Οι τάσεις της αυτοκίνησης αλλάζουν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Παραδοσιακές εταιρείες που ήταν προσηλωμένες στο στερεότυπο μοντέλο που αντλούσε ενέργεια από το πιστό – και ίσως «αρτηριοσκληρωμένο» – κοινό του, δείχνει να βγαίνει από τα στενά όρια των παραδοσιακών διαδρομών και εισέρχεται, εντυπωσιακά σε νέους κόσμους, εντυπωσιάζοντας με μοντέλα που δείχνουν να έχουν ισχυρό προβάδισμα, ακόμη και σε καθιερωμένους παίκτες.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η Land Rover, που ανάγει την ηλεκτροκίνηση με τον ιδανικότερο τρόπο, με σχεδιαστικό προφίλ που κερδίζει πόντους και ποιοτικά χαρακτηριστικά που αποδεικνύουν την επανάσταση στην συγκεκριμένη φίρμα.
Η πρώτη μου οδηγική εμπειρία με ένα Discovery ήταν πριν από 25 χρόνια, όταν το 1997, ανακάλυπτα τις ακαταμάχητες εκτός δρόμου επιδόσεις, ενός Discovery, που θύμιζε ένα τετράτροχο κουτί της δεκαετίας του 70, το οποίο το «ερωτευώσουν» για αυτό ακριβώς που ήταν.
Σήμερα, μετά από 25 χρόνια, και πίσω από το τιμόνι ενός Land Rover Discovery Sport P300e αφήνεις στο «χρονοντούλαπο» τις ωραίες αναμνήσεις, και διαπιστώνεις ότι, από έχεις μπεί σε μια χρονοκάψουλα που σε μετέφερε σε χρόνο ντε –τε στο νέο κόσμο της αυτοκίνησης.
Στο νέο μοντέλο πρωταγωνιστεί η plug in υβριδική λειτουργία του, όπου κάτω από το επιβλητικό σχεδιαστικό του μανδύα κρύβεται το νέο υβριδικό του σύνολο, που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, με ισχύ 200 ίππους, και συνδυάζεται με μία μονάδα BISG (Belt-Integrated Starter-Generator), δηλαδή ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που φορτίζει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος κατά την επιβράδυνση και εξασφαλίζει μια ταχύτερη, προοδευτικότερη και πιο αθόρυβη λειτουργία στο σύστημα Stop-Start. Το νέο σύνολο συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Συγκεκριμένα, το plug-in hybrid σύστημα του P300e διαθέτει έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα της οικογένειας Ingenium 1,5 λίτρων που αποδίδει 200 ίπους και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 260 Nm. H συνδυαστική απόδοση των εκδόσεων P300e είναι 309 ίπποι και 540 Nm.
Το πρώτο καλό νέο είναι ότι μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για τουλάχιστον 500 χλμ, και με ταχύτητα που μπορεί επίσης να φτάσει τα 135 χλμ./ώρα.
Eντυπωσιακό, εντός και εκτός δρόμου
Στο δρόμο το νέο Discovery εντυπωσιάζει στα σημεία που αναμέναμε: «Καταπίνει» με ευκολία τις ανωμαλίες των δρόμων, βρίσκεται σε μια καμπίνα που έχει απόλυτη ηρεμία, η ηχομόνωση είναι υποδειγματική, και ο οδηγός κάθεται ιδιαίτερα ψηλά, όντας ένα SUV με πολλά προσόντα. Οι 20αρες ζάντες έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την υψηλή ποιότητα κύλισης, κάτι που διαπιστώσαμε και στις επαρχιακές διαδρομές.
Οι εκτός δρόμου διαδρομές ποντάρουν με απόλυτη εμπιστοσύνη σε αυτό που έχουν διακριθεί στηνLand Rover, που είναι το κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης, με το προγράμματα λειτουργίας της τετρακίνησης Terrain Response που σε ξελασπώνει σε όλα τα σημεία.
Στο πεδίο της κατανάλωσης υπάρχουν αρκετές λύσεις, ανάλογα με το πρόγραμμα αλλά και την διαδρομή – αν είναι καθημερινή ή ταξίδι. Για παράδειγμα, με την λειτουργία SAVE η κατανάλωση κυμαίνεται στο πεδίο των 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην Hybrid λειτουργία η μέση κατανάλωση είναι 2,0 λίτρα/100 χλμ.
Το άνετο εσωτερικό του φανερώνει την όρεξη που είχαν οι σχεδιαστές ώστε να δημιουργήσουν πρωτίστως ένα «απλόχερο» σαλόνι, με πολλούς χώρους και πρακτικές λύσεις τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Ο οδηγός χειρίζεται τα πάντα μέσω του συστήματος πολυμέσων των 10 ιντσών. Να σημειωθεί, ότι το Discovery Sport προσφέρεται και ως επταθέσιο!
Συνολικά, το επιβλητικό SUV της Land Rover κατακτά το κοινό του, με τις πιο σύγχρονες επιταγές και την εξηλεκτρισμένη “προσαρμογή” του να έρχεται την κατάλληλη στιγμή.