Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των καυσίμων, που «στραγγαλίζουν» σε καθημερινή βάση τους ιδιοκτήτες ΙΧ, έχουν στρέψει τους νέους υποψήφιους αγοραστές, στην αναζήτηση μοντέλων με πιο οικονομικά μοτέρ ή και πιο φθηνά καύσιμα. Το υγραέριο είναι στην «τυχερή» λίστα των καυσίμων με την χαμηλότερη τιμή, που αν και αυτό έχει δεχθεί μεγάλη αύξηση, συνεχίζει, σε σχέση με το ντίζελ και την βενζίνη, να μοιάζει με όαση μέσα στην κόλαση των τιμών που καίνε την τσέπη του καταναλωτή.
Τυχεροί, λοιπόν, όσοι διαθέτουν στο αυτοκίνητο τους ένα εργοστασιακό – ή κα μη – σύστημα υγραεριοκίνησης, που προσφέρει σημαντική οικονομία στην τσέπη του οδηγού και βλέπει το ρεζερβουάρ, να γεμίζει με πολύ λιγότερα ευρώ σε σχέση με τα μοντέλα που καταναλώνουν βενζίνη.
Ανάμεσα στα μοντέλα που ξεχωρίζουν στην ελληνική αγορά και προσφέρεται με σύστημα υγραεριοκίνησης είναι το νέο Renault Clio 1.0 TCe LPG. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το όφελος για την τσέπη του οδηγού – σε σχέση με την βενζίνη – ξεπερνά το 30 – 35%. Το υγραεριοκίνητο Clio. Με γνώμονα το πρότυπο WLTP οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του Clio LPG είναι 121-136 γρ./χλμ. με βενζίνη και 107-121 γρ./χλμ. με υγραέριο. Ο 1000αρης κινητήρας αποδίδει 100 ίππους, με την ροπή να είναι στα 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Eπίσης, ως μοντέλο διπλού καυσίμου – βενζίνη και υγραέριο – προσφέρει με φουλαρισμένα και τα δύο ρεζερβουάρ – αυτονομία πάνω από 1.000 χλμ. Σαφώς, το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο να είναι 5,4 – 6,0 (Βενζίνη) και 6,9 – 7,8 (LPG). Στην πράξη και συγκεκριμένα στην τσέπη του οδηγού, με μέση κατανάλωση 6.9 κιλά υγραερίου ανά 100 χλμ, τότε, με το υγραέριο να αγγίζει το 1.10 ευρώ/λίτρο, το κόστος ανέρχεται στα 7.5 ευρώ/100χλμ.
Το Renault Clio LPG διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Authentic, Expression, Expression Plus και Dynamic. Με το ίδιο σύστημα υγραερίου προσφέρεται και το Captur, το σύγχρονο crossover της γαλλικής φίρμας. Η κατανάλωση υγραερίου στο Captur LPG είναι στα 7,5 – 8 κιλά/100χλμ.
Με σύστημα διπλού καυσίμου προσφέρεται και το νέο Dacia Sandero. To ευρύχωρο μοντέλο, προσφέρεται με τούρμπο κινητήρα των 999 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το Sandero καταναλώνει περίπου 7 κιλά υγραερίου 100 χλμ. Οπότε, ανά 100 χλμ – και με την τιμή του του κιλού να είναι σήμερα, στα 1.10 ευρώ – ο οδηγός θα ξοδέψει από την τσέπη του περίπου 7.7 ευρώ. Έτσι, το νέο μοντέλο της Dacia, όντας και ένα από τα πιο καλοπουλημένα στην Ευρώπη, διεκδικεί μια μεγάλη θέση στην καρδιά των υποψήφιων αγοραστών. Εξίσου σημαντικό, ότι η αυτονομία του είναι ανεξάντλητη, αφού με τα 50 λίτρα βενζίνης και τα 40 κιλά υγραερίου ο οδηγός έχει στον πίνακα οργάνων τον μαγικό αριθμό των 1.000 χιλιομέτρων αυτονομίας μετά από ένα πλήρες γέμισμα.
Με σύστημα υγραερίου προσφέρεται και το νέο Duster. Mάλιστα, ο 1000αρης κινητήρας με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, που είναι διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm και όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 170 Nm. Η κατανάλωση υγραερίου κυμαίνεται από 7 – 8 κιλά, οπότε, ανά 100 χλμ, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να ξοδέψει πάνω από 8 ευρώ.