Οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν να κάνουν ένα …γερό σέρβις στο αυτοκίνητο τους, πριν τις διακοπές, μιας και το ΙΧ και κατ΄ επέκταση τα μηχανικά του μέρη, θα πρέπει να είναι σε αρίστη κατάσταση , ώστε να απομειωθεί το ενδεχόμενο μιας δυσάρεστης ακινητοποίησης του, από μια βλάβη, που καιροφυλακτούσε.

Όμως, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και επιμένουν ότι, ένας ενδελεχής έλεγχος σε συγκεκριμένα μηχανικά μέρη, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν και μετά τις διακοπές. Ο λόγος είναι απλός: Πολλά μηχανικά σημεία του αυτοκινήτου καταπονούνται, εξαιτίας του κακού οδοστρώματος ( όπως στα νησιά, τις χωμάτινες διαδρομές και την άμμο) και μπορεί να έχουν ήδη προκαλέσει ζημιές, που χρήζουν άμεσης επιδιόρθωσης ή αντικατάστασης.

Ελαστικά και πίεση

Ο πρώτος έλεγχος πρέπει να γίνει στα ελαστικά. Οι καταπονήσεις που δέχονται το καλοκαίρι, μπορεί να είναι μεγάλες, τόσο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, όσο και των αυξημένων χιλιομέτρων, σε δύσκολους, κακοτράχαλους δρόμους. Σε ένα βουλκανιζατέρ μπορεί να ελεγχεί η κατάσταση του πέλματος, αν κρύβονται μικρές ή και μεγαλύτερες εκδορές καθώς και στο προφίλ του, που ίσως να έχουν δημιουργηθεί εξογκώματα, από τις πέτρες ή τα πεζοδρόμια.

Σύμφωνα με έρευνα, μετά τις διακοπές σχεδόν οκτώ στους δέκα οδηγούς αμελούν να τσεκάρουν την πίεση των ελαστικών, που πιθανόν να έχουν απωλέσει την ενδεδειγμένη πίεση, που ορίζει ο κατασκευαστής. Η πίεση των ελαστικών μπορεί να απομειωθεί, ακόμη και από ένα μεγάλο ταξίδι, με φορτωμένο τον χώρο αποσκευών. Οπότε, ο έλεγχος και η επαναφορά της πίεσης των ελαστικών θα συμβάλλει στην άρτια οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και θα βελτιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου.

Έλεγχος πρέπει να πραγματοποιηθεί και στα αμορτισέρ του αυτοκινήτου, καθώς και στο αμάξωμα του, για τυχόν βλάβες.

Τα μηχανικά μέρη μπορεί να είναι σε καλή κατάσταση, μιας και έχει πραγματοποιηθεί το γενικό σέρβις πριν τις διακοπές, όμως, τα υγρά του αυτοκινήτου μπορεί να χρειάζονται έναν έλεγχο. Όπως το νερό στο ψυγείο του αυτοκινήτου, των φρένων και των υαλοκαθαριστήρων.

Εξίσου σημαντικό, να γίνει ένα μικρός έλεγχος στο φρέον και τα φίλτρα καμπίνας του κλιματισμού. Το κλιματιστικό στο ΙΧ, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται σε μόνιμη λειτουργία, ιδίως σε όσους κινούνται στις μεγαλουπόλεις που έχουν μονίμως κλειστά τα παράθυρα, χειμώνα – καλοκαίρι. Το κόστος είναι ιδιαίτερα μικρό, αλλά, σημαντικό για την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα του ΙΧ.

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ

Πριν καταλήξετε στο συνεργείο – αν δεν έχετε ήδη ένα της εμπιστοσύνης σας – κάνετε έρευνα αγοράς, για το κόστος της επισκευής, την ποιότητα των ανταλλακτικών και συγκρίνετε τιμές.

Στην ελεύθερη αγορά των συνεργείων υπάρχει πληθώρα επιλογών, όμως, σε κάθε περίπτωση καλό είναι να κάνετε, αφού ενημερωθείτε για την βλάβη, την αντικατάσταση των ανταλλακτικών και τον χρόνο παραμονής του στο συνεργείο, μια συμφωνία για το τελικό κόστος. Μετά τον έλεγχο, θα πρέπει να έχει ενημερωθεί και το βιβλίο συντήρησης, ώστε να είναι γνωστές οι αλλαγές που έχουν συμβεί. Αυτό θα βοηθήσει και στις μελλοντικές εργασίες σας.