Άλλη μια δυσάρεστη έκπληξη έρχεται με τα πρωτοβρόχια για τους οδηγούς που θα δουν μετά τη βενζίνη και το αυξημένο κόστος συντήρησης, να έχουν «απογειωθεί» και οι τιμές στα ελαστικά των αυτοκινήτων.
Χαρακτηριστικό είναι πως ελαστικό διαστάσεων 195/65/15 από τα 49 ευρώ πήγε στα 59 μέσα σε έναν χρόνο. Η τετράδα κοστίζει από 196 ευρώ, 236 ευρώ, δηλαδή 40 ευρώ ακριβότερα.
Ένα ελαστικό 185/65/14 από τα 60 ευρώ πήγε στα 74, με κόστος τετράδας από 240 ευρώ, στα 296, δηλαδή 56 ευρώ πιο ακριβά.
Επίσης, ελαστικό 205/55/16 που έκανε 61 ευρώ πέρσι, φέτος κάνει 79 ευρώ. Το κόστος της τετράδας πήγε από 244 ευρώ στα 316, δηλαδή 72 ευρώ ακριβότερα.
Τέλος, ελαστικό 215/65/16 που είχε 97 ευρώ πέρυσι, έχει φέτος 126, αύξηση στην τετράδα από τα 388 ευρώ στα 504, δηλαδή 116 ευρώ ακριβότερα.
Προβλέψεις σοκ για νέο «καπέλο» μέσα στον Σεπτέμβρη
Τα ίδια ελαστικά, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, σε λίγες ημέρες θα έχουν τιμή πώλησης με «καπέλο» που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα σταματήσει, κάτι που σημαίνει πως αναμένεται μια τετράδα ελαστικών από τα 250 ευρώ, να απογειωθεί στα 315 ευρώ.
Οι έμποροι από την άλλη περιμένουν οι διαφαινόμενες ελλείψεις στην αγορά να υποχρεώσουν τους οδηγούς να πληρώσουν τα λάστιχα σε τιμές που μέχρι πριν λίγο καιρό θα φάνταζαν απλά αδιανόητες.
Παγκόσμια αναστάτωση στην αγορά ελαστικών
Η αγορά είναι στο έλεος της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, καθώς τουλάχιστον δύο παράγοντες «τινάζουν» τον προγραμματισμό των παγκόσμιων αγορών στον αέρα.
Πρώτον, πολλοί κατασκευαστές είχαν παραγωγικές μονάδες στη Ρωσία και τώρα τις μεταφέρουν αναγκαστικά λόγω των κυρώσεων.
Δεύτερον, στη Ρωσία παράγεται το 33% της αιθάλης που είναι το σταθεροποιητικό χημικό που δίνει το μαύρο χρώμα στα ελαστικά.
Τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται στην αγορά ελαστικών, κάνουν κάποιους οδηγούς να καταφύγουν στη λύση των μεταχειρισμένων ελαστικών.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ειδικοί η επιλογή αυτή τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται απλά ένα πανάκριβο μπάλωμα που μπορεί να είναι και επικίνδυνο, αφού κανείς δεν εγγυάται για την ποιότητα και τη συμπεριφορά αυτών των ελαστικών από δεύτερο χέρι στον δρόμο.