Το Ράλι Ακρόπολις πατάει και πάλι γκάζι, ανεβαίνει στις πιο σκληροτράχηλες ειδικές διαδρομές της χώρα μας, έτοιμο να σκονίσει χιλιάδες οπαδούς από όλο τον κόσμο και να κάνει γνωστή την χώρα μας, για ακόμη μια φορά, μέσω των ξένων τηλεοπτικών δικτύων, σε πάνω από 180 χώρες. Πέρσι, η «μουδιασμένη» διοργάνωση και η αγωνία των υθινόντων πήρε τα εύσημα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, και φέτος, ο Εθνικός μας αγώνας μπαίνει με πατημένο το γκάζι, για να υποδεχτεί τον Σεπτέμβριο τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου σε έναν αγώνα που …τρέμουν όλοι εξαιτίας του μεγάλου βαθμού δυσκολίας. Με χιλιάδες οπαδούς που θα πλημμυρίσουν τα βουνά της χώρας , έτοιμοι με τις ζητοκραυγές τους να καλύψουν τις βροντερές εξατμίσεις των αγωνιστικών πληρωμάτων.
Το “EKO Acropolis Rally ανήκει πλέον, για δεύτερη χρονιά στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA! Το εμβληματικό «Ράλι των Θεών», όπως έχει γίνει διεθνώς γνωστό πρωταγωνιστεί και φέτος και αποτελεί τον δέκατο γύρο του θεσμού.
Τέσσερις φθινοπωρινές ημέρες γεμάτες από αγωνιστικά αυτοκίνητα, με ατραξιόν την φαντασμαγορική παράσταση που θα δοθεί μέσα στην σούπερ ειδική διαδρομή, την ΕΚΟ Super Special Stage, μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο, μπροστά στα μάτια δεκάδων χιλιάδων θεατών.
«Φέρνουμε το Ράλλυ των Θεών στην Αθήνα, στο ΟΑΚΑ» ανέφερε στην επίσημη, πρώτη παρουσίαση του Ράλι Ακρόπολις, ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αγώνα. «Το διαρκώς αναβαθμιζόμενο Ολυμπιακό Στάδιο θα “αποχωριστεί” για λίγο το γρασίδι για μια ασφάλτινη διαδρομή συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων, και θα ανοίξει τις πύλες του σε κάθε φίλο του σπορ, ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας, φέρνοντας τη δράση μπροστά από την άνεση των κερκίδων του».
Η ΕΚΟ Super Special Stage @ Olympic Stadium που θα κάνει την πρεμιέρα του αγώνα, το απόγευμα της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου 2022, θα υποδεχτεί πάνω από δεκάδες χιλιάδες θεατές, ενώ, τα εισιτήρια για την Υπερειδική του Ολυμπιακού Σταδίου θα ξεκινούν από τα 10 ευρώ, και 40 χιλιάδες εισιτήρια θα έχουν μέση τιμή 18,5 ευρώ.
Ο δικός αγώνας, που επέστρεψε πέρσι, φέτος αποτελείται από 16 ειδικές διαδρομές. Χωμάτινες, δύσκολες, με θέα τα βουνά, την θάλασσα, από το Λουτράκι έως και την Ιτέα. Οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης, έδωσαν και σημαντικές λεπτομέρειες, όπως οι προσθήκες νέων ειδικών διαδρομών: «Χαρβάτι» (14,02 χλμ.) Κορινθία και «Λειβαδιά» (21,21 χλμ.), γνωστής ως «Ευαγγελίστρια» τα προηγούμενα χρόνια.
Οι παράλληλες διοργανώσεις θα δώσουν μια πιο πολυσχιδή εικόνα, όπως αυτές που αφορούν την Οδική ασφάλεια, ενώ, για δεύτερη συνεχή χρονιά θα συντελετεί ο Τελικός του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ eSports, που, όπως και πέρυσι, θα φιλοξενηθεί στο ΟΑΚΑ.
Ιστορία γραμμένη σε πέτρες…
Τρεις μήνες απομένουν για να υποδεχτεί η χώρα μας, τα κορυφαία πληρώματα από όλο τον κόσμο. Σε ειδικές που ούτε που είχαν σκεφθεί οι πρωτομάστορες που είχαν ως μια ιδέα τον συγκεκριμένο αγώνα πριν από 70 χρόνια, αλλά τα ανθεκτικά, «ατσαλένια» ελαστικά τους θα σκάψουν εκεί, που πριν από μερικές δεκαετίες, έστριβε ο Κάρλος Σάινθ, κέρδιζε ο Σεμπαστιάν Λεμπ και …στρίγγλιζε με το Audi Quattro, η Μισέλ Μουτόν, η μόνη γυναίκα που έχει κερδίσει τον αγώνα. Ο αγώνας που λίγες φορές έδωσε την ευκαιρία να κατακτήσουν το βάθρο Έλληνες. Τελευταία φορά, συνέβη το 1995, όταν το δυνατό δίδυμο, Βωβός – Στεφανής κατέκτησαν τον αγώνα.
Για τις μνήμες, που ίσως να έχουν «σκονιστεί» από τα χώματα των Ειδικών διαδρομών, ο αγώνας ήταν μια ιδέα μιας παρέας που αγαπούσαν το αυτοκίνητο, στήθηκε το 1950 και έκτοτε, αποτέλεσε θεσμό, που καθιερώθηκε το 1973 στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ο αγώνας θα είναι στο καλεντάρι του WRC για τα επόμενα 40 χρόνια , εκτός από την επόμενη χρονιά (1974) λόγω πετρελαϊκής κρίσης, το 1995 και το 2010. Πολυνίκης του θεσμού, είναι ο Κόλιν Μακ Ρέι με πέντε νίκες (1996, 1998, 2000, 2001, 2002).
Όμως, πλέον, οι νέοι έχουν τον λόγο και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα πέρσι, όπου νικητής του αγώνα, για το 2021, αναδείχθηκε ο 20χρονος Κάλε Ροβάνπερα!