Την ίδια στιγμή, όμως, είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και δημιουργεί αξία, αναπτύσσοντας υπεύθυνες πρακτικές για τους εργαζόμενους, για τους χρήστες, για την κοινωνία και για το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, η «Αττική Οδός Α.Ε.» και η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από το έργο, έχουν ενσωματώσει πλήρως στον πυρήνα της λειτουργίας τους τις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σταθερά στο πλευρό κάθε εργαζόμενου
Οι εταιρείες αναγνωρίζουν τη σημαντική συμβολή των εργαζομένων τους που προσπαθούν αδιάκοπα από κάθε θέση ευθύνης για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Ειδικότερα, επενδύουν στη διαρκή εκπαίδευση και εξέλιξη του Ανθρώπινου Δυναμικού και εξασφαλίζουν πρόσθετες παροχές για το προσωπικό. Το 2021 οι εταιρείες απασχόλησαν 1.664 εργαζόμενους και συνέβαλαν στην εκπαίδευση και την περαιτέρω κατάρτιση των υπαλλήλων τους σε διάφορα θέματα σχετικά με το επαγγελματικό τους αντικείμενο για πάνω από 11.000 ώρες συνολικά. Επιπλέον, για την ενίσχυση της ποιότητας ζωής του Ανθρώπινου Δυναμικού, προχωρούν σε πρόσθετες παροχές: ιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη, μηνιαίο επίδομα παιδικού σταθμού για τους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας, συμμετοχή των παιδιών των εργαζομένων σε παιδικές κατασκηνώσεις, δωροεπιταγές στο τέλος της χρονιάς, κάρτες σίτισης (ticket restaurant), 24ωρη Γραμμή Συμβουλευτικής Υποστήριξης κ.ά. Στην ανεκτίμητη εταιρική Τράπεζα Αίματος το 2021 προσφέρθηκαν 417 μονάδες αίματος από 216 εθελοντές αιμοδότες, οι οποίες και βρίσκονται στη διάθεση των εργαζομένων και των συγγενών τους όταν υπάρχει ανάγκη.
. Δυνατά για το καλύτερο αποτέλεσμα
Η «Αττική Οδός Α.Ε.» και η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» έχουν ως βασική προτεραιότητα την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των χρηστών. Το 2021 η εταιρεία λειτουργίας σε σύνολο 23.326 συμβάντων, βρέθηκε σε 6 λεπτά περίπου, κατά μέσο όρο, κοντά στους χρήστες, ενώ, το τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Αττικής Οδού δέχθηκε πάνω από 350.000 κλήσεις που εξυπηρετήθηκαν κατά μέσο όρο σε λιγότερο από 2 λεπτά. Με πρωταρχική μέριμνα την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, οι δύο εταιρείες διαθέτουν 5 πιστοποιήσεις ISO. Επίσης, στα Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών της Αττικής προστέθηκε ένα ακόμα επί του κόμβου της Λ. Κηφισίας («Δαχτυλίδι»), το οποίο είναι το πρώτο εκτός αυτοκινητόδρομου, απαντώντας στο αίτημα των χρηστών για πρόσβαση σε ένα σημείο που να βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία, χωρίς να απαιτείται η είσοδος στην Αττική Οδό και κατ’ επέκταση η πληρωμή διοδίων.
Συνειδητά δίπλα στις τοπικές κοινωνίες
Υπάρχει όμως και η Αττική Οδός που αφουγκράζεται τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Το 2021 οι εταιρείες προχώρησαν σε δωρεές σε ΜΚΟ και λοιπούς φορείς συνολικού ύψους άνω των 42.000 €. Παράλληλα, με προσήλωση στο όραμά τους για την προαγωγή της κουλτούρας οδικής ασφάλειας στην κοινωνία, προωθούν συνεχώς νέες δράσεις και πρωτοβουλίες για να μυήσουν παιδιά και εφήβους στη σπουδαία αυτή υπόθεση. Ενδεικτικά, όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταφέρει να προσεγγίσουν με δημιουργικότητα και φαντασία πάνω από 150.000 παιδιά μέσα από ολοκληρωμένα προγράμματα Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφοριακής Αγωγής.
.
Υπεύθυνα για το περιβάλλον
Τέλος, ο σεβασμός στο περιβάλλον και η υιοθέτηση πρακτικών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος αποτελούν σημαντική παράμετρο που διέπει όλο το φάσμα της λειτουργίας του έργου. Οι διευρυμένες πράσινες ζώνες της Αττικής Οδού συντηρούνται και επεκτείνονται, με εξειδικευμένο προσωπικό να απασχολείται σε μόνιμη βάση για τη φροντίδα των 800.000 δέντρων και θάμνων και των 78.000 τ.μ. χλοοτάπητα του πράσινου αυτοκινητόδρομου. Μεταξύ άλλων, το 2021 ανακυκλώθηκαν 1.560 κιλά πλαστικού, 1.918 κιλά ελαστικών και 15.235 κιλά σιδήρου, ενώ οι εταιρείες μείωσαν τη συνολική κατανάλωση νερού κατά 7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Για τις εταιρείες «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», άλλωστε, η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί στρατηγική επιλογή και είναι μονόδρομος για το σήμερα και το αύριο που αξίζει στη νέα γενιά.