Η πανδημία έχει αλλάξει πολλά στην αγορά εργασίας, εκτός από ένα: τον χρόνο που ξοδεύουμε σε ανούσια πράγματα.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Asana, η οποία φτιάχνει προγράμματα για επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι του λεγόμενου «λευκού κολλάρου» ξοδεύουν πάνω από τη μισή τους μέρα να «συντονίζουν πράγματα», όπως η αναζήτηση πληροφοριών, follow-up από προηγούμενες μέρες και να επικοινωνούν για τη δουλειά, αναφέρει το Bloomberg.
Παρόλο που υπάρχουν διαφορές ανά περιοχή – οι Γερμανοί ξοδεύουν πολύ λιγότερο χρόνο σε ανούσιες δουλειές σε σχέση με τους Αμερικανούς – τα αποτελέσματα είναι παρόμοια σε όλο τον πλανήτη: Μόνο το ένα τρίτο της βάρδιάς μας κάνουμε πραγματικά αυτό για το οποίο μας προσέλαβαν, κάτι που δεν έχει αλλάξει από το 2019.
«Η ημέρα εργασίας έχει γίνει τόσο πολύπλοκη, που ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο στη διαχείρισή της και σε άλλες προτεραιότητες, παρά στο να δουλεύουμε», σχολιάζει η Μελίσα Σουίφτ της Mercer. «Πάρα πολλά μίτινγκς γίνονται απλά για να γίνουν».
Η παγκόσμια αυτή έρευνα έγινε σε πάνω από 10.600 εργαζόμενους στους τομείς της ανάλυσης δεδομένων, της γραφιστικής και άλλους.
Επιπλέον, ο χρόνος που αφιερώνεται στη στρατηγική ή στον σχεδιασμό μειώθηκε κατά 9% πέρυσι σε σχέση με 13% το 2019. Αυτό συνέβη επειδή η εργασία δεν γινόταν δια ζώσης και ήταν δύσκολο να συναντηθούν ταυτόχρονα τα μέλη μιας «διασκορπισμένης» ομάδας.
Ωστόσο, θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις είναι δύσκολες για πολλές εταιρείες εν μέσω πανδημίας και του αντίκτυπού της στην εργασία.
«Η μείωση των στρατηγικών στην εργασία ήταν εντυπωσιακή», δήλωσε σε συνέντευξή της η Anne Raimondi, διευθύνουσα σύμβουλος της Asana. «Οι ηγέτες βρίσκονται πολύ περισσότερο σε κατάσταση αντίδρασης τον τελευταίο καιρό».
Αν και περισσότερο από το μισό της εργάσιμης ημέρας απορροφάται από μη απαραίτητες εργασίες, υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά τον κόσμο. Οι Γερμανοί αφιερώνουν περισσότερο χρόνο της ημέρας τους στην εκτέλεση της πραγματικής τους εργασίας από ό,τι άλλες εθνικότητες, αλλά αφιερώνουν επίσης τον λιγότερο χρόνο για στρατηγικό σχεδιασμό.
Οι εργαζόμενοι στην Ιαπωνία και την Σιγκαπούρη, εν τω μεταξύ, ηγούνται με το 10% του χρόνου τους να πηγαίνει στη στρατηγική, αλλά οι δύο αυτές χώρες ξοδεύουν επίσης τον περισσότερο χρόνο για τον συντονισμό της εργασίας.
Ο Swift, σύμβουλος της Mercer, δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν προσπαθήσει να μειώσουν τον χρόνο που δαπανάται για τον συντονισμό, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ο αριθμός των συσκέψεων, για παράδειγμα, αυξήθηκε κατά 70% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με την Reclaim.ai Inc., η οποία κατασκευάζει μια εφαρμογή που συγχρονίζει προγράμματα ημερολογίου. Σημειώνεται πως ούτε η Mercer ούτε η Reclaim.ai συμμετείχαν στην έρευνα της Asana.
«Είναι δύσκολο», δήλωσε ο Σουίφτ, «οι άνθρωποι είναι πραγματικά απρόθυμοι να παραδεχτούν ότι κάνουν εκτελεστική εργασία με κυριολεκτικά μηδενική αξία».