Η αγορά αυτοκινήτου, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, δείχνει να σημειωνεί μικρές απώλειες – σε σχέση και με την υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης – με πάνω από 9.297 νέους αγοραστές να αποκτούν ένα καινούργιο ΙΧ μόνο τον περασμένο Απρίλιο. Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2022 στην Ελλάδα ( και με γνώμονα ότι οι αντιπροσωπείες μερικές ημέρες ήταν κλειστές την περίοδο του Πάσχα) σημειώθηκαν 9.297 νέες ταξινομήσεις καινούργιου αυτοκινήτων, έναντι 10.198 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021, παρουσιάζοντας πτώση 8,8%.
Επίσης, όπως καταδεικνύουν τα στοχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, τον περασμένο Απρίλιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 17.994 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα) έναντι 18.352 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021, παρουσιάζοντας μείωση 2%. Είναι χαρακτηριστικό, ότι, η αγορά αυτοκινήτου, όπως αναφέρουν στελέχη των αντιπροσωπειών, παρά την πανδημία αλλά και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, δείχνει να κρατάει γερά, ενώ, μοναδικό «αγκάθι» παραμένουν οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αυτοκινήτων, εξαιτίας της έλλειψης των ημιαγωγών αλλά και των πρώτων υλών, που έχουν επιφέρει μεγάλες δυσκολίες στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όσον αφορά το πρώτο τετράμηνο του 2022 – Την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022 – στην ελληνική αγορά κυκλοφόρησαν 68.220 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 64.530 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 5,7%. Την ίδια χρονική περίοδο κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά 31.724 καινούργια ΙΧ έναντι 33.637 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (-5,7%).
Τρεις στους δέκα με υβριδικό ή ηλεκτρικό
Όσον αφορά το καύσιμο, οι Έλληνες συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα νέα μοντέλα βενζίνης που είναι και ο βασικός πρωταγωνιστής στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το 44,9% να προτιμά ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης ( με πιο δημοφιλή τα μοντέλα από 1000 – 1200 κ.εκ.). Η μεγάλη έκπληξη των πωλήσεων τους τελευταίους μήνες είναι τα υβριδικά μοντέλα, που φαίνεται ότι κερδίζουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών ( το 28,3% των πωλήσεων αγορά τα υβριδικά οχήματα, που έχουν και τη μερίδια του λέοντος στην γκάμα των περισσότερων φιρμών). Τα ηλεκτρικά μοντέλα ( αμιγώς αλλά και τα plug in επαναφορτιζόμενα) «χτίζουν» τον τελευταίο χρόνο ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά αυτοκινήτου, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις αλλά και την είσοδο ολοένα και περισσότερων μοντέλων από τις εταιρείες αυτοκινήτου.
Εξίσου σημαντικό, ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα δείχνουν να κερδίζουν τις προτιμήσεις των Ελλήνων ( με μερίδιο αγοράς 8,2%), μιας και προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερες αυτονομίες μετά από μια πλήρη φόρτιση, ενώ, το 2022 αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το δίκτυο ταχυφορτιστών στην χώρα μας, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στους αυτοκινητοδρόμου.
Εξαφανίζονται τα ντίζελ
Οι μεγάλες απώλειες από την «πίτα» της αγοράς αυτοκινήτου την εισπράττουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, με το μερίδιο αγοράς να έχει συρρικνωθεί στο 16.2%, όταν πριν από μερικά χρόνια ένας στους δύο αγοραστές αγόραζε με …τυφλά μάτια τις ντίζελ εκδόσεις, τόσο στα μικρά – μικρομεσαία οχήματα, όσο στα μεγαλύτερα SUV. Λίγοι είναι οι Έλληνες που δείχνουν να προτιμούν τα αυτοκίνητα εκδόσεων διπλού καυσίμου ( βενζίνη – φυσικό αέριο ή βενζίνη υγραέριο) μιας και δεν ξεπερνούν σε ποσοστό ούτε το 2.5%.