Η νέα έκθεση της EY και του ευρωπαϊκού οργανισμού Eurelectric αναφέρει, ότι, πολύ σύντομα – και στο εγγύς μέλλον – το δίκτυο φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον …αδύναμο κρίκο θα μετεξελιχθεί σε ένα ισχυρό πλεονέκτημα. Παρά, τις αισιόδοξες προβλέψεις, η νέα κρίση στην Ευρώπη, είναι πολύ πιθανόν να επηρεάσει τα φιλόδοξα πρότζεκτ των αυτοκινητοβιομηχανιών, που επικουρικά, ενισχύουν το δίκτυο φορτιστών, για τα εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, για περισσότερο από τρία χρόνια. Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι τα   δίκτυα ενέργειας της Ευρώπης βρίσκονται αντιμέτωπα με μία τεραστίων διαστάσεων πρόκληση, που πυροδοτείται από την αναμενόμενη έλευση 130 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν οι προβλέψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών βγουν αληθινές – και εστιάζονται στην εκρηκτική τάση των πωλήσεων για τα EVs μοντέλα – τότε  για την φόρτιση τους θα απαιτούνται τουλάχιστον 65 εκατ. σημεία φόρτισης, από τα οποία, τα 9 εκατ. θα είναι δημόσια – από μόλις 374.000 σήμερα. Αυτό συνεπάγεται και μεγάλες ανάγκες σε ηλεκτρικό ρεύμα, για την φόρτιση των εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων – η έκθεση αναφέρει, ότι αναμένεται να αυξηθεί κατά 30% ανά έτος!

Ο μεγάλος κίνδυνος που ίσως να αποσταθεροποιήσει το δίκτυο, δεν θα οφείλετε στην αύξηση από την ζήτηση, αλλά, από έναν ήδη προβλεπόμενο παράγοντα:  ότι είναι πολύ πιθανόν εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζονται, ταυτόχρονα και ένα …black out να φέρει ισχυρούς ππονοκεφάλους στους παρόχους της ηλεκτρικής ενέργειας.

ΝΕΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Σήμερα, μαζί με τους δημόσιους ταχυφορτιστές, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για την δημιουργία σημείων φόρτισης. Η Hyundai, προσφέρει ήδη το Charge myHyundai , που είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο φόρτισης στην Ευρώπη.

«Η Hyundai είναι μεταξύ των πρώτων κατασκευαστών (Original Equipment Manufacturers – OEM) που προσφέρουν πράσινη δημόσια φόρτιση στην Ευρώπη» δήλωσε ο  Μίκαελ Κόουλ, πρόεδρος της Hyundai Motor Europe.

Συγκεκριμένα, η κορεάτικη φίρμα, μέσω της υπηρεσίας  Charge myHyundai παρέχει στους οδηγούς πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια δίκτυα φόρτισης στον κόσμο με περισσότερα από 300.000 σημεία φόρτισης σε 29 ευρωπαϊκές χώρες. Οι χρήστες της πανευρωπαϊκής δημόσιας υπηρεσίας φόρτισης έχουν πρόσβαση σε σημεία φόρτισης των κύριων φορέων εκμετάλλευσης μέσω μιας ενιαίας πλατφόρμας για απλούστερη και ευκολότερη χρήση.

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται και το μεγάλο δίκτυο φόρτισης IONITY, η κοινοπραξία που έχουν ιδρύσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για ταχεία ανάπτυξη υποδομών δημόσιας φόρτισης στην Ευρώπη. Οι αριθμοί φανερώνουν την μεγάλη επανάσταση που συντελείται στην παροχή ενέργειας στα ηλεκτρικά οχήματα. Η κοινοπραξία IONITY αναμένεται να επενδύσει περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ για να εγκαταστήσει περισσότερες από 5.000 επιπλέον θέσεις ταχυφόρτισης στους ευρωπαϊκούς δρόμους και έως το 2025 , με αρκετές να αγγίζουν τη δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας με «ταχύτητες» των 350 kW. Αυτό σημαίνει, ότι, ένα ηλεκτρικό μοντέλο, με μια μπαταρία των 60 – 80 KW θα μπορεί να φορτίζει ( και να φουλάρει για 300 -400 χλμ) σε λιγότερο από μισή ώρα! Σήμερα, η μεγάλη κοινοπραξία IONITY υπολογίζει ότι θα προσφέρει έως το 2025 περισσότερες από 7.000  θέσεις ταχυφόρτισης, στην Ευρώπη. Και σε όλα τα σημεία: Από τους αυτοκινητοδρόμους έως και τους μικρούς, εμπορικούς δρόμους, σε μικρές ή και μεγάλες πόλεις.

Στην κοινοπραξία IONITY συμμετέχει η Volkswagen (με τις Audi και Porsche), το γκρουπ BMW, η Ford MotorCompany, το Hyundai Motor Group και η Mercedes Benz AG.

Στην Ελλάδα που οι δημόσιοι χώροι ταχυφόρτισης παραμένουν ακόμη στα σπάργανα – αλλά στο μέλλον ευελπιστούμε ότι η εικόνα θα βελτιωθεί για το καλό της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης – το πιο σοβαρό πρόβλημα αφορά την κατανομή του  πληθυσμού. Σήμερα, την Αττική  συγκεντρώνεται οι μισοί κάτοικοι της Ελλάδας, όντας μιας δύσκολη εξίσωση για τους διανομείς ρεύματος και τους παρόχους φορτιστών.

Χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία οι ταχυφορτιστές επεκτείνονται με ταχείς ρυθμούς. Όπως οι νέοι ταχυφορτιστές από την  Kosmocar – Audi, η οποία προχώρησε σε μία κίνηση μεγάλης πρακτικής σημασίας. Εγκατέστησε πέντε εξαιρετικά γρήγορους υπερφορτιστές (hyperchargers) με ισχύ 180 kW ο καθένας, σε αντίστοιχα νευραλγικά σημεία του δικτύου της, δύο στην Αθήνα, και άλλοι τρεις στη Ρόδο, τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη.