργαστήρια (απαραίτητα για την λειτουργία ενός πειραματικού σχολείου), τα οποία και αδύνατον να δημιουργηθούν, καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες, δεν υπάρχουν στο κτήριο του χώροι. «Ίσα-ίσα χωρούν τα 11 τμήματα του σχολείου σε ισάριθμες αίθουσες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι εξαιρετικά μικρής χωρητικότητας» λέει σχετικά καθηγητής του σχολείου.

Τι λένε οι αρμόδιοι

«Αυτή είναι η πρόταση του διευθυντή εκπαίδευσης της Α΄Αθήνας και εκφράζει τη λογική της διοικούσας επιστημονικής επιτροπής των πειραματικών σχολείων» λέει η κυρία Λαμπρινή Παπατζίβα. «Με βάση πάντα τη λογική ότι τα πειραματικά θέλουμε να είναι στενά συνδεδεμένα σε όλες τις βαθμίδες (στην περίπτωση μας το Μαράσλειο δημοτικό, με το γυμνάσιο και λύκειο που στεγάζονται στις εγκαταστάσεις του), ώστε να συνδέονται και να εξελίσσονται οι πειραματισμοί» αναφέρει. «Το χωροταξικό ωστόσο της κατανομής των σχολείων της περιοχής και το αν έχει άλλα δημόσια σχολεία αυτό το ξέρουν οι υπεύθυνοι της Α διεύθυνσης Αθηνών».

Ο διευθυντής της εκπαιδευτικής Διεύθυνσης Α Αθήνας κ. Λεωνίδας Μάντζιος, που το ξέρει, απαντάει ότι «πράγματι τα παιδιά κατοίκων της περιοχής Κολωνακίου θίγονται από αυτή την απόφαση. Όπως όμως συμβαίνει σε όλες της περιοχές που δημιουργούνται πειραματικά σχολεία εκεί που πριν λειτουργούσαν συμβατικά σχολεία». Στην παρατήρηση «στις περισσότερες περιοχές που λαμβάνονται αντίστοιχες αποφάσεις ωστόσο, υπάρχουν γύρω άλλα δημόσια σχολεία για να διοχετευτούν τα παιδιά» ο κ. Μάντζιος δεν απαντάει, αλλά υποδεικνύει τα σχολεία που βρίσκονται σε άλλες γειτονικές περιοχές προς το 26ο σχολείο, το Παγκράτι, τους Αμπελόκηπους ή τα Εξάρχεια.

«Οποιαδήποτε απόφαση έχει δυο όψεις. Πραγματικά τα παιδιά της περιοχής, Κολωνακίου θίγονται, αλλά έπρεπε να λύσουμε το πρόβλημα της σύνδεσης με το Μαράσλειο πειραματικό δημοτικό» δηλώνει.

Κινητοποιήσεις

Στην περιοχή οι αντιδράσεις έχουν φουντώσει και γονείς των μαθητών και μαθητριών προετοιμάζονται για κινητοποιήσεις. Σε συνάντηση που έγινε  στο σχολείο με αίτημα να αποσυρθεί η εισήγηση του κ. Μάντζιου για την οποία δεν έχει ενημερωθεί η σχολική μονάδα, συμμετείχαν εκπρόσωποι της Β΄ τοπικής Ένωσης καθηγητών (ΕΛΜΕ) Αθήνας, του Α΄ Συλλόγου Αθηνών Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί από το 26ο Γυμνάσιο, η διευθύντρια του 15ου Δημοτικού σχολείου, και εκπρόσωπος από τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων από το 15ο δημοτικό και το 26ο Γυμνάσιο.

Σ αυτή την συνάντηση, η Διεύθυνση Α΄Αθήνας αρνήθηκε να αποσύρει την εισήγησή της, ενώ εκπρόσωποι της υποστήριξαν  «ότι πρέπει οπωσδήποτε οι μαθητές από τα πειραματικά δημοτικά σχολεία να διοχετευθούν σε πειραματικό γυμνάσιο, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι παιδιά της περιοχής χάνουν το δικαίωμα τους να φοιτούν στο γυμνάσιο της γειτονιάς τους»…

Για το θέμα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν στείλει ήδη επιστολή στο υπουργείο Παιδείας με την αντίθεση τους στην απόφαση μετατροπής του σχολείου, ενώ ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων της περιοχής αναφέρει ότι «στερεί βίαια από τους μαθητές που μένουν στην περιοχή και φοιτούν μαζί σε όλο το δημοτικό την συνέχεια της κοινωνικής τους ζωής και της καθημερινότητάς τους, δεν σχετίζεται με καμία από τις πραγματικές εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων, των μαθητών και των σχολείων της περιοχής, ενώ δεν έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας πριν την λήψη της απόφασης».