Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, για να γεμίσει το καλάθι του σουπερμάρκετ έχουν κάνει οι καταναλωτές σε μια προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στα αλλεπάλληλα κύματα ακρίβειας που πλήττουν την αγορά. Είναι ενδεικτικό ότι τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας κατά 9,7%, με έναν στους δυο καταναλωτές να θεωρεί ότι έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής ενώ οι προβλέψεις θέλουν περαιτέρω άνοδο των μεριδίων τους, με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα νοικοκυριά εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.
Οι κύριες κατηγορίες με αύξηση των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας είναι τα ζυμαρικά, τα απορρυπαντικά, ο καφές, σοκολατοειδή και κάποια κατεψυγμένα είδη. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2021-2022, σε δείγμα 2.000 καταναλωτών, οι Ελληνες πιστεύουν πλέον ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής. Ετσι ενώ την προηγουμένη διετία τα ποιοτικά κριτήρια κυριαρχούσαν, σήμερα η εικόνα έχει αναστραφεί με σχεδόν τέσσερις στους δέκα καταναλωτές (39%) να δηλώνουν ότι αγοράζουν με βάση την τιμή και μόλις το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.
Μερίδιο. Η στροφή του ελληνικού καταναλωτικού κοινού φαίνεται και στα στοιχεία των πωλήσεων, καθώς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των πωλήσεων κινούνταν την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα μεταξύ του 25%-30%, όταν σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης μεταξύ του 40-45%, όμως η κινητικότητα της αγοράς στη συγκεκριμένη ομάδα προϊόντων το τελευταίο διάστημα δείχνει την αυξητική τάση. Ανάλογη είναι και η εικόνα που προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα της Ierax Analytix (Φεβρουαρίου 2022), σύμφωνα με την οποία το 46% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με δυο χρόνια πριν και το 33% θεωρεί πως θα συνεχίσει να αγοράζει περισσότερα στο μέλλον. Τα προϊόντα που οι καταναλωτές αγοράζουν πιο συχνά από τις ιδιωτικές ετικέτες αφορούν τα τρόφιμα μακράς διάρκειας (45%), τα καθαριστικά (43%) και τα γαλακτοκομικά (37%).