Ο Χρήστος Καλογεράκης με την εμπειρία της δημουργίας του Shopflix.gr, του νέου Marketplace που έχει εισβάλει δυναμικά στο χώρο των ηλεκτρονικών αγορών, μίλησε στο OT Forum, για την καινοτομία στην επιχειρηματικότητα και πώς μπορεί η χώρα μας να κάνει περισσότερα βήματα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η καινοτομία, ανέφερε, «σου δημιουργεί ελπίδα, έχει πάντα τη γοητεία του καινούριου». Απέδωσε δε σε παρεξήγηση το γεγονός ότι στο άκουσμα της λέξης αυτής οι περισσότεροι σκέφτονται μόνο ένα νέο προϊόν ή μια υπηρεσία.
«Για εμάς η καινοτομία έγκειται στον τρόπο λειτουργίας, τον τρόπο σκέψης, στις δομές ενός κράτους ή μιας επιχείρησης».
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, για παράδειγμα, που βιώνουμε ως Έλληνες πολίτες είναι καινοτομία.
Πίσω από την καινοτομία, σημείωσε, βρίσκονται πάντα «μεγάλα μυαλά, με όραμα, γνώση και μια κουλτούρα διαρκούς εξέλιξης. Στην περίπτωση της shopflix πρόκειται για τον επιχειρηματία μέτοχο».
Η σημασία του οράματος
Το όραμα των μετόχων ή του επιχειρηματία έχει τη μεγαλύτερη σημασία. Στο shopflix.gr, η καινοτομία πηγάζει από το μοντέλο λειτουργίας του, τόνισε ο κ. Καλογεράκης.
«Μας ενδιαφέρει» εξηγεί «το προϊόν να φτάνει στην πόρτα του καταναλωτή, όπου κι αν βρίσκεται στην επικράτεια. Έχουμε πάνω από 220 νησιά που οι κάτοικοί τους δεν πρέπει να νιώθουν πολίτες ενός άλλου κόσμου. Υπήρχε λοιπόν η ιδέα αλλά και η γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν και έτσι αποφασίσαμε να το αντιμετωπίσουμε.»
» Δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις και η πλατφόρμα κατασκευάστηκε σε λιγότερο από ένα έτος, γεγονός που αποτελεί ρεκόρ. Στη συνέχεια επειδή δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα το προϊόν να φτάσει στην ώρα του στον καταναλωτή προχωρήσαμε στην εξαγορά εταιρείας ταχυμεταφοράς, και φυσικά δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των συνεργατών μας, που θα πρέπει να συμμερίζονται το όραμά μας και να σέβονται τον πελάτη.»
Πρόκειται για μία startup που μία εβδομάδα πριν λανσάρει την πλατφόρμα απασχολούσε ήδη 54 άτομα και στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου οι θέσεις να γίνουν 100. «Ουσιαστικά, επενδύσαμε στο όραμα και δημιουργούμε 100 θέσεις εργασίας.»
Προχωράμε, συνέχισε ο κ. Καλογεράκης, «με τα προϊόντα στην πλατφόρμα να αυξάνονται σε αντίθεση με τις τιμές, με αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πελατών που γνωρίζουν ακριβώς πότε θα φτάσουν τα προϊόντα στην πόρτα τους.»
» Εάν επιτύχουμε σε αυτούς τους στόχους μας, το εγχείρημα θα πάει πολύ καλά και θα βοηθήσουμε κι άλλες εταιρείες να αναπτυχθούν. Μικρές εταιρείες επιλέγοντας να συνεργαστούν με την πλατφόρμα μας θα μπορέσουν να αναπτυχθούν. Η γκάμα εξελίσσεται και μεγαλώνει με στόχο να φτάσουμε τα εκατομμύρια προϊόντα».
Πώς θα γίνει η Ελλάδα κόμβος καινοτομίας
Για να επιτύχουμε ως κόμβος καινοτομίας χρειάζεται να αξιοποιηθούν οι πολλές καλές ιδέες που υπάρχουν, σημείωσε ο κ. Καλογεράκης.
«Εμείς είχαμε το όραμα του Μιλτιάδη Μαρινάκη που είδε μία μεγάλη ευκαιρία για τον τόπο και για να μπορέσει η start up να πάει καλά. Επίσης γνωρίζουμε τι θέλουν οι Έλληνες και αναγνωρίζουμε την αξία του ταλέντου. Πολλοί από τους νέους που που έφυγαν στο εξωτερικό θέλουν να γυρίσουν πίσω και πρέπει να τους δώσουμε κίνητρα.»
» Ταυτόχρονα παίζει ρόλο και η διάθεση της χώρας, αλλά και των μεγάλων εταιρειών, των πολυεθνικών για να αγκαλιάσουν τις statrtups, τις μεγάλες ιδέες.»
» Και φυσικά έχει σημασία πως το κράτος θα βοηθήσει όλη αυτήν την προσπάθεια. Χρειάζεται ένα κατάλληλο νομικό πλαίσιο αλλά και περισσότερα προγράμματα επιδοτήσεων που θα στηρίξουν τις νέες εταιρείες».
Τέλος, κατέληξε ο κ. Καλογεράκης, χρειάζεται να δίνουμε βαρύτητα στη συνεργασία. Εμείς έχουμε αναπτύξει συνεργασία με μεγάλους κολοσσούς και προσπαθούμε να επενδύσουμε σε αυτήν την προσπάθεια.