«ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ», που κυκλοφορούν εκτάκτως την Παρασκευή, συνεχίζουν το ταξίδι τους στις Αλησμόνητες Πατρίδες και στα
Μοναστήρια της Μικράς Ασίας
Σε αυτή την έκδοση:
Προποντίδα, Αϊβαλί, Μοσχονήσια.
Τα κειμήλια και οι ανεκτίμητοι θησαυροί, που ζωντανεύουν μνήμες και το μεγαλείο του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού.
Μία περιήγηση στα ίχνη των προγόνων μας με μοναδικές φωτογραφίες, κείμενα και ντοκουμέντα.
Ενα οδοιπορικό που προκαλεί συγκίνηση και θαυμασμό.
Οι απόστολοι Ανδρέας και Πέτρος, ξεκινώντας από την Αµισό, τη σηµερινή Σαµψούντα, διέδωσαν τον χριστιανισµό στον Πόντο. Η εδραίωση του χριστιανισµού στον Πόντο τοποθετείται στον 2ο αιώνα ενώ η επικράτησή του συνδέεται µε τη δράση και τον µαρτυρικό θάνατο του Αγίου Ευγενίου κατά την περίοδο των Διωγµών του Διοκλητιανού στην Τραπεζούντα το 292 µ.Χ.
Ως κίνηµα ο µοναχισµός εµφανίστηκε στην περιοχή του Πόντου µε πρωτοβουλία των Αγίων Μεγάλου Βασιλείου και Γρηγορίου του Ναζιανζηνού. Οι Πατέρες της Eκκλησίας µε την ελληνικότατη µόρφωση, που ήταν και φίλοι, µόνασαν στην περιοχή του Πόντου για δύο χρόνια και συνεργάστηκαν για την οργάνωση της µοναστικής ζωής.
Οι δύσβατες και δασώδεις περιοχές του Πόντου αποτέλεσαν ιδανικές τοποθεσίες για το κτίσιµο των Μονών και την άσκηση του µοναχισµού. Μέσα σε φυσικό περιβάλλον που εξασφάλιζε την αποµόνωση από τον κόσµο και τη στροφή στην εσωτερική ζωή, οι Μονές του Πόντου µεταµορφώθηκαν γρήγορα σε κέντρα πολιτισµού και απέκτησαν πολύτιµα θησαυρίσµατα.
Οι Ελληνες του Πόντου στηρίχτηκαν για την πνευµατική και κοινωνική τους επιβίωση όχι µόνο στην αυτονοµία των κοινοτήτων τους και στην Παιδεία, αλλά και στα Μοναστήρια. Οι Ιερές Μονές του Πόντου αποτέλεσαν φάρους, καταφύγια και φρούρια του ποντιακού Ελληνισµού και της ορθοδοξίας.