Στις αρχές της χρονιάς η Mercedes-Benz, μέσα από μια εντυπωσιακή φιέστα, παρουσίασε ένα πρωτοποριακό και άκρως τολμηρό σχεδιαστικά μοντέλο, την πολυαναμενόμενη Vision EQXX .Το ηλεκτρικό «απαύγασμα», μιας και περικλύει όλη την ηλεκτρική τεχνολογία του γερμανού κατασκευαστή, είχε προκαλέσει τα βλέμματα, τόσο με την σφηνοειδή εμφάνιση του όσο και με την ανακοινώσιμη αυτονομία του που θα έσπαζε το φράγμα των 1.000 χλμ, μόλις έβγαινε στους δρόμους. Μετά από έξι μήνες, από την ημέρα που του EQXX είδε το φως της δημοσιότητας, το
ηλεκτρικό πρωτότυπο της Mercedes-Benz ξεκίνησε να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Συγκεκριμένα, κατάφερε να επιβεβαιώσει την μεγάλη του αυτονομία σπάζοντας ακόμη και την θεωρητική αυτονομία που είχε ανακοινώσει η γερμανική φίρμα. Συγκεκριμένα, το Vision EQXX διένυσε μια διαδρομή με εφαλτήρια πόλη την γενέτειρα πόλη της Mercedes-Benz, την Στουτγάρδη της Γερμανίας έως την πίστα του Σίλβερστόουν στην Αγγλία.
Εκεί, οι υπεύθυνοι του πρότζεκτ διαπίστωσαν, ότι το Vision ΕQXX κατάφερε να διανύσει, με ένα φουλάριαμ μια απόσταση 1.202 χλμ! Μάλιστα, αυτό ήταν το δεύτερο «πειραματικό» ταξίδι του Mercedes Vision EQXX σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του, στο οποίο είχε διανύσει με μια φόρτιση 1.007 χιλιόμετρα από την Γερμανία στην Γαλλία. Όσον αφορά την μέση ωριαία ταχύτητα, το γερμανικό μοντέλο είχε μέση ταχύτητα τα 83χλμ/ώρα, ενώ, η κατανάλωση του ήταν στις 8,3 kWh/100 χιλιόμετρα!
Το συγκεκριμένο ταξίδι, στην θρυλική πίστα του Σίλβερστόουν διήρκησε για 14 ώρες και 30 λεπτά. Οι οδηγοί – δοκιμαστές της γερμανικής φίρμας οδήγησαν το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε πραγματικές συνθήκες. Όμως, ότι, σε ορισμένα σημεία, το εντυπωσιακό μοντέλο χρειάστηκε να διανύσει σημεία με μποτιλιάρισμα, όπως στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο, ή και αστικά σημεία με συμφόρηση, όπως στο Λονδίνο. Επίσης, δεν έγινε καμία έκπτωση για χάρη της αυτονομίας στη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, με τους δοκιμαστές να έχουν τον κλιματισμό, όποτε απαιτούνταν.
Σύγχρονη μπαταρία και 201 ίππους
Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και το γεγονός, ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο, η γερμανική φίρμα κατάφερε να “ρίξει” σημαντικά τον συντελεστή αεροδυναμικής στο 0,17 Cd. Όμως, αυτό δεν είναι το μοναδικό του όπλο: To μυστικό της μεγάλης του αυτονομία κρύβεται σε μια σύγχρονη και νέας τεχνολογίας μπαταρία, 900V, με ασυναγώνιστη χωρητικότητα στα 100 kWh. Σε συγκριτικό επίπεδο η νέα μπαταρία σε σχέση με την μπαταρία της EQS 450+ είναι 50% μικρότερη σε μέγεθος και ζυγίζει 30% λιγότερο.
Συγκεκριμένα η μπαταρία μαζί με το πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται ζυγίζουν 495 κιλά. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, η νέα EQXX διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 201 ίππους. Η Mercedes Vision EQXX έχει την ικανότητα να μετατρέπει το 95% της ηλεκτρικής ενέργειας σε έργο. Έχει μήκος 4.6 μέτρα, ενώ, στα τεχνολογικά του πλεονεκτήματα σημείωστε, ότι διαθέτει ηλιακά πάνελ στην οροφ, τα οποία παράγουν την απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, αυξάνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη μέγιστη αυτονομία του. Συγκεκριμένα, τα φωτοβολταϊκά πάνελ προσφέρουν 25 χιλιόμετρα αυτονομίας σε κάθε κύκλο φόρτισης του οχήματος.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του μια τεράστια οθόνη, που εκτείνετε από το ένα άκρο του ταμπλό στο άλλο, έχει μήκος 120 εκατοστά και η συνολική διάσταση της αγγίζει τις 47,5 ίντσες.