Μπορεί να είχε κρεμάσει τα παπούτσια του, όμως, φέτος, ο καλύτερος «πιλότος» του WRC, ο «Θεός» των ειδικών διαδρομών, ο Γάλλος Σεμπαστιάν Λεμπ μπήκε, για να «ξεσκονίσει» τις ικανότητες του πίσω από το τιμόνι ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, ο ταλαντούχος, 48χρονος οδηγός, που αποδεικνύει, ότι μπορεί να βάζει τα …γυαλιά στον ανταγωνισμό, ο Σεμπάστιαν Λεμπ με την Ισαμπέλ Γκαλμίς δίπλα του, θα κάνει την εμφάνιση του, στην τέταρτη και πιθανότατα τελευταία φετινή του παρουσία, με την επιστροφή του στα χώματα της Ελλάδας έπειτα από δέκα ολόκληρα χρόνια! Ο κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών, στην τελευταία συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις, το 2012, στέφθηκε νικητής με ένα Citroen DS3 WRC.
Η πρώτη φορά που ο Λεμπ φόρεσε το «στεφάνι ελιάς» στο Ράλι Ακρόπολις, ήταν πριν από 17 χρόνια και συγκεκριμένα, το 2005 όταν κατάφερε να …απαξιώσει στα χρονόμετρα τον τεράστιο Μάρκους Γκρόνχολμ, , τον οποίο έβρισκε μπροστά του στα περισσότερα Ακρόπολις. Οι δύο αντίπαλοι δώσανε σκληρή μάχη μέχρι τα μισά της δεύτερης ημέρας. Όμως, ο Φιλανδός έμεινε από μηχανική βλάβη και άφησε ελεύθερο πεδίο στον Λεμπ για να ταξιδέψει ως τον τερματισμό και να ανοίξει σαμπάνιες με το καλοστημένο Citroen Xsara WRC. Η δεύτερη φορά, που κέρδισε το Ακρόπολις ήταν το 2008, που παραλίγο να χάσει από τον ομόσταβλο του Λάτβαλα. Τελικώς, ένα κλαταρισμένο λάστιχο έσωσε τον Λεμπ και ανέβηκε για ακόμη μια φορά στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Στην τελευταία εμφάνιση του στο ράλι Ακρόπολις, το 2012, ο Λεμπ πέτυχε μια επεισοδιακή νίκη. Ο πιο σκληρός αντίπαλος του ήταν και πάλι ο Λάτβαλα, αλλά, η τύχη – εξαιτίας των μηχανικών προβλημάτων που των αντιπάλων του – τον έστειλαν με άνεση και πάλι στη νίκη.
Και η τραυματική εμπειρία…
Πάντως, ο Λεμπ δεν θέλει να θυμάται μερικά Ακρόπολις, όπως αυτό το 2009, μιας και όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος, είχε το χειρότερο ατύχημα στην καριέρα του που τρόμαξε τόσο αυτόν, όσο και τον συνοδηγό του, εξαιτίας της σφοδρότητας. Συγκεκριμένα, στην διαδρομή Κλένια- Μυκήνες ο Λεμπ έχασε τον έλεγχο του αγωνιστικού και αφού προσέκρουσε σε βράχο με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ, άρχισε να μετράει τούμπες με το αυτοκίνητο του. Ευτυχώς, τα τεράστια αποθέματα παθητικής ασφάλειας και ο κορυφαίος κλωβός ασφαλείας που προσφέρουν τα αγωνιστικά οχήματα, αυτής της κατηγορίας, έβγαλαν το Λεμπ και τον συνοδηγό του μέσα από το στραπατσαρισμένο αυτοκίνητο, αγρατζούνιστος – όπως η τραυματική εμπειρία είναι ακόμη χαραγμένο στο μυαλό τους έως και σήμερα.
Από γυμναστής στα ανάποδα τιμόνια
Ο …μεσιέ Λεμπ δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο «πιλότος» του WRC, ο πιο επιτυχημένος οδηγός ράλι της ιστορίας με 9 παγκόσμια πρωταθλήματα ξεκίνησε από νεαρή ηλικία να ασχολείται με τη γυμναστική. Όμως, πολύ γρήγορα στράφηκε στους αγώνες. Τα εννέα πρωταθλήματα τα έχει κατακτήσει από το 2004 έως και το 2013.
Σε αριθμό νικών έχει ξεπεράσει τους άλλους θρύλους του WRC, όπως είναι ο Κόλιν Μακρει, ο Μάρκους Γκρόνχολμ και ο Κάρλος Σάινθ.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ επέτρεψε φέτος, για λίγες εμφανίσεις στο WRC, και σε ηλικία 48 ετών, για να αποδείξει, ότι παραμένει σε φόρμα. Εχει κερδίσει 79 νίκες, ενώ, τον τελευταίο του τίτλο τον κατέκτησε στο WRC το 2012. Παρόλο, που σταμάτησε να τρέχει το 2013, τα αγωνιστικά του γάντια δεν τα κρέμασε, αφού, έπαιρνε μέρος, σε πολλές, απαιτητικές αγωνιστικές διοργανώσεις, , όπως στο απαιτητικό και πολυήμερο Ντακάρ. Συνολικά, υπολογίζεται ότι έχει τρέξει σε 909 ειδικές διαδρομές ( έως τα τέλη του 2021) , και είναι και ο πρώτος σε τερματισμούς στο πόντιουμ (116).