Με τις συνεχείς τουρκικές προκλήσεις, τις φραστικές επιθέσεις, τις απειλές, τις παράλογες απαιτήσεις για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχωρά με γοργότερους ρυθμούς στον σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός δεύτερου ναυστάθμου στην Κρήτη. «Στόχος η αναβάθμιση της Σούδας», λέει ο υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος προσθέτει με νόημα: «Πλησιάζουμε επικίνδυνα στα όριά μας με την Τουρκία. Στα όρια της εγκράτειας και της υπομονής μας». Ο δεύτερος, λοιπόν, ναύσταθμος κρίνεται απαραίτητος, τόσο επειδή το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει σε λίγα χρόνια τις νέες φρεγάτες, την αναβάθμιση των υπαρχουσών και τις νέες κορβέτες, όσο και επειδή θέλει να επεκτείνει την επιχειρησιακή δυνατότητά του στην περιοχή.
Έξι νέα Rafale προσγειώνονται τον Οκτώβριο στην Τανάγρα
Και ενώ άρχισαν οι προετοιμασίες για τη δημιουργία δεύτερου ναυστάθμου στην Κρήτη με την κατασκευή πρώτα οικισμών για το προσωπικό και επέκταση της προβλήτας και όλα αυτά υπό την επίβλεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει έως το τέλος του έτους να παραλάβει τους «φονιάδες των υποβρυχίων», όπως λέγονται τα υπερσύγχρονα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα «Romeo». Αλλά και Πολεμική Αεροπορία περιμένει νέα όπλα. Πρόκειται για άλλα 6 Rafale, που αναμένεται να προσγειωθούν στην Τανάγρα, έως το τέλος Οκτωβρίου. Έτσι σχηματίζονται δύο σμήνη Rafale (από έξι το καθένα), τα οποία πιθανόν οι περισσότεροι να μην το γνωρίζουν, αλλά έχουν ήδη βγει στο Αιγαίο. (μόνον που η «δουλειά» τους δεν είναι οι αναχαιτίσεις, αυτή τη «δουλειά» την κάνουν εξαιρετικά τα F-16, τα Mirage και τα Phantom). Ενώ έως το τέλος του χρόνου πιάνει «δουλειά» στο Αιγαίο και το F-16 Viper.
Non flight zone στη Σούδα και Αλεξανδρούπολη
Ειδικά για τον δεύτερο ναύσταθμο Κρήτης, ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός έ.α. Μιχάλης Κωσταράκος, λέει ότι είναι απόλυτα χρήσιμος, επεκτείνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού, φτάνει όμως να σταθμεύουν μόνιμα μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού. Ζητεί μάλιστα, να κηρυχθούν non flight zone, οι περιοχές πάνω από τη Σούδα, αλλά και πάνω από την Αλεξανδρούπολη. Τι εννοεί με αυτό; Ό,τι οποιοδήποτε αεροπλάνο ζητήσει να περάσει πάνω από τις περιοχές αυτές θα πρέπει να παίρνει άδεια από τον πύργο ελέγχου των αεροδρομίων των Χανίων και της Αλεξανδρούπολης. Όχι όπως την άλλη φορά που ένα ζεύγος τουρκικών F-16 πέρασε 2,5 ν.μ. μακριά από την Αλεξανδρούπολη ανάμεσα στην Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη.
Και τρίτος ναύσταθμος στον Βόλο
Και κάτι ακόμα: Με γοργούς ρυθμούς κατασκευάζεται ακόμα ένας ναύσταθμος, ο τρίτος κατά σειρά, στον Βόλο για τα μεταγωγικά πλοία του Πολμεικού Ναυτικού και αυτός υπό την επίβλεψη του Α/ΓΕΕΘΑ. Προσέξτε, εκεί υπάρχουν πεδία βολής, αεροδρόμιο, ελικοδρόμιο και μία ταξιαρχία αερομεταφερόμενων (για οπουδήποτε εντός ή εκτός Ελλάδας) πεζοναυτών.