Με μια πληθώρα εταιρειών να επενδύουν στα ιπτάμενα οχήματα του μέλλοντος, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι καταρτίζει κανόνες για την αδειοδότηση των πιλότων.
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη κατακόρυφης προσαπογείωσης (eVTOL) προμοτάρονται το τελευταίο διάστημα ως ιπτάμενα ταξί που θα καθορίσουν το μέλλον της αστικής κινητικότητας, και αρκετές εταιρείες που αναπτύσσουν τέτοιες λύσεις έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, επισημαίνει το Reuters.
Η FAA ανακοίνωσε ότι προχωρά σε τροποποίηση της ρυθμιστικής διαδικασίας ώστε να προσφέρει ένα «προβλέψιμο σχέδιο που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες εκπαίδευσης και πιστοποίησης των πιλότων που θα χειρίζονται αυτά τα νέα αεροσκάφη».
Η αλλαγή πορείας στην κατάρτιση του πλαισίου «θα εξαλείψει την ανάγκη για ειδικές προϋποθέσεις και εξαιρέσεις».
Η υπηρεσία εξήγησε πως οι αλλαγές είναι απαραίτητες δεδομένου ότι το σημερινό πλαίσιο δεν προβλέπει την ανάγκη εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη που «απογειώνονται σε λειτουργία ελικοπτέρου, περνούν σε λειτουργία αεροπλάνου για την πτήση, και μετά επανέρχονται σε λειτουργία ελικοπτέρου για την προσγείωση».
Πολλές νεοφυείς εταιρείες που αναπτύσσουν eVTOL έχουν τη στήριξη μεγάλων αεροπορικών εταιρειών ή άλλων επενδυτών. Η Toyota έχει μερίδιο στην Joby Aviation, η United Airlines και η Stellantis επενδύουν στην Archer Aviation, ενώ η American Airlines Group και η Honeywell International στηρίζουν τη βρετανική Vertical Aerospace.
Η Joby, η οποία πέρυσι παρουσίασε το πρωτότυπο του ιπτάμενου ταξί της έξω από το χρηματιστήριο της Ουόλ Στριτ, ελπίζει να λανσάρει το 2024 υπηρεσία διαμοιρασμού πτήσεων.