Και γιατί η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει μείωση των φόρων στα καύσιμα όπως έχουν κάνει κάποιες άλλες χώρες αλλά ακολουθεί επιδοματική πολιτική; Αυτή την ερώτηση θέτουν σε κορυφαίους υπουργούς στελέχη της αντιπολίτευσης, αλλά και δημοσιογράφοι.
Λένε μάλιστα, ότι αντί να δίνονται επιδόματα (όπως έκανε παλιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ την κρέμαγε στα μανταλάκια) που εξανεμίζονται με τις αυξήσεις στις αντλίες γιατί δεν δεν μειώνουν τους έμμεσους φόρους, τον ΦΠΑ, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
«Για δημοσιονομικούς αλλά και… κοινωνικούς λόγους», απαντούν κυβερνητικά στελέχη.
Για το μεν τελευταίο εξηγούν ότι η πολιτική της κυβέρνησης έχει κοινωνική στόχευση δηλαδή να βοηθήσει τους πιο ευάλωτους και όσους έχουν ανάγκη. Και μία οριζόντια μείωση δεν θα έσβηνε τις φωτιές σε όσους έχουν ανάγκη.
«Σε καιρούς κρίσεων η επιδοματική πολιτική είναι πιο αποτελεσματική, δεν μπορούν να στηριχθούν όλοι το ίδιο», λένε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άλλο στέλεχος της κυβέρνησης βάζει τον παράγοντα των εσόδων από τον τουρισμό. Τα έσοδα από τον ΕΦΚ δεν κατανέμονται το ίδιο καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Είναι περισσότερα κατά 70%-80% κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Μια μείωση κατά 40 λεπτά θα κόστιζε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ, ετησίως ή 800 εκατ. ευρώ για τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο και Σεπτέμβριο, καθότι είναι αυξημένη και η κατανάλωση λόγω της έλευσης τουριστών, τονίζουν. Ενώ τώρα, η κυβέρνηση δίνει περίπου 325 εκατ. ευρώ για την επιδότηση καυσίμων.
Αρα τι να εικάσει η στήλη; Ότι ορθώς η κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΕΦΚ το καλοκαίρι για να μη χάσει τεράστια έσοδα, αλλά θα το κάνει το φθινόπωρο που το κόστος θα είναι διαχειρίσιμο; Ας πούμε κατά Σεπτέμβρη μεριά, ίσως ως μια εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και λίγο πριν από τις εκλογές;
Λέτε να πάμε… ταμείο με την πρόβλεψη που κάνουμε;
Πηγή: ΟΤ