Προέρχεται από μουσική οικογένεια εδώ και πέντε γενιές. Στο σπίτι του Λουίς Καστίγιο Μπρισένο, στην Κόστα Ρίκα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε υπήρχε ένα πιάνο, ένα βιολί, αρκετές κιθάρες και φλάουτα κάτι που προκαθάρισε τον επαγγελματικό του προσανατολισμό. Η ενασχόληση με την μουσική ήταν μονόδρομος για τον νικητή του Διεθνούς Masterclass Διεύθυνσης Ορχήστρας του 2020.
Απόψε παίρνει την σκυτάλη στην σειρά συναυλιών “Mozzart στο μουσείο” διευθύνοντας την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών στα έργα “Κομμός Β” του Θόδωρου Αντωνίου, τα “Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα σε Σολ μείζονα, Κ. 313” και “Συμφωνία αρ. 39, σε Μι ύφεση μείζονα, Κ. 543” του Βόλφγκαν Αμαντέους Μότσαρτ με σολίστ την Θεοδώρα Ιορδανίδου.
Η διεύθυνση ορχήστρας ήρθε ως φυσική συνέχεια μετά τις μουσικές σπουδές στο βιολί και το φλάουτο. Οπως λέει “‘ηταν ο φυσικός τρόπος να συνεχίσω τον δρόμο μου στη μουσική. Μου αρέσει να μαθαίνω, μου αρέσει η γνώση και έτσι, όσο περισσότερο σπούδαζα και μεγάλωνα, τόσο πιο κοντά ερχόμουν στη διεύθυνση. Το να είσαι μαέστρος σημαίνει απλώς να είσαι ένας μουσικός που είναι πρόθυμος να αφιερώσει όλη του τη ζωή στην αλήθεια της μουσικής. Να μελετάς την παρτιτούρα και να την ξέρεις τόσο καλά όσο ο ίδιος ο συνθέτης¨.
Ποια η άποψή σας για τα δύο έργα του Μότσαρτ που πρόκειται να διευθύνετε; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η θέση τους μέσα στο έργο του συνθέτη;
Ω, και τα δύο κομμάτια είναι υπέροχα! Και τόσο σημαντικά και μοναδικά μέσα στον κατάλογο των συνθέσεων του Μότσαρτ. Αρχικά, το κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα είναι το πρώτο κοντσέρτο του συνθέτη για το όργανο αυτό και, για να λέμε την αλήθεια, είναι ουσιαστικά το μοναδικό, διότι το δεύτερο είναι μεταγραφή ενός έργου για όμποε και ορχήστρα. Έτσι, όλοι όσοι αγαπούν το φλάουτο πρέπει να έλθουν στη συναυλία το Σάββατο για να ακούσουν την υπέροχη σολίστ Θεοδώρα Ιορδανίδου! Κατά δεύτερο, είναι πολύ γνωστό ότι ο Μότσαρτ έγραψε 41 συμφωνίες, αλλά λίγοι γνωρίζουν ότι οι τρεις τελευταίες από αυτές συντέθηκαν μαζί, σαν ένας κύκλος. Η συμφωνία αρ. 39 είναι η αρχή του τέλους του συμφωνικού έργου του Μότσαρτ και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Είναι μια ξεχωριστή συμφωνία, γεμάτη χαρά, ελπίδα και απίστευτη ενέργεια. Αληθινά, ένα αριστούργημα.
Στην μέχρι τώρα πορεία σας ποια στιγμή ξεχωρίζετε και γιατί;
Οταν έγινα Νέος Καλλιτέχνης του Equilibrium, πέρυσι. Το Equilibrium είναι ένα πρόγραμμα mentoring που δημιουργήθηκε από την μαέστρο και συνθέτη Barbara Hannigan και υποστηρίζει νέους καλλιτέχνες στην αρχή της καριέρας τους. Είχα την ευκαιρία να εργαστώ ως βοηθός μαέστρου με την Barbara και να συνεργαστώ με μερικές από τις καλύτερες ορχήστρες του κόσμου, όπως η Orchestre Philharmonique de Radio France. Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων για τέτοιες ευκαιρίες. Το να εργάζεσαι με μουσικούς του ανώτατου επιπέδου όταν είσαι νέος μαέστρος είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.
Ποιο έργο θα θέλατε να διευθύνετε αλλά ακόμα δεν σας έχει δοθεί η ευκαιρία;
Θα ήθελα να διευθύνω το Δαχτυλίδι του Νιμπελούγκεν του Βάγκνερ. Λατρεύω την όπερα και ο Βάγκνερ είναι για μένα ο καλύτερος.
Ποια είναι η άποψή σας για την ελληνική κλασική μουσική;
Η Ελλάδα έχει ένα μεγάλο αριθμό πολύ αξιόλογων και υψηλού επιπέδου συνθετών και μουσικών. Ως ακόλουθος του Schönberg κι εγώ, γνωρίζω και έχω ακούσει πολύ συχνά έργα του Σκαλκώτα. Ο Ξενάκης είναι, φυσικά, ένας από τους πιο σημαντικούς συνθέτες του 20ού αιώνα και ας μην ξεχνάμε τον Μητρόπουλο, που δεν ήταν μόνο ένας σπουδαίος μαέστρος αλλά και συνθέτης. Και όλη αυτή η πλούσια παράδοση φτάνει μέχρι τον Αντωνίου, συνθέτη του ενεργητικού και μυστικιστικού Κομμού Β, που θα απολαύσουμε το Σάββατο.
Τι αποκομίσατε από την εμπειρία σας στο Διεθνές Masterclass Διεύθυνσης Ορχήστρας της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών;
Το Μάστερκλας και ο διαγωνισμός ήταν ένα απίστευτο γεγονός, γεμάτο γνώση και μάθηση και μουσικό πλουτισμό. Τα εύστοχα να διεισδυτικά σχόλια του μαέστρου Μιχάλη Οικονόμου, μαζί με την εξαιρετική ορχήστρα και την άρτια οργάνωση δημιούργησαν ένα ιδανικό περιβάλλον για εμάς, τους νέους μαέστρους, να πειραματιστούμε και να αναπτυχθούμε. Φυσικά, το μεγαλύτερο κέρδος για μένα ήταν ότι κέρδισα το διαγωνισμό και τώρα έχω την τιμή να είμαι ο προσκεκλημένος μαέστρος αυτής της εβδομάδας. Η συναυλία το Σάββατο θα είναι εξαιρετική και είμαι ενθουσιασμένος που θα κάνω όμορφη μουσική πάλι με την θαυμάσια Φιλαρμόνια!
INFO
“MOZART ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ”
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, απόψε στις 20:30