Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, σε αρκετές φίρμες υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες με ετοιμοπαράδοτα ΙΧ ή και μοντέλα που έχουν μικρό χρόνο αναμονής ( από ένα έως και δύο μήνες). Όπως τονίζουν αφορούν παροδικές παραγγελίες ( και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων), χάρη στην ευελιξία των εργοστασίων αλλά και την πίεση που δέχονται από τις ελληνικές αντιπροσωπείες για την βελτιστοποίηση των χρόνων στις παραδόσεις μοντέλων. Για παράδειγμα, στην αγορά των μικρομεσαίων ή και των SUV, σε αρκετές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανόν, οι πελάτες να βρουν ορισμένες εκδόσεις μοντέλων, αρκεί να συμβιβαστούν με τον τύπο του κινητήρα, το χρώμα και το εξοπλιστικό πακέτο. Σε κάθε περίπτωση οι πωλητές αυτοκινήτων ενημερώνουν τους υποψήφιους αγοραστές για τις ευκαιρίες στα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, που πιθανόν να συνδυάζονται και με εκπτωτική πολιτική από την αντιπροσωπεία ( χαμηλότερη τιμή, έκπτωση στον έξτρα εξοπλισμό κ.α.).
Συμβουλεύουν, τους νέους αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου να προβαίνουν, πρωτίστως, σε μια έρευνα αγοράς μιας και είναι η καλύτερη μέθοδος για την απόκτηση ενός νέου ΙΧ, πολύ περισσότερο αυτήν την περίοδο που υφίστανται κάποιες καθυστερήσεις. «Μέσω της έρευνας, θα διαπιστώσει κανείς τους διαφορετικούς χρόνους παράδοσης, που μπορεί να είναι συντομότεροι από όσο φημολογείται.» ανέφερε στέλεχος του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Εξομάλυνση μετά το 2023
Όμως, η ζοφερή κατάσταση στις παραδόσεις των περισσότερων μοντέλων είναι υπαρκτή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων αγοραστών καινούργιου ΙΧ πρέπει να θωρακιστεί με μεγάλα αποθέματα υπομονής, αφού ο μέσος χρόνος αναμονής μπορεί να ξεπεράσει τους έξι μήνες ή και να αγγίξει στα πιο εμπορικά και δημοφιλή μοντέλα ακόμη και τους 12 μήνες! Παρόλο, που το 2022 οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ανέμεναν εξομάλυνση της ζοφερής κατάστασης στις καθυστερημένες παραδόσεις νέων ΙΧ, η ομαλοποίηση δείχνει να μετατίθεται για το 2023,την ώρα που η παραγωγή αυτοκινήτων συνεχίζει να γίνεται μετ΄εμποδίων. Όπως αναφέρει ο Γιάννης Μεθενίτης υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων σε ιαπωνική αντιπροσωπεία αυτοκινήτων θα πρέπει να συνηθίσουμε τις καθυστερημένες παραδόσεις και την πολύμηνη αναμονή στην παράδοση των καινούργιων μοντέλων. «Το πρόβλημα με τις καθυστερημένες παραδόσεις θα πρέπει να το συνηθίσουμε, τόσο για φέτος, όσο και για το 2023. Οι καθυστερημένες παραδόσεις των καινούργιων ΙΧ οφείλετε τόσο στην έλλειψη ημιαγωγών, όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει διαταραχθεί. Όσον αφορά την παράδοση των περισσότερων μοντέλων, το εξάμηνο είναι κάτι που έχει καθιερωθεί και είναι πλέον το σύνηθες. Δεν είναι κάτι που θα φύγει εύκολα.» τόνισε ο κ. Μεθενίτης.
Αβεβαιότητα και καθυστερήσεις
Μεγάλες αναμονές περιμένουν τους αγοραστές και στα ιταλικά αυτοκίνητα. Όπως ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων σε ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία «οι πελάτες κατά μέσο όρο πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν στα χέρια τους, τα κλειδιά του καινούργιου τους αυτοκινήτου έως και έξι μήνες – ενώ, στην περίπτωση του νέου τους ηλεκτρικού ο χρόνος αναμονής ορίζεται στους τέσσερις μήνες.» Επισημαίνει ότι, παρόλο που ανέμεναν βελτιστοποίηση του χρόνου αναμονής, δυστυχώς, δεν βλέπει σύντομα να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο και οι πελάτες θα πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση. «Το μεγάλο στοίχημα είναι να έχουμε σαφή εικόνα, για τον χρόνο παράδοσης από τα εργοστάσια, μιας και στην αγορά υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και αυτό θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού τα δεδομένα με τον χρόνο παράδοσης των καινούργιων μοντέλων αλλάζει κάθε μήνα» ανέφερε ο κ. Κρομμύδας. Έως και 3-6 μήνες θα πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν το καινούργιο τους ΙΧ οι νέοι αγοραστές σε κορεάτικη εταιρεία, όπως τόνισε ο κ. Θανάσης Αγγελής διευθυντής δημοσίων σχέσεων. Όπως είπε, σε πιο εξεζητημένες παραγγελίες και με πιο εξατομικευμένο εξοπλισμό, οι παραδόσεις των μοντέλων, όπως αυτές που φέρουν αυτόματα κιβώτια, αγγίζουν σε χρόνο αναμονής τους επτά μήνες – που σημαίνει ότι αν παραγγελθεί σήμερα, ο πελάτης θα το παραλάβει το 2023.