Η Τζόρτζια Μελόνι, η νέα πρωθυπουργός στην Ιταλία , έχει φανερώνει στο παρελθόν την άποψη της για την ηλεκτροκίνηση και για ποιον λόγο αντιτίθεται στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.Συγκεκριμένα, η ακροδεξιά, ιταλίδα πολιτικός δείχνει να πηγαίνει κόντρα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και λέει ένα βροντερό «όχι» στα σχέδια των Ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Όπως τόνισε: «Με την ηλεκτροκίνηση ανοίγουμε την πόρτα στους Κινέζους να μπουν στην Ευρώπη».
Η Μελόνι δικαιολόγησε τη σκέψη της, τονίζονταν, ότι με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης βοηθάμε την Κίνα να εξαπλωθεί σε Ευρώπη και Ιταλία, μιας και η χώρα της και η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκτήσει εξαρτήσεις με τους Κινέζους παραγωγούς μπαταριών και microchips.
Πάντως, η Μελόνι έχει φέρει …πονοκεφάλους στην τοπική αυτοκινητοβιομηχανία, την FIAT, Alfa Romeo, Lancia κ.α. που έως και σήμερα, έχουν επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων.
Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες ένα μεγάλο εργοστάσιο της FIAT, στο Τορίνο, το Μιραφιόρι, εκεί που παράγεται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500, κάνει ακόμα ένα βήμα προς τη νέα εποχή της αυτοκίνησης με μια σειρά νέων επενδύσεων. Με βάση το βιομηχανικό συγκρότημα του Stellantis πραγματοποιεί ακόμη πιο σημαντικά βήματα στην πορεία εξηλεκτρισμού, αλλά και στην επίτευξη των στόχων μηδενικών ρύπων που έχει θέσει, με νέες μονάδες που θα συμβάλλουν στην ηλεκτροκίνηση και τη διάδοση της.
Επίσης, η Stellantis, που έχει υπό την σκέπη της την FIAT είχε ανακοινώσει επενδύσεις ύψους άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα των ηλεκτρικών, οι οποίες θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί έως το 2025. Απώτερος στόχος της εξαιρετικά υψηλής επένδυσης είναι να μειωθεί το κόστος κατοχής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε μέχρι το 2026 να είναι αντίστοιχο του κόστους των βενζινοκίνητων.