Παράλληλα με τις κινήσεις συσπείρωσης της γαλάζιας βάσης – την «οργανωτική και επικοινωνιακή ετοιμότητα» της ΝΔ για την «πιο κρίσιμη μάχη» της κάλπης «στο τέλος της τετραετίας», όπως έλεγε το Σάββατο σε κομματικό ακροατήριο ο Κυριάκος Μητσοτάκης -, το Μαξίμου ξεκλειδώνει καμπάνια με στοχευμένα κοινά. Στο επίκεντρο μιας στρατηγικής εξωστρέφειας ιδίως προς… καχύποπτους ψηφοφόρους βρίσκονται κοινωνικές και επαγγελματικές δεξαμενές που η κυβέρνηση αναγνωρίζει είτε ότι δεν τις γοητεύει όσο θα ήθελε, με κυρίαρχη τη νεολαία, είτε ότι πολιορκούνται από τα αντίπαλα πολιτικά στρατόπεδα, όπως η μεσαία τάξη και οι πιο ευάλωτοι.

Σε περίοδο οριζόντιων πιέσεων στην κοινωνία λόγω ενεργειακής ακρίβειας και ανατιμήσεων στην καθημερινότητα, κυβέρνηση και κόμμα αναλύουν πιο προσεκτικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των κυλιόμενων μετρήσεων και κινούνται με τακτική «focus group» (ομάδες εστίασης) κατά τη μεθοδολογία των ερευνητών. Με λίγα λόγια, προσπαθούν αποτελεσματικές προσεγγίσεις σε ακόμα πιο «ειδικές» κατηγορίες: κοινωνικές (από αγρότες και συνταξιούχους μέχρι εκπαιδευτικούς, μισθωτούς, ιδίως τους χαμηλόμισθους και τον κόσμο της επιχειρηματικότητας, κυρίως της μικρομεσαίας) και γεωγραφικές, με ενδεικτικό, όπως έχουν δημοσιεύσει «ΤΑ ΝΕΑ», το ειδικό βάρος στη Βόρεια Ελλάδα.

Δείχνουν ήδη πολλά για το πώς θα ενεργοποιηθεί η γαλάζια μηχανή στην τελική ευθεία για τις εκλογές τόσο τα στιγμιότυπα από την κινητικότητα προσωπικά του Πρωθυπουργού τις τελευταίες ημέρες (η κουβέντα με εκπροσώπους αγροτών στην Πέλλα, η συζήτηση με νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς σε σχολείο της Νέας Ιωνίας, το ραντεβού με συνταξιούχους στο Μαξίμου) όσο και ο προγραμματισμός του για τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Προεξοφλείται ότι ο ίδιος θα εκπέμψει μηνύματα περί επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας και συνέπειας στον προγραμματικό λόγο από το Ελληνικό σήμερα, ενώ με ειδικό στόχο να μεταφερθεί ένα σινιάλο ανταπόκρισης στις ανάγκες όλων των ορεινών δήμων σχεδιάζεται για αύριο πρωθυπουργική περιοδεία σε περιοχές του Νομού Καρδίτσας. Ο Πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί για ξεχωριστό master plan για την ορεινή Ελλάδα και για μέγιστη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων σε σύσκεψη με δημάρχους τον περασμένο Μάιο. «Δεν υπάρχουν χρώματα στα τοπικά προβλήματα», σημείωσε προχθές από το ΟΑΚΑ, όπου συγκεντρώθηκε σχεδόν όλο το Υπουργικό Συμβούλιο και περίπου 350 στελέχη – πρόεδροι των περιφερειακών και δημοτικών οργανώσεων της ΝΔ από όλη την Ελλάδα.

Αναμμένες μηχανές

Με διακηρυγμένο τον στόχο της αυτοδυναμίας στις δεύτερες κάλπες και μπροστά στους φόβους που γεννά η πρώτη κάλπη της απλής αναλογικής, το Μαξίμου θέλει αναμμένες τις κομματικές μηχανές για στοχευμένη προώθηση των κυβερνητικών θέσεων και για προβολή πεπραγμένων «χωρίς αλαζονεία», κατά τη νέα (τη δεύτερη σε μικρό χρονικό διάστημα) οδηγία Μητσοτάκη. «Να μην παρεισφρήσει ποτέ στον λόγο μας η αλαζονεία της επιτυχίας», είπε, «υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του να είμαστε υπερήφανοι για τα επιτεύγματά μας και του να θεωρούμε τους εαυτούς μας περίπου αναντικατάστατους», μιλώντας «για την ανάγκη μιας αυτοδύναμης Ελλάδας, όχι απλά μιας αυτοδύναμης ΝΔ». Μόλις μία ημέρα πριν ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας έστρεφε πυρά κατά του Μητσοτάκη για «συμπεριφορά Λουδοβίκου» στην προσπάθεια – αντίστοιχα – της αξιωματικής αντιπολίτευσης να καλλιεργεί εικόνα χάσματος της κυβέρνησης «των λίγων» με τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας.

«Εμείς θα είμαστε αυτοί που θα καταργήσουμε οριστικά την εισφορά αλληλεγγύης για όλους, δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους. Είμαστε αυτοί που εξασφαλίσαμε τους δημοσιονομικούς πόρους για να μπορέσουμε να δώσουμε 250 ευρώ με πολύ πιο διευρυμένα κριτήρια στους συμπολίτες μας, οι οποίοι τα έχουν πραγματικά ανάγκη τα Χριστούγεννα», ήταν η έμμεση «απάντηση» του Πρωθυπουργού από το ΟΑΚΑ. «Αναμετριόμαστε με τις απαιτήσεις των πολιτών μας. Δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ το μέτρο σύγκρισής μας – τα έκανε θάλασσα τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε και δεν άλλαξε καθόλου τα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην αντιπολίτευση», ήταν η μοναδική αποστροφή του Μητσοτάκη για την Κουμουνδούρου.